Cruz Moya, Olga Author
From "lone wolves" to "african carps": Depersonalization strategies in metaphors used in news discourse on refugees
- Moya O.C.
Tonos Digital - 1/1/2020
From "lone wolves" to "african carps": Depersonalization strategies in metaphors used in news discourse on refugees,De "lobos solitarios" a "carpas africanas": Estrategias de despersonalización en las metáforas empleadas por el discurso periodístico en torno a los refugiados
- Moya, O.C.
Tonos Digital - 2020
- ORCID
A DISCURSIVE EXAMINATION OF THE USE OF EMOJI IN WHATSAPP GROUPS : A CROSS-GENERATIONAL STUDY
- Sanchez-Moya, Alfonso
- Cruz-Moya, Olga
RIVISTA DI PSICOLINGUISTICA APPLICATA-JOURNAL OF APPLIED PSYCHOLINGUISTICS - 2021
- ORCID
- Web of Science
Análisis sociopragmático de la expresión viral “porque patatas” en Twitter: una aproximación longitudinal
- Olga Cruz-Moya
Revista De Estudios Del Discurso Digital (REDD) - 12/2023
- ORCID
Bibliografía sobre el español hablado (2004)
- M.ª Del Mar Espejo Muriel
- Olga Cruz Moya
Oralia: análisis del discurso oral - 1/12/2006
- ORCID
Bibliografía sobre el español hablado. Año 2001
- Olivia Navarro
- Olga Cruz Moya
Oralia: análisis del discurso oral - 8/06/2022
- ORCID
Perfil laboral, formativo e investigador del profesional de español como lengua extranjera o segunda (ELE/EL2): datos cuantitativos y cualitativos
- Muñoz-Basols J.
- Rodríguez-Lifante A.
- Cruz-Moya O.
Journal of Spanish Language Teaching - 1/1/2017
- CiteScore: 1.8 (2023)
- SJR: 0.203 (2017
- SNIP: 0.648 (2017
- Scopus
- ORCID
Humour in multimodal times Insights from online interactions among senior users of a WhatsApp group
- Cruz-Moya O.
- Sánchez-Moya A.
INTERNET PRAGMATICS - 31/07/2021
- CiteScore: 3.3 (2023)
- SJR: 0.581 (2021
- SNIP: 1.182 (2021
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
School failure of disadvantaged students from a critical discourse analysis approach
- Calderón Almendros I.
- Cruz Moya O.
- Rascón Gómez M.T.
EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES - 1/1/2019
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Francisco Lorenzo, Virginia de Alba Quiñones y Olga Cruz-Moya (Eds.). (2021). El español académico en L2 y LE. Perspectivas desde la educación bilingüe. Bruselas: Peter Lang. 264pp.
- Isabel García Parejo
Didáctica. Lengua y Literatura - 8/05/2023
- ORCID
El desarrollo del español académico en L2 y LE. Perspectivas desde la educación bilingüe
- Francisco Lorenzo
- Virginia de Alba Quiñones
- Olga Cruz Moya
07/2021
- ORCID
Gender Representation in Learning Materials: International Perspectives
- Olga Cruz-Moya
- Alfonso Sánchez-Moya
DISCOURSE & SOCIETY - 5/5/2018
- ORCID
- Web of Science
"Hey there! I am using WhatsApp": a preliminary study of recurrent discursive realisations in a corpus of WhatsApp statuses
- Sanchez-Moya, Alfonso
- Cruz-Moya, Olga
MULTIMODAL COMMUNICATION IN THE 21ST CENTURY: PROFESSIONAL AND ACADEMIC CHALLENGES - 12/2015
- ORCID
- Web of Science
Whatsapp, textese, and moral panics: discourse features and habits across two generations
- Alfonso Sánchez-Moya
- Olga Cruz-Moya
32ND INTERNATIONAL CONFERENCE OF THE SPANISH ASSOCIATION OF APPLIED LINGUISTICS (AESLA): LANGUAGE INDUSTRIES AND SOCIAL CHANGE - 02/2015
- ORCID
- Web of Science
This author has no patents.
La competencia histórica en un corpus de textos de aprendientes universitarios italianos.: Un acercamiento a la metáfora gramatical experimental.
- Alicia María López Márquez
- Olga Cruz Moya
- Mercedes de la Torre García
3/11/2021
- ORCID
Las instrucciones de los manuales de español para extranjeros y su heterogeneidad discursiva
- Olga Cruz Moya
- Alfonso Sánchez Moya
2015
- ORCID
El Día de las Enfermedades Raras en las noticias televisivas. Análisis crítico de su representación audiovisual
- Olga Cruz Moya
- Samantha Requena Romero
2013
- ORCID
Estrategias lingüísticas en la enseñanza del español por contenidos
- Olga Cruz Moya
2013
- ORCID
Desarrollo de la Acción 1 del curso 2009-2010: la coordinación de la docencia en la Facultad de Humanidades
- Olga Cruz Moya
- Gonzalo Malvárez García
- Francisco de Asís Molina Díaz
- Elena Muñiz Grijalvo
2012
- ORCID
Educación bilingüe. Integración de contenidos y segundas lenguas. Lorenzo, Francisco, Fernando Trujillo y José Manuel Vez. 2011. Madrid: Síntesis, 323 págs.
- Olga Cruz Moya
2012
- ORCID
LA INMIGRACIÓN EN LA PRENSA ALMERIENSE DEL SIGLO XXI: ACTITUDES SOCIOSEMIÓTICAS Y ESTRATEGIAS DISCURSIVAS ANTES Y DESPUÉS DE LA CRISIS
- Olga Cruz Moya
2011
- ORCID
Las redes sociales en la enseñanza de ELE: retos y propuestas
- Olga Cruz Moya
2011
- ORCID
El Español con fines académicos en el marco del EEES: las competencias del estudiante
- Olga Cruz Moya
2010
- ORCID
h index
Scopus: 3
Web of Science: 3
i10 index
Scopus: 3
Web of Science: 3
Research groups
-
Estudios críticos sobre la comunicación
Role: Miembro
Author profiles
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Research projects at UAL
-
Acronym HUM2004-04502Since: December 13, 2004Until: December 12, 2007Funded by: MECFunding / grant amount: 23,920.00 EURRole: Investigador