Fuente Arias, Jesús de la Author

Open Access

Abridged ACRA scale of learning strategies for university students.

  • Fuente Arias, Jesús de la
  • Justicia Justicia, Fernando

Electronic Journal of Research in Educational Psychology. Número 02 Vol.1 (2), 1 de Octubre de 2003 - 1/10/2003

10.25115/ejrep.2.114 View source

Cite count: 3 (Scopus)
Open Access

Action-Emotion Style, Learning Approach and Coping Strategies, in Undergraduate University Students

  • María Cardelle Elawar
  • Jesús de la Fuente Arias
  • José L. Salmerón
  • José Manuel Martínez Vicente
  • Manuel Mariano Vera Martínez

ANALES DE PSICOLOGIA - 1/5/2016

10.6018/analesps.32.2.197991

Cite count: 12 (Web of Science) 8 (Scopus) 5 (Dialnet)
Open Access

Adapting the Research Development and Innovation (RD & I) Value Chain in Psychology to Educational Psychology Area

  • de la Fuente J.
  • Kauffman D.
  • Díaz-Orueta U.
  • Kauffman Y.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 24/8/2018

10.3389/fpsyg.2018.01188

Cite count: 8 (Web of Science) 8 (Scopus)
Open Access

Addressing the links between and internal vs. external regulation factors, achievement emotions and gender in problematic use of ICT at university

  • de la Fuente J.
  • Lecuona-López L.
  • Pachón-Basallo M.
  • San Martín-Íñiguez L.
  • Blanco-Sarto P.

Frontiers in Psychology - 1/1/2024

10.3389/fpsyg.2024.1382016

Cite count:
Open Access

Advances on Self-Regulation Models: A New Research Agenda Through the SR vs ER Behavior Theory in Different Psychology Contexts

  • de la Fuente J.
  • Martínez-Vicente J.M.
  • Santos F.H.
  • Sander P.
  • Fadda S.
  • Karagiannopoulou A.
  • Boruchovitch E.
  • Kauffman D.F.
... View more Collapse

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 15/7/2022

10.3389/fpsyg.2022.861493

Cite count: 18 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

Advances on self-regulation models: A new research agenda through the SR vs ER behavior theory in different psychology contexts (vol 13, 861493, 2022)

  • de la Fuente J.
  • Martínez-Vicente J.M.
  • Santos F.H.
  • Sander P.
  • Fadda S.
  • Karagiannopoulou E.
  • Boruchovitch E.
  • Kauffman D.F.
... View more Collapse

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 8/3/2023

10.3389/fpsyg.2023.1166478

Cite count:

A evaluación interactiva como estrategia reguladora del proceso de enseñanza-aprendizaje

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Fernando Justicia Justicia
  • María Dolores Sánchez Roda
  • Francisco Javier Peralta Sánchez
  • José Manuel Martínez Vicente

Revista galego-portuguesa de psicoloxía e educación: revista de estudios e investigación en psicología y educación - 2003

Cite count:
  • Dialnet
Open Access

A Linear Empirical Model of Self-Regulation on Flourishing, Health, Procrastination, and Achievement, Among University Students

  • Garzón-Umerenkova A.
  • Fuente J.
  • Amate J.
  • Paoloni P.
  • Fadda S.
  • Pérez J.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 13/4/2018

10.3389/fpsyg.2018.00536

Cite count: 32 (Web of Science) 20 (Scopus)

Análisis componencial del patrón de conducta tipo-A y respuestas ansiógenas situacionales específicas: implicaciones para la intervención

  • Jesús De la Fuente Arias
  • Manuel de la Fuente Arias

Psicothema - 1995

Cite count: 2 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Análisis del aprendizaje del profesorado en formación: ¿pertenecen sus enfoques de aprendizaje a un continuo?

  • Ana Belén GARCÍA BERBÉN
  • Jesús DE LA FUENTE ARIAS
  • Fernando JUSTICIA JUSTICIA
  • María del Carmen PICHARDO MARTÍNEZ

Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado - 2005

Cite count:
  • Dialnet
  • ORCID

11. Procesos motivacionales en el aprendizaje escolar

  • Jesús de la Fuente Arias

Psicología del desarrollo y de la educación - 2012

Cite count:
  • Dialnet

Action-emotion style, test anxiety and resilience in undergraduate students

  • Fuente J.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Sander P.
  • Putwain D.

Student Learning: Improving Practice - 1/12/2013

Cite count: 3 (Scopus)

Assessing self-regulated learning and its relation to cognitive performance in early childhood education.

  • de la Fuente, J.
  • Amate, J.
  • Gonzalez-Torres, M.C.

Early Childhood Education: Teachers´Perspectives, Effective programs and Impact in Cognitive development - 1/1/2015

Cite count:

Autorregulación personal y percepción de los comportamientos de inadaptación sociopersonal y escolar

  • Jesús de la Fuente Arias
  • María Victoria Trianes Torres
  • F.J. Peralta
  • M. D. Sánchez

Mejora de la convivencia y programas encaminados a la prevención e intervención del acoso escolar - 2007

Cite count:
  • Dialnet

Bullying, personal self-regulation, resilience, coping strategies and engagement-burnout: Implications for an intervention with university students.

  • de la Fuente J.
  • Zapata L.
  • Vera M.
  • González-Torres M.
  • Artuch Garde R.

Handbook on Bullying: Prevalence, Psychological. Impacts and Intervention Strategies. - 1/10/2014

Cite count: 5 (Scopus)

Características psicométricas de la escala para la evaluación de las competencias académico-profesionales de psicólogos (EECAP)

  • Jesús de la Fuente Arias

La universidad ante el reto del espacio europeo de educación superior: investigaciones recientes - 2006

Cite count:
  • Dialnet

Características psicométricas del cuestionario CPCE (versión alumnado)

  • M.D Sánchez
  • Jesús de la Fuente Arias
  • María Victoria Trianes Torres
  • F.J. Peralta

Mejora de la convivencia y programas encaminados a la prevención e intervención del acoso escolar - 2007

Cite count: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Características psicométricas del cuestionario CPCE (versión profesor)

  • María Victoria Trianes Torres
  • Jesús de la Fuente Arias
  • F.J. Peralta
  • M.D Sánchez

Mejora de la convivencia y programas encaminados a la prevención e intervención del acoso escolar - 2007

Cite count:
  • Dialnet

Competencia de interacción con el alcohol en adolescentes: efectos de una e-intervención

  • Elena Marcos Pérez
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Inmaculada Cubero Talavera

2011

Cite count:
  • Dialnet

Competencia para rendir en contextos de estrés académico

  • Jorge Amate Romera
  • Jesús de la Fuente Arias

2019

Cite count:
  • Dialnet

EU COST Action MP1307-Unravelling the Degradation Mechanisms of Emerging Solar Cell Technologies

  • Aernouts, Tom
  • Katz, Eugene
  • Brunetti, Francesca
  • Ramos, Marta
  • de la Fuente, Jesus
  • Riede, Moritz
  • Espinosa, Nieves
  • Urbina, Antonio
  • Vandewal, Koen
  • Fonrodona, Marta
  • Lira-Cantu, Monica
  • Veenstra, Sjoerd
  • Galagan, Yulia
  • von Hauff, Elizabeth
  • Hoppe, Harald
  • Kyriakides, E
  • Kyriacou, E
  • Ellinas, G
  • Louca, S
  • Mavromoustakis, C
  • Michael, D
  • Vassiliou, V
  • Hadjichristofi, G
  • Georgiou, J
  • Panayiotou, C
  • Paschalidou, A
  • Loizou, C
  • Pattichis, CS
... View more Collapse

PROCEEDINGS OF THE 18TH MEDITERRANEAN ELECTROTECHNICAL CONFERENCE MELECON 2016 - 2016

Cite count:

This author has no patents.

This author has no reports or other types of publications.

Scopus: 18

Web of Science: 22

Scopus: 35

Web of Science: 46

Last data update: 11/20/24 1:44 AM
Next scheduled update: 11/23/24 3:00 AM