Peralta Sánchez, Francisco Javier Autor
Resilience as a Buffering Variable Between the Big Five Components and Factors and Symptoms of Academic Stress at University
- de la Fuente J.
- González-Torres M.C.
- Artuch-Garde R.
- Vera-Martínez M.M.
- Martínez-Vicente J.M.
- Peralta-S'anchez F.J.
Frontiers in Psychiatry - 8/7/2021
How has the COVID-19 crisis affected the academic stress of university students? The role of teachers and students
- de la Fuente J.
- Pachón-Basallo M.
- Santos F.H.
- Peralta-Sánchez F.J.
- González-Torres M.C.
- Artuch-Garde R.
- Paoloni P.V.
- Gaetha M.L.
Frontiers - 1/6/2021
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The Role of Gender and Age in the Emotional Well-Being Outcomes of Young Adults
- Claudia López-Madrigal
- De la Fuente, J.
- Javier García-Manglano
- José Manuel Martínez Vicente
- Francisco Javier Peralta Sánchez
- Jorge Amate Romera
International Journal of Environmental Research and Public Health - 2/01/2021
- CiteScore: 3,4 (2020)
- SJR: 0,747 (2020)
- SNIP: 1,356 (2020)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Effects of Self-Regulation vs. External Regulation on the Factors and Symptoms of Academic Stress in Undergraduate Students
- de la Fuente J.
- Peralta-Sánchez F.J.
- Martínez-Vicente J.M.
- Sander P.
- Garzón-Umerenkova A.
- Zapata L.
Frontiers in Psychology - 26/8/2020
- Cuartil JCR: Q2 (2020)
- Factor Impacto JCR: 2,988 (2020)
- Impacto Normalizado por Categoría: 3,697 (2020)
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 0,947 (2020)
- SNIP: 1,46 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,618
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Do Learning Approaches Set the Stage for Emotional Well-Being in College Students?
- Jesús de la Fuente
- Francisco Javier Peralta-Sánchez
- José Manuel Martínez-Vicente
- Flavia H. Santos
- Salvatore Fadda
- Martha Leticia Gaeta-González
Sustainability - 27/08/2020
- Cuartil JCR: Q2 (2020)
- Factor Impacto JCR: 3,251 (2020)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,53 (2020)
- CiteScore: 3,9 (2020)
- SJR: 0,612 (2020)
- SNIP: 1,242 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,473
- Categorías JCR: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Applying the SRL vs. ERL Theory to the Knowledge of Achievement Emotions in Undergraduate University Students
- de la Fuente J.
- Martínez-Vicente J.
- Peralta-Sánchez F.
- Garzón-Umerenkova A.
- Vera M.
- Paoloni P.
Frontiers in Psychology - 18/9/2019
- Cuartil JCR: Q2 (2019)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,067 (2019)
- Impacto Normalizado por Categoría: 4,913 (2019)
- CiteScore: 3,2 (2019)
- SJR: 0,914 (2019)
- SNIP: 1,2 (2019)
- Impacto JCR a 5 años: 2,723
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Implications of unconnected micro, molecular, and molar level research in psychology: The case of executive functions, self-regulation, and external regulation
- de la Fuente J.
- González-Torres M.
- Aznárez-Sanado M.
- Martínez-Vicente J.
- Peralta-Sánchez F.
- Vera M.
Frontiers in Psychology - 1/1/2019
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,067 (null)
- CiteScore: 3,2 (2019)
- SJR: 0,914 (2019)
- SNIP: 1,2 (2019)
- Impacto JCR a 5 años: 2,723
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Characteristics, structure, and effects of an on-line tool for improvement in adolescents' competency for interaction with alcohol: The e-ALADO TM utility
- de la Fuente J.
- Cubero I.
- Peralta F.
- Sánchez M.
- Salmerón J.
- Fadda S.
Frontiers in Psychology - 1/1/2019
- Cuartil JCR: Q2 (2019)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,067 (2019)
- CiteScore: 3,2 (2019)
- SJR: 0,914 (2019)
- SNIP: 1,2 (2019)
- Impacto JCR a 5 años: 2,723
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Self-Regulation Questionnaire (SRQ) in Spanish adolescents: Factor structure and rasch analysis
- Pichardo M.
- Cano F.
- Garzón-Umerenkova A.
- de la Fuente J.
- Peralta-Sánchez F.
- Amate-Romera J.
Frontiers in Psychology - 10/8/2018
- Cuartil JCR: Q2 (2018)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,129 (2019)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,552 (2018)
- CiteScore: 2,4 (2018)
- SJR: 0,997 (2018)
- SNIP: 1,03 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 2,871
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
A Review on the General Stability of Mood Disorder Diagnoses Along the Lifetime
- de la Vega D.
- Piña A.
- Peralta F.J.
- Kelly S.A.
- Giner L.
Current Psychiatry Reports - 1/4/2018
- CiteScore: 8,5 (2020)
- SJR: 1,756 (2018)
- SNIP: 1,676 (2018)
Formación en competencias: aprender a aprender y competencia digital
- Jesús de la Fuente Arias
- Francisco Javier Peralta Sánchez
- María Dolores Sánchez Roda
Conectando Redes [Archivo de ordenador]: actas del Congreso Estatal de Formación del Profesorado, organizado por el Ministerio de Educación, Secretaría de Estado de Educación y Formación Profesional, Instituto de Formación del Profesorado, Investigación e Innovación Educativa - 2011
- Dialnet
La educación intercultural y las tecnologías de la información y la comunicación
- Francisca Espinosa Canet
- María del Mar Medina Reyes
- María José Irigaray Fernández
- Carmen Cañabate Carmona
- Ángeles Martínez Torres
- Francisco Javier Peralta Sánchez
- Manuel Jesús Rubia Mateo
- David Cristóbal Huertas
Ciudadanía, democracia y participación - 2008
- Dialnet
Estudio de los problemas de convivencia escolar en estudiantes de Educación Secundaria
- Francisco Javier Peralta Sánchez
- María Victoria Trianes Torres
- Jesús de la Fuente Arias
2004
- Dialnet
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 7
Web of Science: 5
Índice i10
Scopus: 5
Web of Science: 3
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo EDU2011-24805Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo SEJ2007-66843Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo P06-CTS-01350Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo UAL18-SEJ-D031-ADesde: 1 de octubre de 2019Hasta: 30 de septiembre de 2021Financiado por: Universidad de AlmeríaImporte de financiación: 60.200,00 EURRol: Colaborador