Soriano Ferrer, Manuel Autor

VIOLENCIA ESCOLAR EN LA COMUNITAT VALENCIANA: DATOS PRELIMINARES

  • ORCID

ANÁLISIS DE INDICADORES MORFOSINTÁCTICOS EN LA COMPOSICIÓN ESCRITA DE ESTUDIANTES CON TDAH

  • ORCID

El Programa Velocilector: Variables predictivas de su eficacia en estudiantes con dislexia evolutiva

  • ORCID

Avances en el estudio de la dislexia evolutiva.

  • ORCID

Descriptive study about school bullying and violence in obligatory education

  • ORCID

Actualización en el TDAH

  • ORCID

ANÁLISIS EVOLUTIVO DE INDICADORES LINGÜÍSTICOS DE PLANIFICACIÓN, AUTORREGULACIÓN Y CONTROL MOTOR DEL HABLA

  • ORCID

ANÁLISIS EVOLUTIVO DE LA TEORÍA DE LA MENTE EN NIÑOS DE EDUCACIÓN INFANTIL

  • ORCID

Psychoeducational Challenges in Spanish Children With Dyslexia and Their Parents' Stress During the COVID-19 Pandemic

  • Soriano-Ferrer, Manuel
  • Ramon Morte-Soriano, Manuel
  • Begeny, John
  • Piedra-Martinez, Elisa

Frontiers in Psychology - 28/05/2021

10.3389/fpsyg.2021.648000

Número de citas: 19 (Web of Science)

Knowledge and Beliefs about ADHD of Peruvian Teachers: The Role of Teaching Experience with ADHD

  • Manuel Soriano Ferrer
  • Joyce Echegaray-Bengoa

MLS Educational Research - 25/02/2021

10.29314/mlser.v5i1.277

  • ORCID

Dificultades en el aprendizaje Manuel Soriano Ferrer

DEVELOPMENTAL DYSLEXIA IN A TRANSPARENT ORTHOGRAPHY: A STUDY OF SPANISH DYSLEXIC CHILDREN

  • Soriano, M.
  • Miranda, A.

LITERACY AND LEARNING - 1/12/2010

10.1108/s0735-004x(2010)0000023006 Ver en origen

Número de citas: 15 (Web of Science) 13 (Scopus)

Variables predictivas de la eficacia de la intervención en alumnos con dislexia evolutiva

  • Manuel Soriano Ferrer
  • Emilia Soriano Ovejero
  • Fatma Chebaani
  • María Aurora Pérez

Applied Linguistics Now [Recurso electrónico] - 2009

Número de citas:
  • ORCID

Socialización de la mujer argelina: ¿hacia dónde evoluciona?

  • Fatma Chebaani
  • Hakima Ait Hammouda
  • Manuel Soriano Ferrer

Interculturalidad y género - 2006

Número de citas:
  • ORCID

READING COMPREHENSION AND WRITTEN COMPOSITION PROBLEMS OF CHILDREN WITH ADHD: DISCUSSION OF RESEARCH AND METHODOLOGICAL CONSIDERATIONS

  • Miranda, A.
  • Soriano, M.
  • García, R.

APPLICATIONS OF RESEARCH METHODOLOGY - 1/1/2006

10.1016/s0735-004x(06)19009-6 Ver en origen

Número de citas: 12 (Web of Science) 10 (Scopus)

Carlos: trastorno específico de la lectura : ¡yo leo mal, pero no soy tonto, eh!

  • Ana Miranda Casas
  • Remedios González Barrón
  • Manuel Soriano Ferrer

Evaluación psicológica en la infancia y en la adolescencia : casos prácticos - 2001

Número de citas:
  • ORCID

Análisis del perfil cognitivo de estudiantes con hiperactividad: un programa para potenciar el autocontrol

  • Manuel Soriano Ferrer

2000

Número de citas:
  • ORCID

Análisis del perfil cognitivo de estudiantes con hiperactividad Manuel Soriano Ferrer

2000

El niño hiperactivo (TDA-H)

  • Ana Miranda Casas
  • María Jesús Presentación Herrero
  • Bernardo Gargallo López
  • Manuel Soriano Ferrer
  • María Dolores Gil Llario
  • Sonia Jarque Fernández

1999

Número de citas:
  • ORCID

Una experiencia de educación medioambiental en un centro PAEP de Castellón: efectos a largo plazo sobre el aprendizaje y las actitudes

  • Manuel Soriano Ferrer
  • A. Miranda Cases
  • E. Serrano Ferrer

La educación ambiental en la sociedad global : actas - 1998

Número de citas:
  • ORCID

Teacher Perceptions of Reading Motivation in Children with Developmental Dyslexia and Average Readers

  • Soriano-Ferrer, Manuel
  • Morte-Soriano, Manuel
  • Soriano, E
  • Sleeter, C
  • Casanova, MA
  • Cala, VC

EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD - 2017

10.1016/j.sbspro.2017.02.012 Ver en origen

Número de citas: 5 (Web of Science)

Executive function domains among children with ADHD: Do they differ between parents and teachers ratings?

  • Soriano-Ferrer, M.
  • Felix-Mateo, V.
  • Begeny, J. C.
  • SorianoAyala, E
  • Sleeter, C
  • Casanova, MA

6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION "EDUCATION AND HEALTH: FROM A TRANSCULTURAL PERSPECTIVE" - 2014

10.1016/j.sbspro.2014.04.281 Ver en origen

Número de citas: 11 (Web of Science)

Reading-related Cognitive Deficits in Spanish Developmental Dyslexia

  • Soriano-Ferrer, M.
  • Nievas-Cazorla, F.
  • Sanchez-Lopez, P.
  • Felix-Mateo, V.
  • Gonzalez-Torre, J. A.
  • SorianoAyala, E
  • Sleeter, C
  • Casanova, MA
... Ver más Contraer

6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION "EDUCATION AND HEALTH: FROM A TRANSCULTURAL PERSPECTIVE" - 2014

10.1016/j.sbspro.2014.04.270 Ver en origen

Número de citas: 2 (Web of Science)
Open Access

A Scale of Knowledge and Beliefs about Developmental Dyslexia: Scale Development and Validation

  • Soriano-Ferrer, M.
  • Echegaray-Bengoa, J. A.
  • SorianoAyala, E
  • Sleeter, C
  • Casanova, MA

6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION "EDUCATION AND HEALTH: FROM A TRANSCULTURAL PERSPECTIVE" - 2014

10.1016/j.sbspro.2014.04.299 Ver en origen

Número de citas: 12 (Web of Science)

GIFTEDNESS: PERUVIAN TEACHERS' PERCEPTION

  • Echegaray-Bengoa, Joyce
  • Soriano-Ferrer, Manuel
  • Pracana, C
  • Silva, L

INPACT 2013: INTERNATIONAL PSYCHOLOGICAL APPLICATIONS CONFERENCE AND TRENDS - 2013

PERUVIAN TEACHERS' PERCEPTIONS ABOUT AUTISM AND IMPLICATIONS FOR EDUCATIONAL PRACTICE

  • Echegaray-Bengoa, Joyce
  • Soriano-Ferrer, Manuel
  • Pracana, C
  • Silva, L

INPACT 2013: INTERNATIONAL PSYCHOLOGICAL APPLICATIONS CONFERENCE AND TRENDS - 2013

Disorders of hyperactivity with attention deficit: Current controversy regarding definition, epidemiology, etiological basis and treatment

  • Miranda A.
  • Jarque S.
  • Soriano M.

Revista de Neurologia - 1/2/1999

Número de citas: 12 (Scopus)

Psychopaedagogic intervention in learning difficulties of school children

  • Soriano M.
  • Miranda A.
  • Cuenca I.

Revista de Neurologia - 1/2/1999

Número de citas: 1 (Scopus)

Risk factors in learning difficulties

  • Mulas, F
  • Morant, A
  • Rosello, B
  • Soriano, M
  • Ygual, A

REVISTA DE NEUROLOGIA - 08/1998

10.33588/rn.27156.98109 Ver en origen

Número de citas: 1 (Web of Science)

Este autor no tiene patentes.

Erratum: Cuestiones pendientes en la investigación sobre dificultades del acceso al léxico: Una visión de futuro (Revista de Neurologia (36:Supl. 1) (520-528))

  • Miranda-Casas A.
  • Baixauli-Fortea I.
  • Soriano M.
  • Presentación-Herrero M.

Revista de Neurologia - 1/4/2003

Número de citas:

Scopus: 10

Web of Science: 11

Scopus: 10

Web of Science: 14

Última actualización de los datos: 23/03/24 7:55
Próxima recolección programada: 30/03/24 3:00