Swinnen, Gilbert Autor

A model to improve management of banking customers

  • Estrella-Ramón A.
  • Sánchez-Pérez M.
  • Swinnen G.
  • VanHoof K.

Industrial Management and Data Systems - 1/1/2017

10.1108/imds-03-2016-0107

Número de citas: 2 (Web of Science) 4 (Scopus)

Young people's acceptance of bioenergy and the influence of attitude strength on information provision

  • Van Dael M.
  • Lizin S.
  • Swinnen G.
  • Van Passel S.

Renewable Energy - 1/1/2017

10.1016/j.renene.2017.02.010

Número de citas: 20 (Scopus)

The impact of customer value types on customer outcomes for different retail formats

  • Willems K.
  • Leroi-Werelds S.
  • Swinnen G.

Journal of Service Management - 15/8/2016

10.1108/josm-11-2015-0364

Número de citas: 21 (Scopus)
Open Access

Estimating Customer Potential Value using panel data of a Spanish bank

  • Estrella-Ramón A.
  • Sánchez-Pérez M.
  • Swinnen G.
  • Vanhoof K.

Journal of Business Economics and Management - 3/7/2016

10.3846/16111699.2014.970571

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)

How customers' offline experience affects the adoption of online banking

  • Antonia Estrella Ramón
  • Manuel Sánchez-Pérez
  • Gilbert Swinnen

Internet research: Electronic networking applications and policy - 1/1/2016

10.1108/intr-03-2015-0092

Número de citas: 12 (Web of Science) 13 (Scopus)

Solar cooking in Senegalese villages: An application of best-worst scaling

  • Vanschoenwinkel J.
  • Lizin S.
  • Swinnen G.
  • Azadi H.
  • Van Passel S.

Energy Policy - 1/4/2014

10.1016/j.enpol.2013.12.038

Número de citas: 15 (Scopus)

Influencing consumer reactions towards a tidy versus a messy store using pleasant ambient scents

  • Doucé L.
  • Janssens W.
  • Swinnen G.
  • Van Cleempoel K.

Journal of Environmental Psychology - 1/12/2014

10.1016/j.jenvp.2014.09.002

Número de citas: 16 (Scopus)

Assessing the value of commonly used methods for measuring customer value: A multi-setting empirical study

  • Leroi-Werelds S.
  • Streukens S.
  • Brady M.
  • Swinnen G.

Journal of the Academy of Marketing Science - 1/1/2014

10.1007/s11747-013-0363-4

Número de citas: 121 (Scopus)
Open Access

La creación de valor en servicios: una aproximación a las dimensiones utilitarista y hedonista en el ámbito de la restauración

  • María Angeles Iniesta Bonillo
  • Raquel Sánchez Fernández
  • Gilbert Swinnen

Cuadernos de economía y dirección de la empresa - 1/4/2013

10.1016/j.cede.2012.05.004

Número de citas: 1 (Web of Science) 3 (Scopus) 1 (Dialnet)
Open Access

A marketing view of the customer value: Customer lifetime value and customer equity

  • Estrella-Ramón A.
  • Sánchez-Pérez M.
  • Swinnen G.
  • VanHoof K.

South African Journal of Business Management - 1/1/2013

10.4102/sajbm.v44i4.168

Número de citas: 8 (Web of Science) 10 (Scopus)

Biased latent variable mean comparisons due to measurement noninvariance: A simulation study

  • de Beuckelaer A.
  • Swinnen G.

Cross-Cultural Analysis: Methods and Applications, 2nd Edition - 1/1/2018

10.4324/9781315537078

Número de citas: 6 (Scopus)

A model of customer lifetime value and ex poste value-based segmentation. An application in a financial services retailer based on probabilistic and data mining models.(modelización del valor del tiempo de vida del cliente y segmentación ex poste basada en el valor. Aplicación en un minorista que ofrece servicios financieros utilizando modelos probabilísticos y de minería de datos

  • Antonia Estrella Ramón
  • Manuel Sánchez Pérez
  • Koen Vanhoof
  • Gilbert Swinnen

2014

Número de citas:
  • Dialnet

Biased latent variable mean comparisons due to measurement noninvariance: A simulation study

  • De Beuckelaer A.
  • Swinnen G.

Cross-Cultural Analysis: Methods and Applications - 1/1/2012

10.4324/9780203882924

Número de citas: 33 (Scopus)

Perfil de audiencia de un programa de televisión: análisis a través de modelos regresión Tobit

  • Gilbert Swinnen
  • Juan Carlos Gázquez Abad
  • David Jiménez Castillo
  • Elvira Sáez González
  • Gema María Marín Carrillo

XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo, 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 - 2007

Número de citas:
  • Dialnet

A data mining framework for optimal product selection in retail supermarket data: The generalized PROFSET model

  • Brijs T.
  • Goethals B.
  • Swinnen G.
  • Vanhoof K.
  • Wets G.

Proceeding of the Sixth ACM SIGKDD International Conference on Knowledge Discovery and Data Mining - 1/12/2000

Número de citas: 51 (Scopus)
Open Access

Comparing complete and partial classification for identifying latently dissatisfied customers

  • Brijs T.
  • Swinnen G.
  • Vanhoof K.
  • Wets G.

Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) - 1/1/2000

10.1007/3-540-45164-1_10

Número de citas: 2 (Scopus)
Open Access

The improvement of response modeling: Combining rule-induction and case-based reasoning

  • Coenen F.
  • Swinnen G.
  • Vanhoof K.
  • Wets G.

Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) - 1/1/1999

10.1007/978-3-540-48247-5_34

Número de citas: 1 (Scopus)

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Web of Science: 2

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Web of Science: 1

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