Artuch Garde, Raquel Author

Open Access

Validation of the Child and Youth Resilience Measure-28 (CYRM-28) among Spanish youth

  • Artuch-Garde R.
  • González-Torres M.d.C.
  • Martínez-Vicente J.M.
  • Peralta-Sánchez F.J.
  • Fuente-Arias J.d.l.

HELIYON - 1/6/2022

10.1016/j.heliyon.2022.e09713

Cite count: 1 (Web of Science)
Open Access

The Proactive-Reactive Resilience as a Mediational Variable Between the Character Strength and the Flourishing in Undergraduate Students

  • de la Fuente J.
  • Urien B.
  • Luis E.O.
  • González-Torres M.C.
  • Artuch-Garde R.
  • Balaguer A.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 18/5/2022

10.3389/fpsyg.2022.856558

Cite count: 3 (Web of Science)

Tendencias emergentes en evaluación formativa y compartida. El papel de las nuevas tecnoloǵıas (II)

2015

  • ORCID

Tendencias emergentes en evaluación formativa y compartida. El papel de las nuevas tecnoloǵıas (I)

2015

  • ORCID
Open Access

TEACHING AT THE UNIVERSITY AND SOCIAL AND EDUCATIONAL IMPROVEMENT

  • Sara Ibarrola García
  • Raquel Artuch Garde

CONTEXTOS EDUCATIVOS-REVISTA DE EDUCACION - 2016

10.18172/con.2763

Cite count: 4 (Web of Science) 5 (Dialnet)

TEACHING AT THE UNIVERSITY AND SOCIAL AND EDUCATIONAL IMPROVEMENT

CONTEXTOS EDUCATIVOS-REVISTA DE EDUCACION - 2016

  • ORCID
Open Access

Satisfaction With the Self-Assessment of University Students Through <i>e-Coping With Academic Stress Utility</i>™

  • de la Fuente J.
  • Martínez-Vicente J.
  • Peralta-Sánchez F.
  • González-Torres M.
  • Artuch R.
  • Garzón-Umerenkova A.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 8/11/2018

10.3389/fpsyg.2018.01932

Cite count: 8 (Web of Science) 5 (Scopus)

Resiliencia y Trastorno de Aprendizaje Procedimental, un enfoque de trabajo en el aula.

2015

  • ORCID

Resiliencia y autorregulación en jóvenes navarros en riesgo de exclusión social, que acuden a programas de cualificación profesional inicial.[Resilience and self-regulation in Navarre youth at risk for social exclusion, who enroll in initial vocational qualification programs.] Universidad de Navarra

y De la Fuente Arias, J.(codir.). Tesis doctoral. Universidad de Navarra, Pamplona - 2014

  • ORCID

Resiliencia y autorregulación en jóvenes navarros en riesgo de exclusión social que acuden a Programas de Cualificación Profesional Inicial.

  • Raquel Artuch Garde
  • María Carmen González Torres
  • Jesús Fuente Arias

2014

Cite count: 2 (Dialnet)
  • ORCID

Tendencias emergentes en evaluación formativa y compartida en docencia: El papel de las nuevas tecnoloǵıas

2015

  • ORCID

Resiliencia en la era 3.0. ¿Podemos adaptarnos positivamente a las situaciones adversas?

Educar el carácter de nuestros estudiantes - 10/2020

  • ORCID

Bullying, personal self-regulation, resilience, coping strategies and engagement-burnout: Implications for an intervention with university students.

  • de la Fuente J.
  • Zapata L.
  • Vera M.
  • González-Torres M.
  • Artuch Garde R.

Handbook on Bullying: Prevalence, Psychological. Impacts and Intervention Strategies. - 1/10/2014

Cite count: 5 (Scopus)

Self-perceived problems in sleeping and in self-control are related to first year study success in higher education

Frontiers in Education - 2017

  • ORCID

This author has no patents.

Propuesta de un programa de intervención psicopedagógica para trabajar habilidades cognitivas en una estudiante de zona rural con déficit intelectual

2016

  • ORCID

Scopus: 5

Web of Science: 6

Scopus: 4

Web of Science: 5

Last data update: 11/20/24 1:44 AM
Next scheduled update: 11/23/24 3:00 AM