Cardelle-Elawar, María Author

The Role of Motivation on Strengthening Teacher Identity: Emerging Themes

  • Cardelle-Elawar M.
  • Nevin A.

Action in Teacher Education - 1/9/2003

10.1080/01626620.2003.10734442

Cite count: 5 (Scopus)
Open Access

Action-Emotion Style, Learning Approach and Coping Strategies, in Undergraduate University Students

  • María Cardelle Elawar
  • Jesús de la Fuente Arias
  • José L. Salmerón
  • José Manuel Martínez Vicente
  • Manuel Mariano Vera Martínez

Anales de Psicologia - 1/05/2016

10.6018/analesps.32.2.197991

Cite count: 12 (Web of Science) 8 (Scopus) 5 (Dialnet)

Relaciones entre evaluadores de la competencia social en preadolescentes: Profesores, iguales y autoinformes

  • María Victoria Trianes Torres
  • María Cardelle Elawar
  • Ángela María Muñoz Sánchez
  • María J. Blanca
  • María Belén García Sánchez
  • Lidia Infante Cañete

Anales de psicología - 2002

Cite count: 24 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

Dialogic retrospection as a metacognitive research tool

  • Nevin A.
  • Cardelle-Elawar M.

Australian Journal of Educational and Developmental Psychology - 1/12/2003

Cite count: 4 (Scopus)

La inteligencia emocional: implicaciones para el desarrollo emocional saludable en los niños

  • María Cardelle Elawar

Desenvolupament infantil i atenció precoç: revista de l'Associació catalana d'atenció precoç - 2004

Cite count:
  • Dialnet

Enseñanza reguladora, y aprendizaje autorregulado en universitarios: estudio de validez confirmatorio de las escalas EIPEA

  • Jesús de la Fuente Arias
  • Lucía Zapata Sevillano
  • José Manuel Martínez Vicente
  • María Cardelle Elawar
  • María del Carmen Pichardo Martínez
  • Fernando Justicia Justicia
  • Paul Sander
  • A. B. García Belén
... View more Collapse

Electronic journal of research in educational psychology - 2012

Cite count: 13 (Dialnet)
  • Dialnet

Análisis transcultural de factores motivacionales que influyen en la identidad del profesor

  • María Cardelle Elawar
  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga
  • Leslie Irwin

Electronic journal of research in educational psychology - 2007

Cite count: 5 (Dialnet)
  • Dialnet

Contexto social, género y competencia social autoevaluada en alumnos andaluces de 11-12 años

  • María Victoria Trianes Torres
  • María Cardelle Elawar
  • Ángela María Muñoz Sánchez
  • María J. Blanca

Electronic journal of research in educational psychology - 2003

Cite count: 14 (Dialnet)
  • Dialnet

Autorregulación personal y enseñanza reguladora para predecir el rendimiento y la confianza académica: nueva evidencia para el modelo DIDEPRO

  • María Cardelle Elawar
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Fernando Justicia Justicia
  • Paul Sander

Electronic journal of research in educational psychology - 2014

Cite count: 5 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

Personal self-regulation and regulatory teaching to predict performance and academic confidence: New evidence for the DEDEPRO ModelTM

  • de La Fuente, J.
  • Justicia, F.
  • Sander, P.
  • Cardelle-Elawar, M.

Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 1/1/2014

10.14204/ejrep.34.14031

Cite count: 17 (Web of Science)

Gender as a determining factor in the coping strategies and resilience of university students

  • de la Fuente J.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Martínez-Vicente J.
  • Zapata L.
  • Sánchez F.

Handbook of Academic Performance: Predictors, Learning Strategies and Influences of Gender - 1/3/2013

Cite count: 10 (Scopus)

La autorregulación del aprendizaje: investigación y práctica

  • María Cardelle Elawar

III Jornadas de Psicología en Navarra: conferencias y comunicaciones : Pamplona, noviembre 1995 - 1995

Cite count:
  • Dialnet

Family environment, epistemological beliefs, learning strategies, and academic performance: A path analysis

  • Cano F.
  • Cardelle-Elawar M.

Knowing, Knowledge and Beliefs: Epistemological Studies across Diverse Cultures - 1/12/2008

10.1007/978-1-4020-6596-5_10

Cite count: 16 (Scopus)

Una experiencia sobre la enseñanza de las habilidades sociales en la Educación Secundaria Obligatoria

  • María Cardelle Elawar
  • María Teresa Sanz de Acedo Baquedano
  • María Dolores Iriarte Iriarte
  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga

Orientación e intervención psicopedagógica = Orientación e intervención psicopedagóxica : libro de actas 8, 9, 10 y 11 septiembre 1999, Santiago de Compostela - 1999

Cite count:
  • Dialnet

El portafolio: un instrumento eficaz para favorecer la participación de loes estudiantes en el proceso enseñanza- aprendizaje

  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga
  • María Cardelle Elawar
  • María Dolores Iriarte Iriarte
  • María Teresa Sanz de Acedo Baquedano

Orientación e intervención psicopedagógica = Orientación e intervención psicopedagóxica : libro de actas 8, 9, 10 y 11 septiembre 1999, Santiago de Compostela - 1999

Cite count:
  • Dialnet

El profesor universitario autorregulador de su docencia

  • María Victoria Trianes Torres
  • María Cardelle Elawar

Promover la calidad de la enseñanza universitaria. Proyectos de innovación educativa en la universidad - 1998

Cite count:
  • Dialnet

Personal self-regulation and coping style in university students

  • De la Fuente, J.
  • Cardelle-Elawar, M.

Psychology of Individual Differences - 1/3/2011

Cite count: 12 (Scopus)

Action-emotion style, test anxiety and resilience in undergraduate students

  • Fuente J.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Sander P.
  • Putwain D.

Student Learning: Improving Practice - 1/12/2013

Cite count: 3 (Scopus)

This author has no conferences.

This author has no patents.

This author has no reports or other types of publications.

Scopus: 14

Web of Science: 7

Scopus: 19

Web of Science: 7

Last data update: 3/23/24 5:39 AM
Next scheduled update: 3/30/24 3:00 AM