Lozano Díaz, Antonia Author
Educating Digital Citizens: An Opportunity to Critical and Activist Perspective of Sustainable Development Goals
- Antonia Lozano-Díaz
- Juan S. Fernández-Prados
SUSTAINABILITY - 4/9/2020
- JCR Quartile: Q3 (2020)
- JCR Impact Factor: 3.251 (2023)
- Category normalized Impact: 0.978 (2020)
- CiteScore: 3.9 (2020)
- SJR: 0.612 (2020
- SNIP: 1.242 (2020
- JCR 5-year Impact Factor: 3.473
- JCR Categories: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
I Am Niqabi: From Existential Unease to Cyber-Fundamentalism
- Alexandra Ainz-Galende
- Antonia Lozano-Díaz
- Juan Sebastián Fernández-Prados
SOCIETIES - 25/6/2021
- Category normalized Impact: 0.373 (2021)
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
From crisis leadership to digital and inclusive leadership in the aftermath of the pandemic
- Antonia Lozano-Díaz
- Juan Sebastián Fernández-Prados
- Beatriz González-Martín
SCHOOL LEADERSHIP & MANAGEMENT - 7/8/2024
- CiteScore: 8.2 (2023)
- SJR: 1.473 (2023
- SNIP: 3.424 (2023
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
El aprendizaje-servicio como metodología de acceso a la innovación educativa
- Antonia Lozano Díaz
- Ana María Martínez Martínez
- Maria José Torres de Haro
RIDAS Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio - 2019
https://doi.org/10.1344/ridas2019.7.8
- Dialnet
- ORCID
VALIDACIÓN INICIAL DE SOFTWARE PARA EVALUAR LA AUTORREGULACIÓN INFANTIL
- JESÚS DE LA FUENTE ARIAS
- ANTONIA LOZANO DÍAZ
Revista Mexicana de Psicología - 2009
- SJR Quartile: Q4
- JCR Impact Factor: 0.42 (2009)
- JCR 5-year Impact Factor: 0.264
- JCR Categories: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- SJR Categories: Psychology (miscellaneous) (Q4)
- ORCID
INITIAL VALIDATION OF SOFTWARE FOR EVALUATING CHILDREN SELF-REGULATION
- De La Fuente Arias J.
- Díaz A.
REVISTA MEXICANA DE PSICOLOGIA - 1/7/2009
- JCR Quartile: Q4 (2009)
- SJR Quartile: Q4
- JCR Impact Factor: 0.42 (2009)
- CiteScore: 1 (2020)
- SJR: 0.172 (2009
- SNIP: 0.164 (2009
- JCR 5-year Impact Factor: 0.264
- JCR Categories: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- SJR Categories: Psychology (miscellaneous) (Q4)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Towards an education for critical and active digital citizenship in the university
- Lozano-Diaz, Antonia
- Sebastian Fernandez-Prados, Juan
REVISTA LATINOAMERICANA DE TECNOLOGIA EDUCATIVA-RELATEC - 29/06/2019
10.17398/1695-288x.18.1.175 View source
- Category normalized Impact: 2.11 (2019)
- ORCID
- Web of Science
Equidad estructural en los Sistemas Educativos europeos. Revista Española de Educación Comparada
Revista Española de Educación Comparada - 12/2018
- ORCID
Structural equity in European educational systems
- Antonia Lozano Díaz
- Juan Sebastián Fernández Prados
REVISTA ESPANOLA DE EDUCACION COMPARADA - 29/07/2018
- Dialnet
- ORCID
- Web of Science
Inclusive Education and COVID-19: An Analysis of the Spanish Legislative Framework
- Victoria Figueredo Canosa
- Antonia Lozano Díaz
REVISTA ELECTRONICA DE INVESTIGACION EDUCATIVA - 1/1/2022
10.24320/redie.2022.24.e13.4520
- JCR Impact Factor: 1 (2022)
- CiteScore: 1.8 (2022)
- SJR: 0.342 (2022
- SNIP: 1.075 (2022
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Menores condenados por violencia de género: claves de intervención
- Antonia Lozano Díaz
Violencia en las relaciones de noviazgo adolescente: estrategias para el cambio - 2022
- Dialnet
La metodología del aprendizaje servicio en estudios de postgrado. Implementación en una asignatura de máster
- Juan Francisco Velasco Muñoz
- José Angel Aznar Sánchez
- Belén López Felices
- Antonia Lozano Díaz
Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030 - 2021
- Dialnet
Aprendizaje-servicio virtual: Una experiencia desde la formación inicial del profesorado de educación infantil
- Victoria Figueredo Canosa
- Antonia Lozano Díaz
- Macarena Castellary López
- Luis Ortiz Jiménez
Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030 - 2021
- Dialnet
Experiencias de Aprendizaje-Servicio del alumnado de Magisterio de la Universidad de Almería en Comunidades de Aprendizaje
- Maria José Torres de Haro
- Ana María Martínez Martínez
- Antonia Lozano Díaz
Teoría y práctica del aprendizaje-servicio en la universidad - 2020
- Dialnet
Aprendizaje-servicio en Educación Social: experiencias de microproyectos en la asignatura de Poĺiticas Sociales y Estado de Bienestar
- Juan Sebastián Fernández Prados
- Antonia Lozano Díaz
- Cristina Cuenca Piqueras
Teoŕia y práctica del Aprendiizaje-Servicio en la Universidad - 2020
- Dialnet
- ORCID
Exclusión, inmigración y territorio: experiencias de intervención comunitaria y participativa en Andalućia.
- Juan Sebastián Fernández Prados
- Antonia Lozano Díaz
- Cristina Cuenca Piqueras
Sociedades y fronteras: xenofobias y xenofilias - 2020
- Dialnet
- ORCID
Educación para la ciudadanía global y crítica
- Antonia Lozano Díaz
Sociedad, escuela y democracia - 2022
- Dialnet
Teoría y práctica de la pedagogía comunitaria en cuatro escuelas públicas experimentales de Hamburgo (1919 - 1933)
- Christian Roith
- Antonia Lozano Díaz
- Ana Martínez Martínez
Pedagogías alternativas y educación en los márgenes a lo largo del siglo XX: XXI Coloquio de Historia de la Educación SEDHE - 2022
- Dialnet
La participación digital: teorías, evolución, funciones y prácticas
- Juan Sebastián Fernández Prados
- Antonia Lozano Díaz
Mirando hacia el futuro: cambios sociohistóricos vinculados a la virtualización - 2022
- Dialnet
La competencia social y ciudadanía global en las materias de Sociología en los grados de Maestro y Maestra
- Isabel Fernández Prados
- Juan Sebastián Fernández Prados
- Antonia Lozano Díaz
La sociología y los retos de la educación en la España actual: XV Conferencia de Sociología de la Educación : Granada, 7 y 8 de julio de 2011 - 2012
- Dialnet
Digital Citizenship and Education: State of the Art and Bibliometric Analysis
- Fernández-Prados J.S.
- Lozano-Díaz A.
- Cuenca-Piqueras C.
ICIET 2020: 2020 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION AND EDUCATION TECHNOLOGY - 28/3/2020
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Sustainable Development Goals and Digital Citizenship
- Lozano-Díaz A.
- Figueredo-Canosa V.
- Fernández-Prados J.S.
ICIET 2020: 2020 8TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION AND EDUCATION TECHNOLOGY - 28/3/2020
- Category normalized Impact: 0.205 (2020)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
UNIVERSITY AND DIGITAL CITIZENSHIP: CYBERACTIVISM
- Fernandez Prados, John S.
- Lozano Diaz, Antonia
- Sanchez Perez, Jose
- Chova, LG
- Belenguer, DM
- Torres, IC
EDULEARN10: INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2010
DESIGNING ENGINEERING PROJECTS BY MEANS OF SERVICE-LEARNING
- Roca-Piera, J.
- Fernandez Prados, J. S.
- Lozano Diaz, A.
- Jimenez Becker, S.
- Alvarez-Bermejo, J. A.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
5TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2012) - 2012
- ORCID
- Web of Science
Influencers and Social Media: State of the Art and Bibliometric Analysis
- Fornandez-Prados J.S.
- Lozano-Diaz A.
- Bernal-Bravo C.
- Muyor-Rodriguez J.
2021 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION AND EDUCATION TECHNOLOGY (ICIET 2021) - 27/3/2021
10.1109/iciet51873.2021.9419581
- Category normalized Impact: 2.863 (2021)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Analysis of Teenage Cyberactivists on Twitter and Instagram around the World
- Fernandez-Prados J.S.
- Lozano-Diaz A.
- Cuenca-Piqueras C.
- Gonzalez-Moreno M.J.
2021 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION AND EDUCATION TECHNOLOGY (ICIET 2021) - 27/3/2021
10.1109/iciet51873.2021.9419619
- Category normalized Impact: 2.863 (2021)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Intergenerational Digital and Democratic Divide: Comparative Analysis of Unconventional and Digital Activism around the World
- Fernandez-Prados J.S.
- Lozano-Diaz A.
- Ainz-Galende A.
- Rodriguez-Puertas R.
2021 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INFORMATION AND EDUCATION TECHNOLOGY (ICIET 2021) - 27/3/2021
10.1109/iciet51873.2021.9419635
- Category normalized Impact: 0.716 (2021)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
This author has no patents.
Database on radicalization and violent extremism in secondary schools, Spain (Almeria and Madrid)/Base de datos sobre radicalización y extremismo violento en centros de secundaria,España (Almeria y Madrid)
- Rodriguez Martinez, Pilar
- Roith, Christian
- Segura Sánchez, Antonio
- Lozano Díaz, Antonia
- López Berlanga, Maria Carmen
- Sáez Castro, Luis Miguel
- López Narbona, Ana María
- Martínez Martínez, Ana María
- Rodríguez Góngora, Josefina
- Rodríguez Rodríguez, Juan Carlos
- Aguilera Galindo, Carmelo Jesús
18/11/2022
h index
Scopus: 7
Web of Science: 7
i10 index
Scopus: 5
Web of Science: 7
Research groups
-
Investigación Internacional Comparada
Role: Miembro
Author profiles
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Research projects at UAL
-
Acronym PID2021-127113OB-I00Since: September 1, 2022Until: September 1, 2025Funded by: Ministerio de Ciencia e InnovaciónFunding / grant amount: 54,800.00 EURRole: Investigador
-
Acronym UAL2020-SEJ-C1947Since: January 1, 2021Until: December 31, 2022Funded by: Universidad de AlmeríaFunding / grant amount: 26,950.00 EURRole: Investigador
-
Acronym PRY109/19Since: June 15, 2020Until: June 14, 2022Funded by: Fundación Pública Andaluza Centro de Estudios AndalucesFunding / grant amount: 30,000.00 EURRole: Colaborador
-
Acronym PRY109/19Since: January 1, 2020Until: June 30, 2021Funded by: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadFunding / grant amount: 49,900.00 EURRole: Miembro