Peralta Sánchez, Francisco Javier Autor

Publicaciones

Characteristics, structure, and effects of an on-line tool for improvement in adolescents' competency for interaction with alcohol: The e-ALADO TM utility

  • de la Fuente J.
  • Cubero I.
  • Peralta F.
  • Sánchez M.
  • Salmerón J.
  • Fadda S.

Frontiers in Psychology - 1/1/2019

10.3389/fpsyg.2019.00127

Número de citas: 0 (Scopus)

The adolescent's competency for interacting with alcohol as a determinant of intake: The role of self-regulation

  • De la Fuente J.
  • Cubero I.
  • Sánchez-Amate M.
  • Peralta F.
  • Garzón A.
  • Fiz Pérez J.

Frontiers in Psychology - 26/10/2017

10.3389/fpsyg.2017.01800

Número de citas: 2 (Scopus)

PERSONAL SELF-REGULATION, ACADEMIC ACHIEVEMENT, AND SATISFACTION OF LEARNING (PRODUCT)

  • Jesús De la Fuente
  • Lucía Zapata Sevillano
  • Francisco J. Peralta
  • Mireia López

International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología. - 11/2016

10.17060/ijodaep.2014.n1.v4.602

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

RELACIÓN ENTRE EL APRENDIZAJE AUTORREGULADO (PROCESO), LA SATISFACCIÓN Y EL RENDIMIENTO CON EL ENGAGEMENT - BOURNOUT, (PRODUCTO)

  • Jesús De la Fuente
  • Lucía Zapata Sevillano
  • Francisco Javier Peralta
  • Mireia López

International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología. - 11/2016

10.17060/ijodaep.2014.n1.v4.597

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Students' factors affecting undergraduates' perceptions of their teaching and learning process within ECTS experience

  • De la Fuente J.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Peralta F.
  • Sánchez M.
  • Martínez-Vicente J.
  • Zapata L.

Frontiers in Psychology - 1/12/2011

10.3389/fpsyg.2011.00028

Número de citas: 7 (Scopus)

Improving the teaching-learning process through psychoeducational advising

  • Sánchez M.
  • de la Fuente J.
  • Peralta F.

Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 1/12/2007

10.25115/ejrep.v5i13.1254

Número de citas: 3 (Scopus)

Sociopersonal values and coexistence problems in secondary education

  • De la Fuente J.
  • Peralta F.
  • Sánchez M.

Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 1/9/2006

10.25115/ejrep.v4i9.1191

Número de citas: 10 (Scopus)

Hacia un desarrollo profesional convergente de la orientación escolar

  • Peralta Sánchez, Francisco Javier

Electronic Journal of Research in Educational Psychology. Número 5 Vol.3 (1), 4 de Abril de 2005 - 2005

10.25115/ejrep.v3i5.1216

Relationships between self-concept and academic achievement in primary students.

  • Peralta Sánchez, Francisco Javier
  • Sánchez Roda, Mª Dolores

Electronic Journal of Research in Educational Psychology. Número 01 Vol.1 (1), 4 de Abril de 2003 - 2003

10.25115/ejrep.1.102

Pychological aproaches to sustainability

  • Francisca López Ríos

NOVA SCIENCE - 2013

Número de citas: 10 (Web of Science) 0 (Dialnet)

Metáfora y sinestesia en la obra de Seamus Heaney Carmen Mª Bretones Callejas

  • Betsabé Navarro Romero

2002

Número de citas: 0 (Dialnet)

Las liquidaciones provisionales en derecho tributario Fernando Fernández Marín

  • Enrique Ortega Martínez
  • Manuel Recio Menéndez

1999

Número de citas: 0 (Dialnet)

La reconstrucción identidaria de la mujer marroqu?? en El Ejido tras los sucesos de febrero de 2000

  • Jesús E. Rodríguez Vaquero
  • María Dolores Segura del Pino

Seguridad y diversidad en las sociedades contemporáneas - 2005

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Departamento: Psicología

Correo electrónico: fjps805@ual.es

Scopus: 3

  • El histórico del autor está vacío.
Última actualización de los datos: 30/05/20 3:00
Próxima recolección programada: 6/06/20 3:00