Blanco García, Nieves Author
Metodoloǵıa para el Cálculo de Reserva en Giro y Desconexión de Carga en Sistemas Eléctricos
- Nieves Blanco García
2007
- ORCID
From ground to orchard. Phenomenological study on an experience of curriculum making in Primary Education
- Diego Martín-Alonso
- Eduardo Sierra
- Ester Caparrós
- Nieves Blanco
AULA ABIERTA - 23/09/2021
10.17811/rifie.50.3.2021.705-712
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Knowing the Students on the Threshold of the Teaching Profession
- Espino Rosendo, Holda Maria
- Galvan Mora, Lucila Rita
- Blanco Garcia, Nieves
CPU-E REVISTA DE INVESTIGACION EDUCATIVA - 07/2019
Saber conocer a los alumnos en el umbral de la profesión docente
- Holda María Espino Rosendo
- Lucila Rita Galván Mora
- Nieves Blanco García
CPU-e, Revista de Investigación Educativa - 13/09/2019
- ORCID
Comprehensiveness and diversity in secondary compulsory education in andalusia: An unresolved challenge
- ómez Á.
- FernÁndez M.
- Ruiz J.
- Blanco N.
- Gómez E.
Educational Action Research - 1/1/2004
- CiteScore: 2.4 (2020)
- SNIP: 0.796 (2004
- SJR Categories: Education
The flexible role of the researcher within the changing context of practice: Forms of collaboration
- Pérez A.
- Blanco N.
- Ogalla M.
- Rossi F.
Educational Action Research - 1/1/1998
- CiteScore: 2.4 (2020)
Experience as the focus of development: A proposal for the training of social pedagogues
- García N.B.
- Nieto J.E.S.
Education Policy Analysis Archives - 2/4/2013
Indagación narrativa sobre las tensiones vividas por un profesor de educación secundaria en el proceso de creación curricular
- Diego Martín Alonso
- Nieves Blanco García
- J. Eduardo Sierra Nieto
Education Policy Analysis Archives - 12/11/2018
- CiteScore: 1.2 (2020)
- SJR: 0.818 (2018
- SNIP: 0.949 (2018
- Scopus
- ORCID
Attitude and commitment to school of successful secondary school students
- Nieves Blanco García
- Carmen Rodríguez Martínez
Infancia y Aprendizaje - 1/1/2015
- JCR Impact Factor: 0.5 (2015)
- CiteScore: 1.7 (2020)
- SJR: 0.291 (2015
- SNIP: 0.7 (2015
- JCR 5-year Impact Factor: 0.671
- JCR Categories: PSYCHOLOGY, DEVELOPMENTAL
Phenomenological Study on the Teaching Dispositionsin the Pedagogical Relation
- Martin-Alonso, Diego
- Blanco-Garcia, Nieves
- Eduardo Sierra-Nieto, J.
MAGIS-REVISTA INTERNACIONAL DE INVESTIGACION EN EDUCACION - 2021
Las aguas subterráneas en el Bajo Andarax (Almería) Francisco Sánchez Martos
- Manuel Recio Menéndez
- José Antonio Puelles Pérez
2001
Métodos numéricos: resolución de ecuaciones Andrei Martínez Finkelshtein
- Nieves Blanco García
- Rosa Inmaculada Gómez Latorre
- Àngels Bosque Ripoll
2001
Las rejas invisibles. El contenido y la enseñanza de la historia. Estudio de un caso
- Nieves Blanco García
- Ángel I. Pérez Gómez
1992
Micromorfolog¡a: metodos y tecnicas microscopicas aplicadas a la Arqueolog¡a
- Sole, A.
1991
- ORCID
Métodos de estudio de la asintótica de ceros de funciones especiales tesis doctoral por Pedro Martínez González
- Nieves Blanco García
2001
Métodos de investigación en educación Encarnación Soriano Ayala
- Nieves Blanco García
- Joaquín Ramos García
2000
Pensar escribiendo: Los diarios de prácticas y el desarrollo de saberes experienciales
- Ester Caparrós Martín
- J. Eduardo Sierra Nieto
- María Dolores Molina Galvañ
- Nieves Blanco García
Documentar y evaluar la experiencia de los estudiantes en las prácticas: XIII Symposium Internacional sobre el Prácticum y las Prácticas Externas : actas - 2015
- Dialnet
Cultures of schooling. No place for women?
- Blanco N.
Social Geographies of Educational Change - 1/12/2005
Las rejas invisibles Nieves Blanco García
1992
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
h index
Scopus: 5
Web of Science: 2
i10 index
Scopus: 1
Web of Science: 0
Author profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Other identifiers
-
URI Datos BNE
Research projects at UAL
-
Acronym EDU2008-00813-ESince: November 27, 2008Until: November 26, 2009Funded by: MECFunding / grant amount: 16,600.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 131/05Since: January 9, 2006Until: October 31, 2008Funded by: Ministerio de Trabajo y Asuntos SocialesFunding / grant amount: 42,375.00 EURRole: Investigador