Artuch Garde, Raquel Autor

La tasca de les entitats amb programes formatius per a grups en risc d'exclusió social

  • María Angeles Sotés Elizalde
  • Raquel Artuch Garde
  • Betlem Ochoa Linacero

Educació social. Revista d'intervenció socioeducativa - 2012

Número de citas:
  • ORCID

La tarea de las entidades con programas formativos para grupos en riesgo de exclusión social

Educación social: Revista de intervención socioeducativa - 2012

  • ORCID

La labor de las entidades con programas formativos para grupos en riesgo de exclusión social

2013

  • ORCID

Relationship between resilience and strategies for coping with stress at university

CIEAE 2013 - 2013

  • ORCID
Open Access

Profiles of resilience and coping strategies at university: Contextual and demographic variables.

  • González-Torres M.
  • Garde R.

Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 1/1/2014

10.14204/ejrep.34.14032

Número de citas: 22 (Scopus)

Relations between the personal self-regulation and learning aproach, coping strategies, and self-regulation learning, in university students (Process)

  • Jesús de la Fuente Arias
  • María Carmen González Torres
  • José Manuel Martínez Vicente
  • Lucía Zapata Sevillano
  • Raquel Artuch Garde

International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología. - 11/2014

10.17060/ijodaep.2014.n1.v4.601

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Cyberbullying and students' engagement in school: a literature review

Handbook on Bullying - 2014

  • ORCID

Handbook of Resilience in Children [Reseña]

2014

  • ORCID

Perfiles de resiliencia y estrategias de afrontamiento en la universidad: variables contextuales y demográficas

  • María Carmen González Torres
  • Raquel Artuch Garde

Electronic journal of research in educational psychology - 2014

Número de citas: 3 (Dialnet)
  • ORCID

Resilience and coping strategy profiles at university: Contextual and demographic variables

2014

  • ORCID

Bullying, personal self-regulation, resilience, coping strategies and engagement-burnout: Implications for an intervention with university students.

  • de la Fuente J.
  • Zapata L.
  • Vera M.
  • González-Torres M.
  • Artuch Garde R.

Handbook on Bullying: Prevalence, Psychological. Impacts and Intervention Strategies. - 1/10/2014

Número de citas: 5 (Scopus)

Tendencias emergentes en evaluación formativa y compartida en docencia: El papel de las nuevas tecnoloǵıas

2015

  • ORCID

Resiliencia en la era 3.0. ¿Podemos adaptarnos positivamente a las situaciones adversas?

Educar el carácter de nuestros estudiantes - 10/2020

  • ORCID

Self-perceived problems in sleeping and in self-control are related to first year study success in higher education

Frontiers in Education - 2017

  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Propuesta de un programa de intervención psicopedagógica para trabajar habilidades cognitivas en una estudiante de zona rural con déficit intelectual

2016

  • ORCID

Scopus: 5

Web of Science: 6

Scopus: 4

Web of Science: 5

Última actualización de los datos: 13/04/24 7:48
Próxima recolección programada: 20/04/24 3:00