González Falcón, Inmaculada Author

Open Access

The school space as a generator of educational opportunities. A case study in a school

  • Katia Álvarez Díaz
  • José Ramón Márquez Díaz
  • Inmaculada González Falcón

PROFESORADO-REVISTA DE CURRICULUM Y FORMACION DE PROFESORADO - 13/7/2023

10.30827/profesorado.v27i2.22768

Cite count:

The inclusion of students of foreign origin in the secondary education centers of Andalusia. A qualitative approach from the temporal classroom of linguistic acceleration

  • Gonzalez Falcon, Inmaculada
  • Moya Maya, Asuncion
  • Dusi, Paola

GAZETA DE ANTROPOLOGIA - 1/01/2018

Cite count: 2 (Scopus)

The importance of principal leadership and context for school success: insights from '(in)visible school'

  • González-Falcón I.
  • García-Rodríguez M.
  • Gómez-Hurtado I.
  • Carrasco-Macías M.

SCHOOL LEADERSHIP & MANAGEMENT - 7/8/2020

10.1080/13632434.2019.1612355

Cite count: 14 (Web of Science) 4 (Scopus)

Teacher beliefs and approaches to linguistic diversity. Spanish as a second language in the inclusion of immigrant students

  • Rodríguez-Izquierdo R.M.
  • Falcón I.G.
  • Permisán C.G.

Teaching and Teacher Education - 1/4/2020

10.1016/j.tate.2020.103035

Cite count: 9 (Scopus)

Spanish education policy in pandemic times. Decisions and consequences for families and students from an inclusive perspective

  • Falcón I.G.
  • Díaz K.Á.

Encyclopaideia - 1/1/2022

10.6092/issn.1825-8670/14577

Cite count:

Second-generation youth in Italy and their path to adulthood. Who is supporting them?

  • Dusi P.
  • González-Falcón I.

Journal of Adult adn Continuing Education - 1/1/2018

10.1177/1477971418810945

Cite count:

School counsellors in cultural diversity contexts. An analysis of their practice

  • Inmaculada González Falcón
  • José Manuel Coronel Llamas
  • Ramón Ignacio Correa García

CULTURA Y EDUCACION - 2/6/2016

10.1080/11356405.2016.1163850

Cite count: 6 (Web of Science) 1 (Scopus) 3 (Dialnet)

School counsellors and cultural diversity management in Spanish secondary schools: the role of relations with other educators and intervention models used in care of immigrant students

  • González-Falcón I.
  • Coronel J.
  • Correa R.

INTERCULTURAL EDUCATION - 1/11/2016

10.1080/14675986.2016.1259462

Cite count: 3 (Web of Science) 1 (Scopus)

Professional development of teachers of Spanish for immigrant students: Achievements and pending challenges

  • González-Falcón I.
  • Gómez-Hurtad I.
  • Del Pilar García-Rodríguez M.
  • Coronel-Llamas J.M.

Psicoperspectivas - 1/3/2022

10.5027/psicoperspectivas-vol21-issue1-fulltext-2535

Cite count:

Políticas inter-culturales en la escuela: significados, disonancias y paradojas

  • Sleeter, Christine E.

Revista de Educación - 01/2020

10.4438/1988-592x-re-2020-387-437

Variables didácticas y organizativas para la escuela inclusiva

Caminando hacia la inclusión escolar: El proyecto Inclurec - 2019

  • ORCID

Un escenario alternativo para la formación de los estudiantes de Educación Infantil

  • Antonio Romero Muñoz
  • Inmaculada González Falcón
  • Ana Sánchez Villalva
  • Jaime Gordo Villalva

Enseñar en la Universidad - 2007

Cite count:
  • ORCID

Understanding Cultural Diversity in Education: Perceptions, Opportunities and Challenges

New York: Nova Science Publishers - 2018

  • ORCID

Trayectoria de las aulas especiales. Los dispositivos de atención educativa al alumnado de origen extranjero a examen

Bellaterra - 2018

  • ORCID

Protective capacity of immigrant families in times of economic crisis: consequences for their children’s socio-educational inclusión

Understanding Cultural Diversity: Perceptions, Opportunities and Challenges - 2018

  • ORCID

Leading Inclusive Schools

  • Inmaculada Gómez Gómez-Hurtado
  • Inmaculada González-Falcón
  • María del Pilar García-Rodríguez
  • Jose Manuel Coronel-Llamas

30/06/2022

10.4018/978-1-6684-4812-0.ch010

  • ORCID

La relazione scuola-famiglia in Spagna. Nuove sfide nella societa multiculturale

Corresponsabilitá educativa. Scuola e famiglia nella sfida multiculturale: una prospectiva europea - 2011

  • ORCID

La integración socio-educativa de los padres y madres inmigrantes en los centros de educación infantil y primaria : propuestas de mejora a partir de un estudio de casos

  • Inmaculada González Falcón
  • Antonio Romero Muñoz

Universidad de Huelva - 2007

Cite count:
  • ORCID

La educación plástica y visual ante el reto de la multiculturalidad

  • Inmaculada González Falcón

Educación plástica y visual hoy - 2003

Cite count:
  • ORCID

La cuidad arcoiris: Proyecto de innovación en educación infantil

  • Antonio Romero Muñoz
  • María Angeles Vidal López
  • Inmaculada González Falcón
  • Ana Sánchez Villalva

Innovar en la Universidad - 2004

Cite count:
  • ORCID

Trabajar actividades económicas en el grado de Educación Primaria: una experiencia en la ciudad del Arcoíris

II International Congress on Interdisiciplinarity in social adn Human Sciences - 2017

  • ORCID

Simposio Liderazgo inclusivo y para la justicia social

XIV Congreso Interuniversitario de Organización de Instituciones Educativas - 2016

  • ORCID

Renovando la formación pedagógica universitaria para una mejor práctica docente intercultural.

VII Congreso Internacional de Educación Superior - 2010

  • ORCID

Prejuicios y estereotipos hacia las familias inmigrantes en la comunidad educativa. Repercusiones en la relación familia-escuela

  • Antonio Romero Muñoz
  • Inmaculada González Falcón

I Congreso Internacional de Migraciones en Andalucía. Instituto de Migraciones - 2011

Cite count: 2 (Dialnet)
  • ORCID

Metodologías didácticas para el desarrollo del plurilingüismo en la Universidad. La voz de los estudiantes

Libro de actas CIMIE15 de AMIE - 2015

  • ORCID

Medidas educativas y Educación Intercultural. De la legislación al acceso web de la información

II Congreso Internacional sobre Diagnóstico y Orientación: Gestión de la diversidad cultural en un mundo en red - 2012

  • ORCID

Los desafíos del liderazgo distribuido: un caso complejo y desafiante en un centro de compensatoria de secundaria en Huelva

  • Inmaculada González Falcón
  • Inmaculada Gómez Hurtado
  • José Manuel Coronel Llamas
  • María Pilar García Rodríguez

del I Congreso Internacional sobre liderazgo y mejora de la educación - 2017

Cite count:
  • ORCID

Liderazgo inclusivo: impacto del equipo docente en el sistema de atención temprana

Encontro Internacional de Formacao na Docencia - 2019

  • ORCID

Liderazgo inclusivo en un centro de compensatoria: dificultades y éxitos

  • M.P. García Rodríguez
  • M.J. Carrasco
  • Inmaculada González Falcón
  • Inmaculada Gómez Hurtado

XV Congreso Internacional y XXXV Jornadas de Universidades y Educación Inclusiva: Liderando investigación y prácticas inclusivas - 2018

Cite count:
  • ORCID

Liderazgo inclusivo en la Escuela infantil. Análisis de un estudio de caso para la promoción de la Atención Temprana

Actas del III Congreso Internacional de Mejora Escolar - 2019

  • ORCID

This author has no patents.

This author has no reports or other types of publications.

Scopus: 4

Web of Science: 6

Scopus: 1

Web of Science: 3

Last data update: 11/19/24 9:43 PM
Next scheduled update: 11/23/24 3:00 AM