Martín-Albo Lucas, José Autor

What Leads to Loneliness? An Integrative Model of Social, Motivational, and Emotional Approaches in Adolescents

  • Gallardo, Laura O.
  • Martin-Albo, Jose
  • Barrasa, Angel

JOURNAL OF RESEARCH ON ADOLESCENCE - 1/12/2018

10.1111/jora.12369 Ver en origen

Número de citas: 7 (Web of Science) 4 (Scopus)

Validity of the Spanish version of the échelle de motivation en éducation | Validación de la versión española de la échelle de motivation en éducation

  • Alonso, J.L.N.
  • Lucas, J.M.-A.
  • Izquierdo, J.G.N.

2005

  • ORCID
Open Access

Validity of the Spanish version of the Echelle de Motivation en Education

  • Nunez, JL
  • Martin-Albo, J
  • Navarro, JG

PSICOTHEMA - 1/05/2005

Número de citas: 98 (Web of Science) 65 (Scopus)

Validation of the Spanish Version of the Situational Motivation Scale (EMSI) in the Educational Context

  • Juan Luis Núñez Alonso
  • José Martín-Albo Lucas
  • José G. Navarro

Spanish Journal of Psychology - 1/11/2009

10.1017/s113874160000216x

Número de citas: 62 (Web of Science) 53 (Scopus) 9 (Dialnet)

VALIDATION OF THE SPANISH VERSION OF THE GLOBAL MOTIVATION SCALE IN THE UNIVERSITY CONTEXT

  • Nunez, Juan L.
  • Grijalvo, Fernando
  • Fernandez, Celia
  • Martin-Albo, Jose

REVISTA MEXICANA DE PSICOLOGIA - 1/07/2013

Número de citas: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)

Validation of the Spanish version of the children's self-perceptions of adequacy in and predilection for physical activity (CSAPPA) questionnaire

  • Antonio Moreno-Murcia, Juan
  • Celestina Martinez-Galindo, Ma
  • Ruiz Perez, Luis Miguel
  • Garcia Coll, Virginia
  • Martin-Albo, Jose

PSYCHOLOGY SOCIETY & EDUCATION - 2011

Número de citas: 5 (Web of Science)
Open Access

Validation of the academic motivation scale (AMS) in paraguay

  • Alonso J.
  • Lucas J.
  • Izquierdo J.
  • Lobera F.

Interamerican Journal of Psychology - 1/12/2006

Número de citas: 18 (Scopus)

Validation Evidence of the Motivation for Teaching Scale in Secondary Education

  • José Martín-Albo Lucas
  • Alberto Aibar Solana
  • Javier Sevil Serrano
  • Ángel Abós Catalán
  • Luis García González

Spanish Journal of Psychology - 10/4/2018

10.1017/sjp.2018.11

Número de citas: 11 (Web of Science) 8 (Scopus)

Validación de la versión española de la Échelle de Motivation en Éducation

  • Juan Luis Núñez Alonso
  • José Gregorio Navarro Izquierdo
  • José Martín-Albo Lucas

PSICOTHEMA - 2005

Número de citas: 17 (Dialnet)
  • ORCID

Un modelo motivacional explicativo del bienestar psicológico en la universidad

REVISTA MEXICANA DE PSICOLOGIA - 2009

  • ORCID

Psicología de la personalidad José Martín-Albo Lucas

2002

Observación de la conducta verbal de un entrenador de baloncesto

  • José Martín-Albo Lucas

Observación en deporte y conducta cinésico-motriz : aplicaciones - 1999

Número de citas:
  • ORCID

La motivación en los deportes de equipo José Martín-Albo Lucas

2001

DETERMINANTES PARA LA PRÁCTICA DE ACTIVIDAD FÍSICA EN ADOLESCENTES: FACTORES PERSONALES, SOCIALES Y AMBIENTALES QUE INFLUENCIAN LOS NIVELES DE ACTIVIDAD FÍSICA

  • José Martín-Albo Lucas
  • Javier Zaragoza Casterad
  • Alberto Abarca Sos
  • Luis García González

Promoción de la actividad física en la infancia y la adolescencia: en el camino de las soluciones reales - 2014

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • ORCID

The WaveDriving Course

  • Melchor Ó.
  • Lucas-Alba A.
  • Ferruz A.
  • Blanch M.
  • Martín-Albo J.

Transportation Research Procedia - 1/1/2018

10.1016/j.trpro.2018.10.097

Número de citas: 3 (Web of Science) 1 (Scopus)

THE INFLUENCE OF BURNOUT AND PSYCHOLOGICAL INFLEXIBILITY ON ACADEMIC ACHIEVEMENT: PRELIMINARY EVIDENCE WITH PSYCHOLOGY STUDENTS

  • Valdivia-Salas, S.
  • Ibanez, J.
  • Lopez-Crespo, G.
  • Martin-Albo, J.
  • Sanchez-Martinez, R.
  • Castro, A.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

14TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2020) - 2020

Número de citas: 1 (Web of Science)

TESTING THE "TESTING EFFECT" IN A REAL EDUCATIONAL CONTEXT: THE USE OF SOCRATIVE

  • Lopez-Crespo, G.
  • Martin-Albo, J.
  • Fidalgo, C.
  • Collado, S.
  • Carralero, D.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

12TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED) - 2018

10.21125/inted.2018.0794 Ver en origen

FLIPPED CLASSROOM: ANALYSIS AND ASSESSMENT OF AN EXPERIENCE IN HIGHER EDUCATION

  • Lopez-Crespo, Ginesa
  • Fidalgo, Camino
  • Valdivia-Salas, Sonsoles
  • Martin-Albo, Jose
  • Carralero, David
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019) - 2019

FLIPPED CLASSROOM: A METHOD TO IMPROVE WRITING ACADEMIC SKILLS IN PRE-GRADUATE AND POST-GRADUATE STUDENTS

  • Alvarez Fidalgo, C.
  • Senis, J.
  • Collado, S.
  • Lopez-Crespo, G. A.
  • Martin-Albo, J.
  • Sorrel, M. A.
  • Rodriguez, R.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

13TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2019) - 2019

AN E-LEARNING PROJECT TO FACILITATE THE ELABORATION OF ACADEMIC-SCIENTIFIC WORKS IN HIGHER EDUCATION STUDIES

  • Osma, J.
  • Alvarez, C.
  • Barrada, J. R.
  • Castilla, D.
  • Castro, A.
  • Espeitx, E.
  • Jimenez, T. I.
  • Jimenez-Muro, A.
  • Lombas, S.
  • Lopez-Crespo, G.
  • Lopez, R.
  • Martin-Albo, J.
  • Mendez-Lopez, M.
  • Sancho, P.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17) - 2017

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 16

Web of Science: 17

Scopus: 21

Web of Science: 26

Última actualización de los datos: 23/03/24 4:04
Próxima recolección programada: 30/03/24 3:00