Cangas Díaz, Adolfo Javier Author
Virtu-act: a virtual reality program for mental health stigma
- Julia Martínez-Gonzálvez
- María-Jesús Lirola
- José Gallego
- Adolfo J. Cangas Díaz
CURRENT PSYCHOLOGY - 1/9/2024
- CiteScore: 4.6 (2023)
- SJR: 1.001 (2023
- SNIP: 1.404 (2023
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Validity evidence of the portuguese version of the five facet mindfulness questionnaire
- Ramos A.
- Rosado A.
- Serpa S.
- Cangas A.
- Gallego J.
- Ramos L.
REVISTA DE PSICOLOGIA DEL DEPORTE - 1/1/2018
- JCR Quartile: Q4 (2018)
- SJR Quartile: Q3
- JCR Impact Factor: 0.647 (2023)
- Category normalized Impact: 0.314 (2018)
- CiteScore: 2.1 (2020)
- SJR: 0.469 (2017
- SNIP: 1.085 (2017
- JCR 5-year Impact Factor: 1.333
- JCR Categories: PSYCHOLOGY, APPLIED
- SJR Categories: Applied Psychology (Q3); Sports Science (Q3)
- Dialnet
- Scopus
- Web of Science
Validation of the Scale of Emotional States in the Physical Education Context
- Trigueros Ramos, Rubén
- Aguilar Parra, José Manuel
- Cangas Díaz, Adolfo Javier
- Alvarez Hernández, Joaquín Francisco
12/09/2019
Validation of the Scale of Emotional States in the Physical Education Context
- Trigueros R.
- Aguilar-Parra J.
- Cangas A.
- Álvarez J.
SUSTAINABILITY - 1/9/2019
- JCR Quartile: Q3 (2019)
- JCR Impact Factor: 2.576 (2023)
- Category normalized Impact: 0.239 (2019)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Validation of the Scale of Basic Psychological Needs towards Physical Exercise, with the Inclusion of Novelty
- Trigueros R.
- Álvarez J.
- Cangas A.
- Aguilar-Parra J.
- Méndez-Aguado C.
- Rocamora P.
- López-Liria R.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 2/1/2020
- JCR Quartile: Q2 (2020)
- JCR Impact Factor: 3.39 (2023)
- Category normalized Impact: 0.192 (2020)
- CiteScore: 3.4 (2020)
- SJR: 0.747 (2020
- SNIP: 1.356 (2020
- JCR 5-year Impact Factor: 3.789
- JCR Categories: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Validation of the Scale of Basic Psychological Needs towards Physical Exercise, with the Inclusion of Novelty
- Trigueros Ramos, Rubén
- Álvarez Hernández, Joaquín
- Cangas Díaz, Adolfo Javier
- Aguilar Parra, José Manuel
- Méndez Aguado, Cristina
- Rocamora Pérez, Patricia
- López Liria, Remedios
18/01/2020
Validation and adaptation to the Physical Education context of the Psychological Control Teaching Scale, and its effect on the frustration of basic psychological needs
- Trigueros R.
- Aguilar-Parra J.
- González-Santos J.
- Cangas A.
RETOS-NUEVAS TENDENCIAS EN EDUCACION FISICA DEPORTE Y RECREACION - 1/1/2020
- Category normalized Impact: 0.303 (2020)
- CiteScore: 2 (2020)
- SJR: 0.317 (2019
- SNIP: 0.861 (2019
- Scopus
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Validación y adaptación de la escala de control psicológico del profesor hacia las clases de educación física y su efecto sobre las frustraciones de las necesidades psicológicas básicas
- Rubén Trigueros Ramos
- José Manuel Aguilar Parra
- Josefa González Santos
- Adolfo J. Cangas
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación - 2020
- Dialnet
Un videojego 3D para la detección temprana de abuso de sustancias, acoso escolar y trastornos mentales en adolescentes.
European Journal of Education and Psychology - 2015
- ORCID
TREATMENT OF ANOREXIA NERVOSA AND OBSESSIVE PERSONALITY DISORDER WITH THIRD-GENERATION THERAPIES: A CASE STUDY
- Martin-Murcia, F.
- Langer, A.
- Cangas, A.
EUROPEAN PSYCHIATRY - 2010
- JCR Quartile: Q1 (2010)
- SJR Quartile: Q1
- JCR Impact Factor: 3.365 (2010)
- JCR 5-year Impact Factor: 3.031
- JCR Categories: PSYCHIATRY
- SJR Categories: Psychiatry and Mental Health (Q1)
- ORCID
- Web of Science
VI Congreso Internacional de Deporte Inclusivo: salud, desarrollo y bienestar personal. Libro de Actas
- José Gallego Antonio
- Manuel Alcaraz Ibáñez
- José Manuel Aguilar Parra
- Adolfo J. Cangas
- Elena Martínez Rosales
- María Estefanía Martínez Morillas
2018
- Dialnet
V Congreso Internacional de Deporte Inclusivo: Libro de actas
- José Gallego Antonio
- Manuel Alcaraz Ibáñez
- José Manuel Aguilar Parra
- Adolfo J. Cangas
- Daniel Martínez Luque
2016
- Dialnet
V Congreso Internacional de deporte inclusivo
2016
- ORCID
Usos de las nuevas tecnologías para sensibilizar a los jóvenes sobre los problemas de salud mental
- Adolfo J. Cangas
II Congreso Internacional de Salud y Ciclo Vital: apoyo social y calidad de vida [Recurso electrónico]: libro de actas, Almería, 15, 16 y 17 de mayo de 2019 - 2019
- Dialnet
Usos de las nuevas tecnologías para sensibilizar a los jovenes sobre los problemas de salud mental
- Adolfo J. Cangas
- Irene Sánchez Centeno
- Noelia Navarro
- Rubén Trigueros Ramos
Familia, salud, psicología y educación - 2020
- Dialnet
The “Incluyete” (Get Involved) Program: A Socio-educational Experience for Social Inclusion in Mental Health
- Adolfo J. Cangas
- Eduardo Sánchez
- Manuel López de Lemus
- Andrés López-Pardo
2023
- ORCID
The applications of mindfulness with students of secondary school: Results on the academic performance, self-concept and anxiety
- Franco C.
- Mañas I.
- Cangas A.
- Gallego J.
Communications in Computer and Information Science - 14/12/2010
- SJR Quartile: Q4
- CiteScore: 0.8 (2020)
- SJR: 0.139 (2010
- SNIP: 0.241 (2010
- SJR Categories: Computer Science (miscellaneous) (Q4); Mathematics (miscellaneous) (Q4)
- Scopus
- ORCID
Social variables related to the origin of hallucinations
- Cangas A.
- Langer A.
- García-Montes J.
- Carmona J.
- Nieto L.
Hallucinations: Types, Stages and Treatments - 1/2/2011
Social skills training for schizophrenia: A step-by-step guide
- Gold, DD
JOURNAL OF CLINICAL PSYCHIATRY - 08/1998
10.4088/jcp.v59n0807c View source
Valoración por parte de los profesionales de educación de un videojuego (Stigma-Stop) para sensibilizar en el aula sobre los problemas de salud mental: un estudio preliminar
- Juan Jesus Ojeda-Castelo
V Congreso Internacional de Videojuegos y Educación (CIVE'17) - 2017
- Dialnet
- ORCID
Stigma-stop a serious game against the stigma in mental disorders
- Piedra-Fernandez J.
- Cangas A.
- Ojeda-Castelo J.
- Cangas D.
- Fernandez-Garcia A.
2016 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON GAMES AND VIRTUAL WORLDS FOR SERIOUS APPLICATIONS (VS-GAMES) - 13/09/2016
- SJR Categories: Computational Theory and Mathematics; Computer Science Applications; Software
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Spanish adaptation of Acceptance and Action Questionnaire-II: Factor structure and psychometric properties
Poster presented at The Third World Conference on ACT, RFT, and Contextual Behavioral Science, Enschede, The Netherlands - 2009
- ORCID
Recursos electrónicos contra la violencia escolar
- Carmona, José Alberto
- Cangas, Adolfo J.
- Gázquez Linares, José Jesús
- Pérez-Fuentes, María del Carmen
Mejora de la convivencia y programas encaminados a la prevención e intervención del acoso escolar - 2007
- Dialnet
- ORCID
Mii School: New 3D Technologies Applied in Education to Detect Drug Abuses and Bullying in Adolescents
- Carmona, J.A.
- Espínola, M.
- Cangas, A.J.
- Iribarne, L.
TECHNOLOGY ENHANCED LEARNING: QUALITY OF TEACHING AND EDUCATIONAL REFORM - 21/10/2010
- SJR Quartile: Q4
- Category normalized Impact: 1.651 (2010)
- CiteScore: 0.8 (2020)
- SJR: 0.139 (2010
- SNIP: 0.241 (2010
- SJR Categories: Computer Science (miscellaneous) (Q4); Mathematics (miscellaneous) (Q4)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
La violencia escolar: repercusión y búsqueda de soluciones
- Pérez-Fuentes, María del Carmen
- Cangas, Adolfo J.
- Lucas Acién, Francisca
- Miras Martínez, Francisco
- Yuste Rossell, Nazario
- Gázquez Linares, José Jesús
Mejora de la convivencia y programas encaminados a la prevención e intervención del acoso escolar - 2007
- Dialnet
- ORCID
Intervención desde la terapia de aceptación y compromiso (ACT) en el anciano institucionalizado con sintomatoloǵıa depresiva: un estudio de caso
- L. Jorge Ruiz Sánchez
- Adolfo J. Cangas
- José Gallego Antonio
Calidad de vida, cuidadores e intervención para la mejora de la salud en el envejecimiento - 2013
- Dialnet
- ORCID
Implicación del bullying en el desarrollo de los trastornos mentales
- Álvaro Ignacio Langer Herrera
- Adolfo J. Cangas
- Petra Moldes
- José Jesús Gázquez Linares
- María del Carmen Pérez-Fuentes
Situación actual y caracteŕısticas de la violencia escolar - 2007
- Dialnet
- ORCID
El IRAP como medida del estigma y prejuicio: una revisión descriptiva de la evidencia emṕırica dis-ponible. Aportaciones para el estudio del es-tigma inherente a los trastornos del espectro esquizofrénico.
I CONGRESO NACIONAL DE SENSIBILIZACIÓN AL ESTIGMA SOCIAL EN SALUD MENTAL
- ORCID
Comparación del efecto de un programa basado en la Terapia de Aceptación y Compromiso y otro basado en Psicoeducación sobre el estigma aso-ciado a los trastornos mentales.
I CONGRESO NACIONAL DE SENSIBILIZACIÓN AL ESTIGMA SOCIAL EN SALUD MENTAL
- ORCID
This author has no patents.
Sociohistorical Context of Mental Disorders: Lessons From the Spanish Mystic
- Adolfo Cangas-Diaz
PsycEXTRA Dataset
- ORCID
Situación actual y caracteŕısticas de la violencia escolar
- Juan Francisco Hurtado González
2008
- ORCID
Manual de Psicoloǵıa Cĺınica y General. Vol II (Psicopatoloǵıa y psicoterapias)
- Eduardo Justo Martínez
2002
- ORCID
Libro de actas del I Congreso Nacional de Sensibilización al Estigma Social en Salud Mental
- Cangas Díaz, Adolfo Javier
- Navarro, Noelia
2012
A Web-Based Escape Room to Raise Awareness About Severe Mental Illness Among University Students: Randomized Controlled Trial (Preprint)
- Jose Rodriguez-Ferrer Sr
- Ana Manzano-León
- Adolfo J. Cangas
- Jose M. Aguilar-Parrar
12/10/2021
- ORCID
h index
Scopus: 17
Web of Science: 20
i10 index
Scopus: 35
Web of Science: 38
Research groups
-
Psicología, salud y educación
Role: Responsable
Author profiles
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Research projects at UAL
-
Reducción del gasto sanitario en personas con Trastorno Mental Grave a través de la actividad físicaAcronym P20_00232Since: October 5, 2021Until: December 31, 2022Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 54,200.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Investigador principal
-
Acronym UAL2020-SEJ-D1912Since: January 1, 2021Until: December 31, 2022Funded by: Universidad de AlmeríaFunding / grant amount: 30,000.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Investigador principal
-
Acronym 001364Since: January 1, 2020Until: June 30, 2021Funded by: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadFunding / grant amount: 49,900.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Investigador Principal
-
Acronym PSI2017-84961-RSince: January 1, 2018Until: December 31, 2020Funded by: MECFunding / grant amount: 38,720.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Investigador principal
-
Acronym P11-SEJ-07204Since: April 30, 2013Until: April 30, 2017Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 176,410.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Responsable
-
Acronym P10-TIC-6114Since: July 6, 2011Until: July 6, 2015Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 235,260.75 EURRole: Investigador
-
Acronym EDU2010-15186Since: January 1, 2011Until: December 31, 2013Funded by: MECFunding / grant amount: 43,560.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Responsable
-
Acronym SEJ2007-29555-ESince: December 1, 2007Until: November 30, 2008Funded by: MECFunding / grant amount: 3,000.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 20071063Since: October 8, 2007Until: October 8, 2010Funded by: Ministerio de Sanidad y ConsumoFunding / grant amount: 37,000.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Responsable
-
Acronym SEJ2006-27580-ESince: October 1, 2006Until: September 30, 2007Funded by: MECFunding / grant amount: 4,000.00 EURRole: Investigador
-
Acronym SEJ2006-02342Since: October 1, 2006Until: September 30, 2009Funded by: MECFunding / grant amount: 16,456.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Responsable
-
Acronym BSO2002-03511Since: December 1, 2002Until: December 1, 2005Funded by: MECFunding / grant amount: 19,320.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Responsable
-
Acronym nanSince: September 3, 2001Until: March 10, 2002Funded by: FIAPAFunding / grant amount: 10,818.23 EURRole: Investigador