Sander, Paul Author

Open Access

Relaciones entre estrategias cognitivas, estrategias motivacionales y estrés académico en universitarios opositores

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Jorge Amate Romera
  • Paul Sander

Electronic journal of research in educational psychology - 1/1/2018

10.25115/ejrep.v16i45.2097

Cite count: 6 (Web of Science) 4 (Scopus) 5 (Dialnet)

RELACIÓN ENTRE LA AUTORREGULACIÓN PERSONAL Y LA CONFIANZA ACADÉMICA (PRESAGIO) CON EL ENGAGEMENT-BOURNOUT DE LOS ESTUDIANTES UNIVERSITARIOS (PRODUCTO)

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Paul Sander
  • Lucía Zapata Sevillano
  • David W. Putwain
  • Mireia López

International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología. - 2016

10.17060/ijodaep.2014.n1.v5.642

Cite count:
  • Dialnet
  • ORCID

LAS EMOCIONES POSITIVAS VS. NEGATIVAS, COMO OBJETO DE ESTUDIO, EN LOS PROCESOS DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE UNIVERSITARIOS, BASADO EN LOS MODELOS 3P Y DIDEPRO

  • María Cardelle Elawar
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Paul Sander
  • José Manuel Martínez Vicente

International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología. - 11/2016

10.17060/ijodaep.2014.n1.v4.640

Cite count:
  • Dialnet
  • ORCID

AN EMPIRICAL MODEL OF PERSONAL SELF-REGULATION AND TEACHING REGULATORY, TO PREDICT THE PROCESS AND THE PRODUCT VARIABLES

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Paul Sander
  • Lucía Zapata Sevillano
  • David W. Putwain

International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología. - 11/2016

10.17060/ijodaep.2014.n1.v4.603

Cite count:
  • Dialnet
  • ORCID

PERSONAL SELF-REGULATION AS A VARIABLE STUDENT (PRESAGE)

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Paul Sander
  • Lucía Zapata Sevillano
  • David W. Putwain

International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología. - 11/2016

10.17060/ijodaep.2014.n1.v4.600

Cite count:
  • Dialnet
  • ORCID

EL PAPEL DE LA ENSEÑANZA REGULADORA EN LA INDUCCIÓN DE LAS EMOCIONES DE ENGAGEMENT-BOURNOT DEL ALUMNADO UNIVERSITARIO.

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Paul Sander
  • Lucía Zapata Sevillano
  • David W. Putwain

International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología. - 11/2016

10.17060/ijodaep.2014.n1.v4.598

Cite count: 1 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

THE 3P AND DEDEPRO MODELS AS RESEARCH HEURISTIC

  • María Cardelle Elawar
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Paul Sander
  • Lucía Zapata Sevillano

International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología. - 11/2016

10.17060/ijodaep.2014.n1.v4.599

Cite count:
  • Dialnet
  • ORCID

Autorregulación personal y enseñanza reguladora para predecir el rendimiento y la confianza académica: nueva evidencia para el modelo DIDEPRO

  • María Cardelle Elawar
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Fernando Justicia Justicia
  • Paul Sander

Electronic journal of research in educational psychology - 2014

Cite count: 5 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

Personal self-regulation and regulatory teaching to predict performance and academic confidence: New evidence for the DEDEPRO ModelTM

  • de La Fuente, J.
  • Justicia, F.
  • Sander, P.
  • Cardelle-Elawar, M.

Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 1/1/2014

10.14204/ejrep.34.14031

Cite count: 17 (Web of Science)
Open Access

Relationship between undergraduate student confidence, approach to learning and academic performance: the role of gender

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Paul Sander
  • David W. Putwain

Revista de Psicodidactica - 4/7/2013

10.1387/revpsicodidact.7078

Cite count: 27 (Web of Science) 19 (Scopus) 15 (Dialnet)

La confianza académica como determinante de los enfoques de aprendizaje, las estrategias de afrontamiento y el rendimiento académico, en procesos de enseñanza-aprendizaje universitarios como contexto de estrés

  • Mireia López García
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Paul Sander

2018

Cite count:
  • Dialnet

This author has no conferences.

This author has no patents.

This author has no reports or other types of publications.

Scopus: 4

Web of Science: 5

Scopus: 3

Web of Science: 3

Last data update: 4/13/24 6:43 AM
Next scheduled update: 4/20/24 3:00 AM