Cruz Moya, Olga Author

School failure of disadvantaged students from a critical discourse analysis approach

  • Calderón Almendros I.
  • Cruz Moya O.
  • Rascón Gómez M.T.

EDUCATION POLICY ANALYSIS ARCHIVES - 1/1/2019

10.14507/3538

Cite count: 0 (Web of Science) 1 (Scopus)
Open Access

Perfil laboral, formativo e investigador del profesional de español como lengua extranjera o segunda (ELE/EL2): datos cuantitativos y cualitativos

  • Muñoz-Basols J.
  • Rodríguez-Lifante A.
  • Cruz-Moya O.

Journal of Spanish Language Teaching - 1/1/2017

10.1080/23247797.2017.1325115

Cite count: 28 (Scopus)

Humour in multimodal times Insights from online interactions among senior users of a WhatsApp group

  • Cruz-Moya O.
  • Sánchez-Moya A.

INTERNET PRAGMATICS - 31/07/2021

10.1075/ip.00061.cru

Cite count: 10 (Web of Science) 16 (Scopus)

From "lone wolves" to "african carps": Depersonalization strategies in metaphors used in news discourse on refugees

  • Moya O.C.

Tonos Digital - 1/1/2020

Cite count: 11 (Scopus)

Francisco Lorenzo, Virginia de Alba Quiñones y Olga Cruz-Moya (Eds.). (2021). El español académico en L2 y LE. Perspectivas desde la educación bilingüe. Bruselas: Peter Lang. 264pp.

  • Isabel García Parejo

Didáctica. Lengua y Literatura - 8/05/2023

10.5209/dill.83390

  • ORCID

Educación bilingüe. Integración de contenidos y segundas lenguas. Lorenzo, Francisco, Fernando Trujillo y José Manuel Vez. 2011. Madrid: Síntesis, 323 págs.

  • Olga Cruz Moya

Lengua y migración / Language and Migration - 2012

  • ORCID

Bibliografía sobre el español hablado. Año 2001

  • Olivia Navarro
  • Olga Cruz Moya

Oralia: análisis del discurso oral - 8/06/2022

10.25115/oralia.v1i6.8430

  • ORCID

Bibliografía sobre el español hablado (2004)

  • M.ª Del Mar Espejo Muriel
  • Olga Cruz Moya

Oralia: análisis del discurso oral - 1/12/2006

10.25115/oralia.v9i1.8224

Cite count: 0 (Dialnet)
  • ORCID
  • Dialnet

Aproximación al fracaso escolar de alumnado en desventaja desde el análisis crítico del discurso

  • Ignacio Calderón Almendros
  • Olga Cruz Moya
  • María Teresa Rascón Gómez

Education Policy Analysis Archives - 6/05/2019

10.14507/epaa.27.3538

  • ORCID

Análisis sociopragmático de la expresión viral “porque patatas” en Twitter: una aproximación longitudinal

  • Olga Cruz-Moya

Revista de Estudios del Discurso Digital (REDD) - 19/01/2024

10.24197/redd.6.2023.117-130

  • ORCID

Polarización discursiva en torno a la canción «Zorra» en X: ¿violencia o reapropiación?

  • Olga Cruz-Moya
  • Olga Cruz-Moya
  • Olga Cruz-Moya
  • Olga Cruz-Moya
  • Olga Cruz-Moya
  • Olga Cruz-Moya
  • Olga Cruz-Moya
... View more Collapse

Discursos polarizados. Modos, medios y estrategias - 23/04/2025

  • ORCID

Narrativa transmedia en ELE

  • Olga Cruz-Moya
  • Patricia Santervás

Anaya ELE - 12/09/2024

  • ORCID

Gender Representation in Learning Materials: International Perspectives

  • Olga Cruz-Moya
  • Alfonso Sánchez-Moya

DISCOURSE & SOCIETY - 5/5/2018

10.1177/0957926517753789e

Cite count: 0 (Web of Science)

El español académico en L2 y LE

  • Francisco Lorenzo
  • Virginia de Alba Quiñones
  • Olga Cruz Moya

Peter Lang - 30/09/2021

10.3726/b18461

  • ORCID

El desarrollo del español académico en L2 y LE. Perspectivas desde la educación bilingüe

  • Francisco Lorenzo
  • Virginia de Alba Quiñones
  • Olga Cruz Moya

07/2021

10.3726/b18461

Open Access

Whatsapp, textese, and moral panics: discourse features and habits across two generations

  • Alfonso Sánchez-Moya
  • Olga Cruz-Moya

32ND INTERNATIONAL CONFERENCE OF THE SPANISH ASSOCIATION OF APPLIED LINGUISTICS (AESLA): LANGUAGE INDUSTRIES AND SOCIAL CHANGE - 02/2015

10.1016/j.sbspro.2015.02.069

Cite count: 33 (Web of Science)
Open Access

"Hey there! I am using WhatsApp": a preliminary study of recurrent discursive realisations in a corpus of WhatsApp statuses

  • Sanchez-Moya, Alfonso
  • Cruz-Moya, Olga

MULTIMODAL COMMUNICATION IN THE 21ST CENTURY: PROFESSIONAL AND ACADEMIC CHALLENGES - 12/2015

10.1016/j.sbspro.2015.11.298

Cite count: 32 (Web of Science)

This author has no patents.

"Yo me parto": oralidad, humor, gramática y pragmática, un cóctel lúdico para el aula de E/LE

  • Olga Cruz Moya
  • Diego Ojeda Alvarez

2005

  • ORCID

Yo al Ramadán y tú al Carnaval: las festividades y celebraciones en la educación intercultural

  • Diego Ojeda Alvarez
  • Olga Cruz Moya

2003

  • ORCID

VOCES DOMINANTES Y VOCES DISIDENTES: ANÁLISIS CRÍTICO DEL DISCURSO PERIODÍSTICO ALMERIENSE DEL SIGLO XIX

  • Olga Cruz Moya

2002

  • ORCID

¿Qué significa venga? El estudio de la oralidad en la formación de profesores de E/LE: algunas propuestas para la autoformación

  • Olga Cruz Moya

2009

  • ORCID

POESÍA Y PRENSA EN LA ALMERÍA DEL SIGLO XIX

  • Ginés Bonillo Martínez
  • Olga Cruz Moya

1999

  • ORCID

Las redes sociales en la enseñanza de ELE: retos y propuestas

  • Olga Cruz Moya

2011

  • ORCID

Las migraciones en el discurso periodístico almeriense del siglo XX: Análisis crítico de tres corpus de noticias

  • Olga Cruz Moya
  • Fernando García Lara
  • Antonio Miguel Bañón Hernández

2005

Cite count: 7 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Las instrucciones de los manuales de español para extranjeros y su heterogeneidad discursiva

  • Olga Cruz Moya
  • Alfonso Sánchez Moya

2015

  • ORCID

La representación de los emigrantes y de los inmigrantes en la prensa almeriense del siglo XX

  • Olga Cruz Moya

2007

  • ORCID

La oposición eclesiástica, obstáculo para el teatro dieciochesco

  • Olga Cruz Moya

1995

  • ORCID

Scopus: 3

Web of Science: 3

Scopus: 3

Web of Science: 3

Last data update: 5/24/25 6:31 AM
Next scheduled update: 5/31/25 3:00 AM