Cabezas García, Álvaro Author

IMPERIAL VANITY AND AESTHETIC OF ARTIFICE: NAPOLEONIC PARTIES IN THE INVADED SEVILLE

  • Cabezas Garcia, Alvaro

LABORATORIO DE ARTE - 2012

Cite count: 1 (Web of Science)

Venus and Vulcan by Juan Espinal: details on the iconography and artistic medium

  • Cabezas Garcia, Alvaro

REVISTA DE HUMANIDADES - 09/2015

A new cruficado of Jose Maria Rodriguez de Losada in a Sevillian religious community

  • Cabezas Garcia, Alvaro

BOLETIN DE ARTE-UMA - 2015

SACRED ARCHITECTURE. A VIRGILIO MATTONI'S UNRELEASED PROJECT

  • Cabezas Garcia, Alvaro

LABORATORIO DE ARTE - 2015

A new contribution to the catalogue of the painter Vicente Alaniseed

  • Cabezas Garcia, Alvaro

BOLETIN DE ARTE-UMA - 2016

Cite count: 3 (Web of Science)

Una obra inédita de Andrés Parladé, Conde de Aguiar

  • Álvaro Cabezas García

Laboratorio de Arte: Revista del Departamento de Historia del Arte - 2016

10.12795/la.2006.i.01.27

Cite count: 1 (Web of Science)

Una nueva copia de Murillo por José María Escacena y Daza.

  • Álvaro Cabezas García

Laboratorio de Arte: Revista del Departamento de Historia del Arte - 2017

10.12795/la.2017.i29.49

Cite count:

Sevillian neoclassic altarpieces pieces missing during the twentieth century

  • Cabezas Garcia, Alvaro
  • Porres Benavides, Jesus

REVISTA DE HUMANIDADES - 2017

Cite count: 1 (Web of Science)

Nuevas aportaciones a la vida y obra del pintor José María Romero (1816-1894)

  • Álvaro Cabezas García
  • María Josefa Carro Valdés Hevia

Laboratorio de Arte: Revista del Departamento de Historia del Arte - 2018

10.12795/la.2018.i30.20

Cite count:
Open Access

A PAINTING AND THREE UNKNOWN SKETCHES BY EDUARDO CANO

  • Álvaro Cabezas García

LABORATORIO DE ARTE - 2019

10.12795/la.2019.i31.32

Cite count:

Vicente Alanís (1730-1807)

  • Álvaro Cabezas García

15/12/2011

Cite count:
  • ORCID

Gusto orientado y fiesta pública en Sevilla. Análisis de documentos para la comprensión de la historia artística del siglo XVIII.

  • Álvaro Cabezas García

8/10/2012

Cite count:
  • ORCID

Teoría del gusto y práctica de la pintura en Sevilla (1749-1835).

  • Álvaro Cabezas García

15/12/2015

Cite count:
  • ORCID

Touring altarpieces. The passage of Christ in the Holy Week of Seville

  • Cabezas Garcia, Alvaro Cristobal

QUIROGA-REVISTA DE PATRIMONIO IBEROAMERICANO - 01/2017

Murillo and the metaphors of the image

  • Cabezas Garcia, Alvaro

QUIROGA-REVISTA DE PATRIMONIO IBEROAMERICANO - 01/2018

This author has no conferences.

This author has no patents.

This author has no reports or other types of publications.

Web of Science: 1

Scopus: 0

Web of Science: 0

Last data update: 11/19/24 11:44 PM
Next scheduled update: 11/23/24 3:00 AM