Burgos Navarro, María José Autor

2-local triple homomorphisms on von Neumann algebras and JBW*-triples

  • Burgos, Maria J.
  • Fernandez-Polo, Francisco J.
  • Garces, Jorge J.
  • Peralta, Antonio M.

Journal of Mathematical Analysis and Applications - 1/06/2015

10.1016/j.jmaa.2014.12.058 Ver en origen

Número de citas: 14 (Web of Science)

A Kowalski-Sodkowski theorem for 2-local -homomorphisms on von Neumann algebras

  • Burgos, Maria
  • Fernandez-Polo, Francisco J.
  • Garces, Jorge J.
  • Peralta, Antonio M.

Revista De La Real Academia De Ciencias Exactas Fisicas Y Naturales Serie a-Matematicas - 09/2015

10.1007/s13398-014-0200-8 Ver en origen

Número de citas: 14 (Web of Science)

Algebraization Levels in the Study of Probability

  • Burgos, Maria
  • Batanero, Carmen
  • Godino, Juan D.

Mathematics - 01/2022

10.3390/math10010091

Número de citas: 1 (Web of Science)

A model for problem creation: implications for teacher training

  • María Burgos
  • Nicolás Tizón-Escamilla
  • Jorhan Chaverri

Mathematics Education Research Journal - 16/01/2024

10.1007/s13394-023-00482-w

  • ORCID

Análisis cognitivo de tareas de comparación de probabilidades por futuro profesorado de Educación Primaria

  • María Burgos
  • María del Mar López-Martín
  • Carmen Gloria Aguayo-Arriagada
  • Verónica Albanese

Uniciencia - 1/11/2022

10.15359/ru.36-1.38

Número de citas: 1 (Web of Science)

Análisis de lecciones de libros de texto basado en las herramientas del Enfoque Ontosemiótico: Una experiencia con maestros en formación

  • María Burgos
  • María José Castillo
  • Juan D. Godino

PARADIGMA - 31/05/2023

10.37618/paradigma.1011-2251.2023.p34-58.id1399

  • ORCID

ANÁLISIS DIDÁCTICO DE MATERIALES CURRICULARES POR FUTUROS PROFESORES

  • Bethzabe Cotrado
  • María Burgos
  • Pablo Beltrán-Pellicer
  • Alfredo Castro

Cadernos de Pesquisa - 2023

10.1590/1980531410031

  • ORCID

Análisis didáctico de una lección sobre proporcionalidad en un libro de texto de primaria con herramientas del enfoque ontosemiótico

  • María Burgos
  • María José Castillo
  • Pablo Beltrán-Pellicer
  • Belén Giacomone
  • Juan D. Godino

Bolema: Boletim de Educação Matemática - 04/2020

10.1590/1980-4415v34n66a03

  • ORCID

Análisis ontosemiótico de los contenidos de probabilidad en los documentos curriculares de Perú

  • Bethzabe Cotrado
  • María Burgos
  • Pablo Beltrán-Pellicer

Educación Matemática - 1/12/2022

10.24844/em3403.04

  • ORCID

Analysing theories of meaning in mathematics education from the onto-semiotic approach

  • Juan D. Godino
  • María Burgos
  • María M. Gea

International Journal of Mathematical Education in Science and Technology - 30/09/2022

10.1080/0020739x.2021.1896042

Número de citas: 7 (Web of Science)

Interweaving Transmission and Inquiry in Mathematics and Sciences Instruction

  • Juan D. Godino
  • María Burgos

2020

10.1007/978-3-030-45344-2_2

  • ORCID

Von Neumann regularity in Jordan-Banach triples

  • Burgos, Mara J.
  • Peralta, Antonio M.
  • Ramrez, Maribel
  • Ruiz Morillas, Mara Esther

Proceedings of Jordan Structures in Algebra and Analysis Meeting - 2010

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

ALGEBRAIC REASONING IN PROBABILITY TASKS

  • María Burgos
  • María Del Mar López-Martín
  • Nicolás Tizón-Escamilla

07/2022

10.21125/edulearn.2022.0777

  • ORCID

ASSESSING A FORMATIVE INTERVENTION WITH PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS ON TEXTBOOK LESSON ANALYSIS

  • María José Castillo Céspedes
  • Maria Burgos Navarro
  • Juan Godino

11/2020

10.21125/iceri.2020.0253

  • ORCID

DIDACTICAL SUITABILITY ANALYSIS OF CURRICULAR MATERIALS IN PROBABILITY. IMPLICATIONS FOR TEACHER TRAINING

  • María Burgos
  • Bethzabé Cotrado
  • Pablo Beltrán-Pellicer

03/2023

10.21125/inted.2023.0244

  • ORCID

Evaluation of graphical competence skills for future Mathematics teachers

  • Molina-Portillo, E.
  • Burgos, M.
  • Garzon, J.
  • Martinez-Ortiz, F.
  • Arteaga, P.
  • Contreras, J. M.
  • MunozEscolano, JM
  • ArnalBailera, A
  • BeltranPellicer, P
  • DeLaVega, MLC
  • Yanez, JC
... Ver más Contraer

INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXI - 2017

EVALUATION OF GRAPHICAL COMPETENCE SKILLS FOR FUTURE MATHEMATICS TEACHERS

  • Burgos, M.
  • Lopez-Martin, M. M.
  • Molina-Portillo, E.
  • Contreras, J. M.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED) - 2018

Evaluation of the fallacy of comparisons in absolute values in future teachers of primary education

  • Martinez-Ortiz, F.
  • Molina-Portillo, E.
  • Burgos, M.
  • Garzon, J.
  • Arteaga, P.
  • Contreras, J. M.
  • MunozEscolano, JM
  • ArnalBailera, A
  • BeltranPellicer, P
  • DeLaVega, MLC
  • Yanez, JC
... Ver más Contraer

INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXI - 2017

HOW DO STUDENTS DEMONSTRATE ELEMENTARY ARITHMETIC PROPERTIES AT THE BEGINNING OF THEIR UNIVERSITY STUDIES?

  • María Burgos
  • Bettina Milanesio
  • Nicolás Tizón-Escamilla

03/2024

10.21125/inted.2024.0135

  • ORCID

MATHEMATICAL PROBLEM POSING IN TEACHER TRAINING

  • María Burgos
  • Jorhan Chaverri
  • Nicolás Tizón-Escamilla

07/2022

10.21125/edulearn.2022.0780

  • ORCID

ONTO-SEMIOTIC ANALYSIS OF A LESSON ON PERCENTAGES

  • Burgos, Maria
  • Beltran-Pellicer, Pablo
  • Giacomone, Belen
  • Godino, Juan D.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019) - 2019

ONTOSEMIOTIC ANALYSIS ON PROBLEM-SOLVING AND PROBLEM-POSING

  • María Burgos
  • Nicolás Tizón-Escamilla
  • Jorhan Chaverri

03/2023

10.21125/inted.2023.0243

  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Onto-semiotic complexity of the Definite Integral. Implications for teaching and learning Calculus

  • Burgos, Maria
  • Bueno, Seydel
  • Godino, Juan D.
  • Perez, Olga

REDIMAT-REVISTA DE INVESTIGACION EN DIDACTICA DE LAS MATEMATICAS - 2021

10.17583/redimat.2021.6778

Número de citas: 5 (Web of Science)

Ontosemiotic reference model of proportionality: Implications for curricular design in primary and secondary education

  • Burgos, Maria
  • Godino, Juan D.

AVANCES DE INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA - 31/10/2020

Número de citas:

Semiotic Conflicts in the Learning of Proportionality: Analysis of a Teaching Experience in Primary Education

  • Burgos, Maria
  • Godino, Juan D.

INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATION - 10/2020

10.29333/iejme/7943

Número de citas: 3 (Web of Science)

Scopus: 7

Web of Science: 14

Scopus: 4

Web of Science: 16

Última actualización de los datos: 20/04/24 9:40
Próxima recolección programada: 27/04/24 3:00