Elegir campos a generar del autor Fernando

Datos personales Todos / Ninguno
Correo Electrónico
Artículos Todos / Ninguno
The role of executive function in social competence and behavioural problems in childhood education
Teacher assertiveness in the development of students' social competence
El papel de la asertividad docente en el desarrollo de la competencia social de su alumnado
Effect of the “Aprender a Convivir” program on social competence and behavioral problems in three-year-old children,Efecto del programa Aprender a Convivir en la competencia social y en los problemas de conducta del alumnado de 3 años
Do negative acts in Italian academia have a quadratic relationship with determinants of health?
Longitudinal study of the effects of the aprender a convivir program on children’s social competence,Estudio longitudinal de los efectos del programa Aprender a Convivir en la competencia social infantil
The longitudinal effect of the Aprender a Convivir (learning to live together) programme in childhood: The development of social competence,Efecto longitudinal del programa Aprender a Convivir en la infancia: Desarrollo de la competencia social
Autorregulación personal y enseñanza reguladora para predecir el rendimiento y la confianza académica: nueva evidencia para el modelo DIDEPRO
Personal self-regulation and regulatory teaching to predict performance and academic confidence: New evidence for the DEDEPRO ModelTM
Factor structure of the Self-Regulation Questionnaire (SRQ) at spanish universities
Science Learning: A path analysis of its links with reading comprehension, question-asking in class and science achievement
The effects of question-generation training on metacognitive knowledge, self regulation and learning approaches in science
Learning approaches and reading comprehension: The role of student questioning and prior knowledge
Aprender a convivir. Un programa para la mejora de la competencia social del alumnado de educación infantil y primaria
"Aprender a convivir". A prevention program for improving social competence in 3 to 12 year olds
Enseñanza reguladora, y aprendizaje autorregulado en universitarios: estudio de validez confirmatorio de las escalas EIPEA
Estudio de las atribuciones hacia el maltrato entre iguales del alumnado agresor frente al no agresor, mediante el Cuestionario SCAN-Bullying.
A study of mental attributions toward bullying in students ages 10 to 16, through the SCAN-bullying questionnaire
Regulatory teaching and self-regulated learning in college students: Confirmatory validation study of the IATLP Scales
The effects of perpetrator age and abuse disclosure on the relationship between feelings provoked by child sexual abuse and posttraumatic stress
Factor structure analysis of the Preschool and Kindergarten Behavior Scale scores in Spanish population
A model of the effects of child sexual abuse on post-traumatic stress: The mediating role of attributions of blame and avoidance coping
Results of the aprender a convivir program for development of social competence and prevention of antisocial behavior in four-year-old children
Desarrollo de la competencia social y prevención del comportamiento antisocial en niños de 3 años
Estudio de validación de la Escala para la Evaluación del Proceso de Enseñanza-Aprendizaje, Versión del estudiantes (EEPEA-E)
Validation study of the scale for Assessment of the Teaching-Learning Process, Student Version (ATLP-S) | Estudio de validación de la Escala para la Evaluación del Proceso de Enseñanza-Aprendizaje, Versión del estudiantes (EEPEA-E)
Improving the quality of higher education throughout psycho-pedagogical intervention
Confirmatory factor analysis of the PKBS-2 subscales for assessing social skills and behavioral problems in preschool education.
Learning approaches, self-regulation and achievement in three European universities
Child sexual abuse coping and long term psychological adjustment
Effects of an intervention program for improving social competence among Primary Education students from Bolivia
The Revised Two-Factor Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F): Exploratory and confirmatory factor analyses at item level
The DEDEPROtm Model of Regulated Teaching and Learning: recent advances.
Efectos de usar herramientas electrónicas en la mejora de la regulación del proceso enseñanza-aprendizaje
The phenomenon of mobbing among university employees
The study of the expectations at the University: Analysis of empirical projects and future lines of investigation | El estudio de las expectativas en la universidad: Análisis de trabajos empíricos y futuras líneas de investigación
The study of expectations at the university: Analysis of empirical works and future lines of investigation
The DEDEPROTM model of regulated teaching and learning: Recent advances
Effects of using online tools in improving regulation of the teaching-learning process: TLPA & PLEYADE
Effects of phonological awareness and phoneme-grapheme correspondence training on illiterate adults' literacy acquisition
El maltrato entre escolares y otras conductas-problema para la convivencia.
Bullying: description and analysis of the phenomenon.
Towards a new explicative model of antisocial behaviour
Enfoques de aprendizaje, percepción del proceso de enseñanza-aprendizaje y rendimiento de universitarios
Lexical Processing of Ambiguous Words: Dominance or Associative Strength?
Perceptions about the construction of academic and professional competencies in psychologists
A cross-sectional study about meaning access processes for homographs
Regulación de la enseñanza para la autorregulación del aprendizaje en la Universidad
A evaluación interactiva como estrategia reguladora del proceso de enseñanza-aprendizaje
Escala de Estrategias de Aprendizaje ACRA-Abreviada para Alumnos Universitarios
Abridged ACRA scale of learning strategies for university students.
Development of Memory Structures for Homographs Using Pathfinder Network Representations
Efectos de la estructura silábica sobre el reconocimiento de palabras en adultos analfabetos entrenados en lectura y conciencia fonológica
Estudio de las estrategias de aprendizaje en alumnos de educación de adultos
Diferencias en los procesos motivacionales y afectivos de los estudiantes ante una situación de estrés, según el estilo de acción-emoción
Diferencias de género en las técnicas de aprendizaje utilizadas por los alumnos universitarios
Differential allocation of study time: Incomplete compensation for the difficulty of the materials
Allocation of time in self-paced memory tasks: The role of practice, instructions, and individual differences in optimizing performance
The Sources of Error in Spanish Writing (Research Note)
Factores condicionantes de las estrategias de aprendizaje y del rendimiento académico en alumnos universitarios, a través de las escalas acra
Desarrollo del conocimiento de palabras en lectores normales y retrasados en función de diferentes variables lingüísticas (Development of word recognition in normal and delayed readers as a function of different linguistic variables)
LEX I and II: Two databases of surface word forms for psycholinguistic research in Spanish
The influence of lexical and sublexical variables in normal and poor Spanish readers
Learning strategies, styles and approaches: an analysis of their interrelationships
Libros, capítulos, tesis Todos / Ninguno
El vocabulario usual del niño en el ciclo inicial y el ciclo medio de la E.G.B. Fernando Justicia Justicia
El vocabulario usual del niño en el ciclo inicial y el ciclo medio de la E.G.B.
El rendimiento académico en la Universidad de Granada Fernando Justicia Justicia, Jesús García Mínguez
Proceso de enseñanza/aprendizaje en educación superior
El aprendizaje experto y la autorregulación del aprendizaje
La universidad ante el reto del espacio europeo de educación superior: investigaciones recientes
Las Estrategias de Aprendizaje como contenido curricular en la Educación Infantil (Ciclo 3-6)
Estudio transversal sobre el acceso a los significados de palabras homógrafas
Estrategias de sensibilización-atención ante el aprendizaje de una tarea: estudio de la interacción entre las características en acción-emoción de los alumnos y distintas condiciones de ejecución
Desarrollo del aprendizaje
Métricas del autor Todos / Ninguno
Indice H