Artuch Garde, Raquel Autor

Publicaciones

Open Access

Effects of Levels of Self-Regulation and Regulatory Teaching on Strategies for Coping With Academic Stress in Undergraduate Students

  • de la Fuente J.
  • Amate J.
  • González-Torres M.
  • Artuch R.
  • García-Torrecillas J.
  • Fadda S.

Frontiers in Psychology - 31/1/2020

10.3389/fpsyg.2020.00022

Número de citas: 2 (Web of Science) 3 (Scopus)

Lifetime prevalence of mental health problems in Adult Lower Secondary Education: a student survey

Frontiers in Psychology- Educational Psychology - 20/06/2020

10.3389/fpsyg.2020.01522

  • ORCID

e-Coping with Academic Stress, an online utility for students’ self-assessment and self-improvement: benefits and limitations

Frontiers in Psychology - 2018

  • ORCID

Satisfaction with the self-assessment of university students through e-Coping with academic stress utilityTM

  • de la Fuente J.
  • Martínez-Vicente J.
  • Peralta-Sánchez F.
  • González-Torres M.
  • Artuch R.
  • Garzón-Umerenkova A.

Frontiers in Psychology - 8/11/2018

10.3389/fpsyg.2018.01932

Número de citas: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)

Estudio sobre el perfil del alumnado de enseñanza secundaria de personas adultas

  • Raquel Artuch Garde
  • Araceli Arellano Torres
  • Maite Aznárez Sanado
  • Sarah Carrica Ochoa
  • Nuria Garro Gil

Prácticas innovadoras inclusivas: retos y oportunidades - 2017

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

Linear Relationship between Resilience, Learning Approaches, and Coping Strategies to Predict Achievement in Undergraduate Students

  • de la Fuente, Jesus
  • Fernandez-Cabezas, Maria
  • Cambil, Matilde
  • Vera, Manuel M.
  • Carmen Gonzalez-Torres, Maria
  • Artuch-Garde, Raquel

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 30/06/2017

10.3389/fpsyg.2017.01039

Número de citas: 12 (Web of Science) 15 (Scopus)
Open Access

Relationship between Resilience and Self-regulation: A Study of Spanish Youth at Risk of Social Exclusion

  • Artuch-Garde, Raquel
  • del Carmen Gonzalez-Torres, Maria
  • de la Fuente, Jesus
  • Mariano Vera, M.
  • Fernandez-Cabezas, Maria
  • Lopez-Garcia, Mireia

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 20/04/2017

10.3389/fpsyg.2017.00612

Número de citas: 22 (Web of Science) 21 (Scopus)

Familien parte-hartzea Nafarroako hezkuntza sisteman Egileak Pedro González Felipe, Charo Repáraz Abaitua, Ángel Sanz Moreno Kolaboratzaileak

2016

  • ORCID

La docencia en la universidad y el compromiso social y educativo

Contextos educativos: Revista de educación - 2016

  • ORCID

La participación de las familias en el sistema educativo de Navarra

2016

  • ORCID

Tendencias emergentes en evaluación formativa y compartida en docencia: El papel de las nuevas tecnolog??as

2015

  • ORCID

Bullying, personal self-regulation, resilience, coping strategies and engagement-burnout: Implications for an intervention with university students

  • de la Fuente J.
  • Zapata L.
  • Vera M.
  • González-Torres M.
  • Artuch Garde R.

Handbook on Bullying: Prevalence, Psychological Impacts and Intervention Strategies - 1/10/2014

Número de citas: 4 (Scopus)

Self-perceived problems in sleeping and in self-control are related to first year study success in higher education

Frontiers in Education - 2017

  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Propuesta de un programa de intervención psicopedagógica para trabajar habilidades cognitivas en una estudiante de zona rural con déficit intelectual

2016

  • ORCID

Scopus: 4

Web of Science: 3

El autor no tiene palabras clave.
  • El histórico del autor está vacío.
Última actualización de los datos: 6/07/20 18:44
Próxima recolección programada: 11/07/20 3:00