Elegir campos a generar del autor María

Datos personales Todos / Ninguno
Correo Electrónico
Artículos Todos / Ninguno
THE 3P AND DEDEPRO MODELS AS RESEARCH HEURISTIC
LAS EMOCIONES POSITIVAS VS. NEGATIVAS, COMO OBJETO DE ESTUDIO, EN LOS PROCESOS DE ENSEÑANZA-APRENDIZAJE UNIVERSITARIOS, BASADO EN LOS MODELOS 3P Y DIDEPRO
Action-Emotion Style, Learning Approach and Coping Strategies, in Undergraduate University Students
The role of personal self-regulation and regulatory teaching to predict motivational-affective variables, achievement and satisfaction: A structural model
Autorregulación personal y enseñanza reguladora para predecir el rendimiento y la confianza académica: nueva evidencia para el modelo DIDEPRO
Personal self-regulation and regulatory teaching to predict performance and academic confidence: New evidence for the DEDEPRO ModelTM
Enseñanza reguladora, y aprendizaje autorregulado en universitarios: estudio de validez confirmatorio de las escalas EIPEA
Aportaciones de la Psicología de la Innovación y del Emprendimiento a la Educación, en la Sociedad del Conocimiento
Regulatory teaching and self-regulated learning in college students: Confirmatory validation study of the IATLP Scales
Contributions to Education from the Psychology of Innovation and Entrepreneurship, in Today's Knowledge Society
Students' factors affecting undergraduates' perceptions of their teaching and learning process within ECTS experience
Looking at teacher identity through self-regulation
Enhancement of thinking skills: Effects of two intervention methods
Research on action-emotion style and study habits: Effects of individual differences on learning and academic performance of undergraduate students
Análisis transcultural de factores motivacionales que influyen en la identidad del profesor
Factores que afectan la toma de decisiones: diferencias por sexo y edad
Factors that affect decision making: Gender and age differences
A Cross Cultural Analysis of Motivational Factors That Influence Teacher Identity.
La metacognición aplicada a la emoción
Alcance del constructo analogía
La inteligencia emocional: implicaciones para el desarrollo emocional saludable en los niños
An integrated analysis of secondary school students' conceptions and beliefs about learning
Contexto social, género y competencia social autoevaluada en alumnos andaluces de 11-12 años
The Role of Motivation on Strengthening Teacher Identity: Emerging Themes
Dialogic retrospection as a metacognitive research tool
Social background, gender and self-reported social competence in 11-and 12 -year-old andalusian children.
Enhancement of self-regulation, assertiveness, and empathy
Relaciones entre evaluadores de la competencia social en preadolescentes: Profesores, iguales y autoinformes
What teachers need to know about the struggle for self-determination (conscientization) and self-regulation: Adults with disabilities speak about their education experiences
Perspectives on a freirean dialectic to promote inclusive education
Indicadores de inteligencia social en adolescentes
¿Puede la psicología contribuir a la mejora de la docencia universitaria?
El docente del siglo XXI: un modelo de autorregulación y aprendizaje continuo
La inteligencia emocional: su regulación e implicación
Un estudio sobre la relación entre las inteligencias múltiples de Gardner y las especialidades profesionales de la Universidad Pública de Navarra
Calidad de la docencia universitaria: cómo verla, redefinirla y apoyarla
Students and computers as partners in developing students’ problem-solving skills
Effects of metacognitive instruction on low achievers in mathematics problems
Effects of teaching metacognitive skills to students with low mathematics ability
A Factorial Experiment in Teachers' Written Feedback on Student Homework. Changing Teacher Behavior a Little Rather Than a Lot
Libros, capítulos, tesis Todos / Ninguno
Gender as a determining factor in the coping strategies and resilience of university students
Action-emotion style, test anxiety and resilience in undergraduate students
Personal self-regulation and coping style in university students
Family environment, epistemological beliefs, learning strategies, and academic performance: A path analysis
Una experiencia sobre la enseñanza de las habilidades sociales en la Educación Secundaria Obligatoria
El portafolio: un instrumento eficaz para favorecer la participación de loes estudiantes en el proceso enseñanza- aprendizaje
El profesor universitario autorregulador de su docencia
La autorregulación del aprendizaje: investigación y práctica
Métricas del autor Todos / Ninguno
Indice H