López Crespo, Ginesa Ana Autor

Vulnerability of long-term neurotoxicity of chlorpyrifos: Effect on schedule-induced polydipsia and a delay discounting task

  • Cardona D.
  • López-Grancha M.
  • López-Crespo G.
  • Nieto-Escamez F.
  • Sánchez-Santed F.
  • Flores P.

Psychopharmacology - 1/11/2006

10.1007/s00213-006-0547-4

Número de citas: 40 (Web of Science) 37 (Scopus)

Visual working memory in deaf children with diverse communication modes: improvement by differential outcomes

  • Lopez-Crespo, Ginesa
  • Teresa Daza, Maria
  • Mendez-Lopez, Magdalena

RESEARCH IN DEVELOPMENTAL DISABILITIES - 1/03/2012

10.1016/j.ridd.2011.10.022 Ver en origen

Número de citas: 19 (Web of Science) 17 (Scopus)

Time course of biochemical and behavioural effects of a single high dose of chlorpyrifos

  • López-Crespo G.
  • Carvajal F.
  • Flores P.
  • Sánchez-Santed F.
  • Sánchez-Amate M.

NeuroToxicology - 1/5/2007

10.1016/j.neuro.2007.01.013

Número de citas: 30 (Web of Science) 31 (Scopus)

The educational e-portfolio: preliminary evidence of its relationship with student’s self-efficacy and engagement

  • Ginesa López-Crespo
  • M. Carmen Blanco-Gandía
  • Sonsoles Valdivia-Salas
  • Camino Fidalgo
  • Noelia Sánchez-Pérez

Education and Information Technologies - 30/11/2021

10.1007/s10639-021-10827-2

Número de citas: 2 (Web of Science) 1 (Scopus)

Testing the "testing effect" in a real educational context: the use of socrative

  • Lopez-Crespo, G.
  • Martin-Albo, J.
  • Fidalgo, C.
  • Collado, S.
  • Carralero, D.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

INTED proceedings - 2018

10.21125/inted.2018.0794 Ver en origen

TEACHER PROFESSIONAL DEVELOPMENT AS A FACTOR ASSOCIATED WITH EDUCATIONAL QUALITY AND SCHOOL PERFORMANCE

  • Espinoza Freire, Eudaldo Enrique
  • Lopez Crespo, Ginesa Ana
  • Rad Camayd, Yohandra

REVISTA CONRADO - 09/2021

Open Access

School violence towards peers and teen dating violence: the mediating role of personal distress

  • Valdivia-Salas S.
  • Jiménez T.I.
  • Lombas A.S.
  • López-Crespo G.

International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/1/2021

10.3390/ijerph18010310

Número de citas: 1 (Scopus)

Psychological inflexibility and valuing happiness: Dangerous liaisons

  • Valdivia-Salas S.
  • Lombas A.S.
  • Salvador S.
  • López-Crespo G.

Frontiers in Psychology - 11/8/2022

10.3389/fpsyg.2022.949615

Número de citas:

Procedimientos experimentales en el estudio de la Inhibición Latente en humanos

  • María Teresa Daza
  • R. Alvarez
  • G. López

International Journal of Psychology and Psychological Therapy - 2002

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Pedagogia: uma ferramenta de formação integral para a vida

  • Eudaldo Enrique Espinoza Freire
  • Ginesa Ana López Crespo
  • Yohandra Rad Camayd

Revista Metropolitana de Ciencias Aplicadas - 1/09/2021

10.62452/cktkrb85

  • ORCID

Working memory improvement by the differential outcomes procedure

  • López-Crespo G.
  • Estévez A.

Working Memory: Developmental Differences, Component Processes and Improvement Mechanisms - 1/12/2013

Número de citas: 8 (Scopus)

Rasgos de personalidad y satisfacción con la titulación: un estudio comparativo entre estudiantes de psicología e ingeniería

  • ORCID

Neurobiology of Anxiety (I): Panic disorder, Posttraumatic Stress disorder, Social phobia and Obsessive-compulsive disorder

2007

  • ORCID

Neurobiology of Anxiety (II): Childhood anxiety, generalized anxiety and mixed anxiety-depressive disorder

2007

  • ORCID

Modelos animales de ansiedad

  • Ginesa López
  • Pilar Flores Cubos
  • Mari Carmen Sánchez-Amate

Humanidades y educación : libro homenaje a los profesores Covadonga Grijalba Castaños y Francisco Alarcón Alarcón - 2001

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Mejorando el reconocimiento de caras mediante el procedimiento de consecuencias diferenciales

  • Luis J. Fuentes
  • Angeles F. Estévez
  • Ginesa López Crespo
  • Victoria Plaza
  • Sandra Castaño Llorente

Envejecimiento y demencia: un enfoque multidisciplinar - 2011

Número de citas:
  • ORCID

Etiology of Anxiety

2007

  • ORCID

Efectos agudos y demorados del clorpirifos en tres modelos de ansiedad doctorando, Ginesa Ana López Crespo ; directores, M. Carmen Sánchez Amate y Pilar Flores Cubos

Efectos Agudos y Demorados del Clorpirifos en tres Modelos de Ansiedad

2006

  • ORCID

Efectos agudos y demorados del clorpirifos en tres modelos de ansiedad

  • Ginesa López Crespo
  • Pilar Flores Cubos
  • María Carmen Sánchez

2005

Número de citas:
  • Dialnet

USING FACEBOOK AT UNIVERSITY: IMPACT ON STUDENTS´ MOTIVATION TOWARDS ONLINE TEACHING DURING COVID-19 PANDEMIC

  • Camino Fidalgo
  • Silvia Collado
  • Ginesa Lopez-Crespo
  • Magdalena Mendez-Lopez

03/2023

10.21125/inted.2023.0242

  • ORCID

LIFE SATISFACTION IN HIGH-SCHOOL STUDENTS AND ITS RELATIONSHIP WITH THE CLASSROOM CLIMATE AND PSYCHOLOGICAL INFLEXIBILITY

  • Ginesa López-Crespo
  • Sonsoles Valdivia-Salas
  • Andrés Sebastián Lombas
  • Celeste León-Moreno
  • Estefanía Estévez
  • Teresa Isabel Jiménez

03/2023

10.21125/inted.2023.0950

  • ORCID

LEARNER’S EXPERIENCES WITH EDUCATIONAL TECHNOLOGIES: DEVELOPMENT AND VALIDATION OF AN ASSESSMENT QUESTIONNAIRE

  • Ginesa López-Crespo
  • Carmen Ferrer-Pérez
  • María Del Carmen Blanco-Gandía
  • Noelia Sánchez-Pérez
  • Camino Fidalgo
  • Sonsoles Valdivia-Salas
  • Teresa Isabel Jiménez
  • Manuel Alcaraz-Iborra
... Ver más Contraer

03/2023

10.21125/inted.2023.0944

  • ORCID

INCREASING UNDERGRADUATE’S ENGAGEMENT THROUGH REFLECTIONS IN ELECTRONIC PORTFOLIOS

  • Maria Del Carmen Blanco-Gandía
  • Ginesa López-Crespo
  • Noelia Sánchez-Pérez
  • Manuel Alcaraz-Iborra
  • Teresa Isabel Jiménez-Gutiérrez
  • Sonsoles Valdivia-Salas
  • Sandra Montagud-Romero
  • Carmen Ferrer-Pérez
... Ver más Contraer

EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies : July 4th-6th, 2022 - 07/2022

10.21125/edulearn.2022.0480

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

ACADEMIC PERFORMANCE PREDICTION IN HIGHER EDUCATION THROUGH INTERACTION WITH EDUCATIONAL VIDEOS

  • Ginesa López-Crespo
  • Sara Escriche- Martínez
  • M. Carmen Blanco-Gandía
  • Carmen Ferrer-Pérez
  • Noelia Sánchez-Pérez
  • Camino Fidalgo
  • Sonsoles Valdivia-Salas
  • Teresa Isabel Jiménez
  • Celeste León-Moreno
  • Manuel Alcaraz-Iborra
  • Francisco Guil-Reyes
  • Indalecia Carmen García-Acedo
... Ver más Contraer

03/2024

10.21125/inted.2024.0985

  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 12

Web of Science: 12

Scopus: 12

Web of Science: 12

Última actualización de los datos: 20/04/24 8:29
Próxima recolección programada: 27/04/24 3:00