Cardelle-Elawar, María Autor

What teachers need to know about the struggle for self-determination (conscientization) and self-regulation: Adults with disabilities speak about their education experiences

  • Diaz-Greenberg R.
  • Thousand J.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Nevin A.

Teaching and Teacher Education - 1/1/2000

10.1016/s0742-051x(00)00032-9

Número de citas: 12 (Scopus)

Un estudio sobre la relación entre las inteligencias múltiples de Gardner y las especialidades profesionales de la Universidad Pública de Navarra

  • María Cardelle Elawar
  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga
  • María Dolores Iriarte Iriarte
  • Adoración Igal Jiménez

Huarte de San Juan. Psicología y pedagogía - 1996

Número de citas:
  • Dialnet
Open Access

The role of personal self-regulation and regulatory teaching to predict motivational-affective variables, achievement and satisfaction: A structural model

  • De-la-Fuente, J.
  • Zapata, L.
  • Martínez-Vicente, J.M.
  • Sander, P.
  • Cardelle-Elawar, M.

Frontiers in Psychology - 1/1/2015

10.3389/fpsyg.2015.00399

Número de citas: 34 (Web of Science) 24 (Scopus)

The Role of Motivation on Strengthening Teacher Identity: Emerging Themes

  • Cardelle-Elawar M.
  • Nevin A.

Action in Teacher Education - 1/9/2003

10.1080/01626620.2003.10734442

Número de citas: 5 (Scopus)

The 3p and dedepro models as research heuristic

  • María Cardelle Elawar
  • Jesús de la Fuente Arias
  • Paul Sander
  • Lucía Zapata Sevillano

International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología - 11/2014

10.17060/ijodaep.2014.n1.v4.599

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Students' factors affecting undergraduates' perceptions of their teaching and learning process within ECTS experience

  • De la Fuente J.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Peralta F.
  • Sánchez M.
  • Martínez-Vicente J.
  • Zapata L.

Frontiers in Psychology - 1/12/2011

10.3389/fpsyg.2011.00028

Número de citas: 14 (Web of Science) 11 (Scopus)

Students and computers as partners in developing students’ problem-solving skills

  • Cardelle-Elawar M.
  • Wetzel K.

Journal of Research on Computing in Education - 1/1/1995

10.1080/08886504.1995.10782141

Número de citas: 14 (Scopus)
Open Access

Social background, gender and self-reported social competence in 11-and 12 -year-old andalusian children.

  • Trianes Torres, María Victoria
  • Cardelle-Elawar, María
  • Blanca Mena, Mª José
  • Muñoz Sánchez, Ángela M.

Electronic Journal of Research in Educational Psychology. Número 02 Vol.1 (2), 1 de Octubre de 2003 - 1/10/2003

10.25115/ejrep.2.109 Ver en origen

Número de citas: 7 (Scopus)

Research on action–emotion style and study habits: Effects of individual differences on learning and academic performance of undergraduate students

  • De la Fuente J.
  • Cardelle-Elawar M.

LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES - 1/12/2009

10.1016/j.lindif.2009.07.009

Número de citas: 11 (Web of Science) 23 (Scopus)

Relaciones entre evaluadores de la competencia social en preadolescentes: Profesores, iguales y autoinformes

  • María Victoria Trianes Torres
  • María Cardelle Elawar
  • Ángela María Muñoz Sánchez
  • María J. Blanca
  • María Belén García Sánchez
  • Lidia Infante Cañete

Anales de psicología - 2002

Número de citas: 24 (Dialnet)
  • Dialnet

Una experiencia sobre la enseñanza de las habilidades sociales en la Educación Secundaria Obligatoria

  • María Cardelle Elawar
  • María Teresa Sanz de Acedo Baquedano
  • María Dolores Iriarte Iriarte
  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga

Orientación e intervención psicopedagógica = Orientación e intervención psicopedagóxica : libro de actas 8, 9, 10 y 11 septiembre 1999, Santiago de Compostela - 1999

Número de citas:
  • Dialnet

Personal self-regulation and coping style in university students

  • De la Fuente, J.
  • Cardelle-Elawar, M.

Psychology of Individual Differences - 1/3/2011

Número de citas: 12 (Scopus)

La autorregulación del aprendizaje: investigación y práctica

  • María Cardelle Elawar

III Jornadas de Psicología en Navarra: conferencias y comunicaciones : Pamplona, noviembre 1995 - 1995

Número de citas:
  • Dialnet

Gender as a determining factor in the coping strategies and resilience of university students

  • de la Fuente J.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Martínez-Vicente J.
  • Zapata L.
  • Sánchez F.

Handbook of Academic Performance: Predictors, Learning Strategies and Influences of Gender - 1/3/2013

Número de citas: 10 (Scopus)

Family environment, epistemological beliefs, learning strategies, and academic performance: A path analysis

  • Cano F.
  • Cardelle-Elawar M.

Knowing, Knowledge and Beliefs: Epistemological Studies across Diverse Cultures - 1/12/2008

10.1007/978-1-4020-6596-5_10

Número de citas: 16 (Scopus)

El profesor universitario autorregulador de su docencia

  • María Victoria Trianes Torres
  • María Cardelle Elawar

Promover la calidad de la enseñanza universitaria. Proyectos de innovación educativa en la universidad - 1998

Número de citas:
  • Dialnet

El portafolio: un instrumento eficaz para favorecer la participación de loes estudiantes en el proceso enseñanza- aprendizaje

  • María Luisa Sanz de Acedo Lizarraga
  • María Cardelle Elawar
  • María Dolores Iriarte Iriarte
  • María Teresa Sanz de Acedo Baquedano

Orientación e intervención psicopedagógica = Orientación e intervención psicopedagóxica : libro de actas 8, 9, 10 y 11 septiembre 1999, Santiago de Compostela - 1999

Número de citas:
  • Dialnet

Action-emotion style, test anxiety and resilience in undergraduate students

  • Fuente J.
  • Cardelle-Elawar M.
  • Sander P.
  • Putwain D.

Student Learning: Improving Practice - 1/12/2013

Número de citas: 3 (Scopus)

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 14

Web of Science: 7

Scopus: 19

Web of Science: 7

Última actualización de los datos: 23/03/24 5:39
Próxima recolección programada: 30/03/24 3:00