Cruz Moya, Olga Author

Gender Representation in Learning Materials: International Perspectives

  • Olga Cruz-Moya
  • Alfonso Sánchez-Moya

Discourse and Society - 5/04/2018

10.1177/0957926517753789e

  • ORCID

School failure of disadvantaged students from a critical discourse analysis approach

  • Calderón Almendros I.
  • Cruz Moya O.
  • Rascón Gómez M.T.

Education Policy Analysis Archives - 1/1/2019

10.14507/3538

Cite count: 1 (Scopus)
Open Access

Perfil laboral, formativo e investigador del profesional de español como lengua extranjera o segunda (ELE/EL2): datos cuantitativos y cualitativos

  • Muñoz-Basols J.
  • Rodríguez-Lifante A.
  • Cruz-Moya O.

Journal of Spanish Language Teaching - 1/1/2017

10.1080/23247797.2017.1325115

Cite count: 25 (Scopus)

Bibliografía sobre el español hablado. Año 2001

  • Olivia Navarro
  • Olga Cruz Moya

Oralia: análisis del discurso oral - 8/06/2022

10.25115/oralia.v1i6.8430

  • ORCID

Bibliografía sobre el español hablado (2004)

  • M.ª Del Mar Espejo Muriel
  • Olga Cruz Moya

Oralia: análisis del discurso oral - 1/12/2006

10.25115/oralia.v9i1.8224

  • ORCID

Humour in multimodal times: Insights from online interactions among senior users of a WhatsApp group

  • Cruz-Moya O.
  • Sánchez-Moya A.

Pragmatics, Humour and the Internet - 31/07/2020

10.1075/ip.00061.cru

Cite count: 14 (Scopus)

Whatsapp, textese, and moral panics: discourse features and habits across two generations

  • Alfonso Sánchez-Moya
  • Olga Cruz-Moya

Procedia - Social and Behavioral Sciences - 02/2015

10.1016/j.sbspro.2015.02.069

  • ORCID

“Hey there! I am using WhatsApp”: A Preliminary Study of Recurrent Discursive Realisations in a Corpus of WhatsApp Statuses☆

  • Sanchez-Moya, Alfonso
  • Cruz-Moya, Olga

Procedia - Social and Behavioral Sciences - 12/2015

10.1016/j.sbspro.2015.11.298

  • ORCID

A discursive examination of the use of emoji in WhatsApp groups : a cross-generational study

Rivista di psicolinguistica applicata - 2021

10.19272/202107702004

  • ORCID

From "lone wolves" to "african carps": Depersonalization strategies in metaphors used in news discourse on refugees,De "lobos solitarios" a "carpas africanas": Estrategias de despersonalización en las metáforas empleadas por el discurso periodístico en torno a los refugiados

  • Moya, O.C.

Tonos Digital - 2020

  • ORCID

El español académico en L2 y LE

  • Francisco Lorenzo
  • Virginia de Alba Quiñones
  • Olga Cruz Moya

Peter Lang - 30/09/2021

  • ORCID

El desarrollo del español académico en L2 y LE. Perspectivas desde la educación bilingüe

  • Francisco Lorenzo
  • Virginia de Alba Quiñones
  • Olga Cruz Moya

07/2021

10.3726/b18461

  • ORCID

This author has no conferences.

This author has no patents.

Las migraciones en el discurso periodístico almeriense del siglo XX: Análisis crítico de tres corpus de noticias

  • Olga Cruz Moya
  • Fernando García Lara
  • Antonio Miguel Bañón Hernández

2005

Cite count: 7 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

El concepto de historia en la narrativa española a mediados del siglo XIX

  • María Isabel Giménez Caro
  • Olga Cruz Moya

Novela y ensayo - 2001

Cite count:
  • Dialnet
  • ORCID

Bibliografía sobre el español hablado: año 2002

  • Olivia Navarro
  • Olga Cruz Moya

Oralia: análisis del discurso oral - 1/12/2004

10.25115/oralia.v7i1.8282

Cite count:
  • Dialnet
  • ORCID

El Día de las Enfermedades Raras en las noticias televisivas. Análisis crítico de su representación audiovisual

  • Olga Cruz Moya
  • Samantha Requena Romero

2013

  • ORCID

Educación bilingüe. Integración de contenidos y segundas lenguas. Lorenzo, Francisco, Fernando Trujillo y José Manuel Vez. 2011. Madrid: Síntesis, 323 págs.

  • Olga Cruz Moya

2012

  • ORCID

LA INMIGRACIÓN EN LA PRENSA ALMERIENSE DEL SIGLO XXI: ACTITUDES SOCIOSEMIÓTICAS Y ESTRATEGIAS DISCURSIVAS ANTES Y DESPUÉS DE LA CRISIS

  • Olga Cruz Moya

2011

  • ORCID

Desarrollo de la Acción 1 del curso 2009-2010: la coordinación de la docencia en la Facultad de Humanidades

  • Olga Cruz Moya
  • Gonzalo Malvárez García
  • Francisco de Asís Molina Díaz
  • Elena Muñiz Grijalvo

2012

  • ORCID

El Español con fines académicos en el marco del EEES: las competencias del estudiante

  • Olga Cruz Moya

2010

  • ORCID

¿Qué significa venga? El estudio de la oralidad en la formación de profesores de E/LE: algunas propuestas para la autoformación

  • Olga Cruz Moya

2009

  • ORCID

Las redes sociales en la enseñanza de ELE: retos y propuestas

  • Olga Cruz Moya

2011

  • ORCID

Scopus: 3

Scopus: 3

Web of Science: 0

Last data update: 7/20/24 3:29 AM
Next scheduled update: 7/27/24 3:00 AM