Elegir campos a generar del autor Francisco Javier

Datos personales Todos / Ninguno
Correo Electrónico
Artículos Todos / Ninguno
The STEAM approach: Implementation and educational, social and economic consequences
Evaluating a Secondary Education Urban Ecology Project within the Framework of a Problem-Based Learning Methodology
Design and validation of a rubric for the evaluation of STEM teaching proposals (RubeSTEM)
Volcanoes: The basis for scientific and educational knowledge
Presentación. Educación científica. Nuevas metodologías para una sociedad cambiante (2)
Emotional and Cognitive Preservice Science Teachers’ Engagement While Living a Model-Based Inquiry Science Technology Engineering Mathematics Sequence About Acid-Base
STEAM views from a need: the case of the chewing gum and pH sensopill (Miradas STEAM desde la necesidad: el caso de la sensopíldora chicles y pH)
Presentación: Educación Científica. Nuevas metodologías para una sociedad cambiante
Tendencias investigadoras en enseñanza de las ciencias en revistas españolas 2014-2018
In Search of a Long-Awaited Consensus on Disciplinary Integration in STEM Education
Previous experiences in Environmental Education of a sample of Social Education students
What Effects Do Didactic Interventions Have on Students’ Attitudes Towards Science? A Meta-Analysis
Modelizando la relación entre actitud hacia la ciencia y estilos de aprendizaje en Educación Secundaria
Conceptions about environment and environmental education by teachers from rural schools in Bogotá - Colombia
Mathematics Conceptions by Teachers from an Ethnomathematical Perspective
Ciencia-Tecnología-Sociedad vs. STEM: ¿evolución, revolución o disyunción?
What are we talking about when we talk about STEM education? A review of literature
¿Cómo podemos ayudar a los maestros en formación a analizar los libros de texto de ciencias?
La compleja tarea de valorar la relevancia y la originalidad de un manuscrito
Actitud hacia la Ciencia: desarrollo y validación estructural del School Science Attitude Questionnaire (SSAQ)
¿Cómo implementan la Educación Ambiental en sus aulas profesores de centros educativos rurales colombianos?
Can we change our environmental behaviors? A descriptive study with university students
THE DESIGN OF TEACHING SEQUENCES IN PRESERVICE TRAINING OF SCIENCE TEACHERS: VALIDATION OF A RUBRIC
El área de Didáctica de las Ciencias Experimentales en España: entre la tribulación y la esperanza
El libro de texto, las ilustraciones y la actitud hacia la Ciencia del alumnado: percepciones, experiencias y opiniones del profesorado
Inquiry-based Science Education. A systematic review of Spanish production
Educación-Acción: Herramientas para Afrontar la Injusticia Ambiental en una Comunidad Costera
Enseñando a programar por ordenador en la resolución de problemas de Física de Bachillerato
Environmental Education and Social Education: The Point of View of Students
REVIEWERS, FUNDAMENTAL PLAYERS IN THE EDITORIAL PROCESS
Evaluation of an action-research project by university environmental volunteers
Previous Autor's Information and Quality Standards fot International Journals on Science Education
La “ambientalización” de los estudios de ciencias ambientales en España
Participatory Teaching Method in Natural Sciences: Involvement in Academic Performance and Pupils' Attitude Towards Science of Elementary School
Evaluando la formación virtual en sensibilización ambiental para sectores profesionales
Percepción de los maestros sobre las deficiencias visuales y su incidencia escolar
Iniciación a la investigación educativa con estudiantes de secundaria: el papel de las ilustraciones en los libros de texto de ciencias
Pensar matemáticamente: una visión etnomatemática de la práctica artesanal soguera
Sustainability culture and communication technologies: Possibilities for environmental educators
El programa Ecoescuelas: una evaluación crítica de fortalezas y debilidades
Greening the curricula: A comparison between primary and secondary eco-school projects
La reforma de la formación inicial del profesorado de ciencias de secundaria: propuesta de un diseño del currículo basado en competencias
Imagen de la Física universitaria: el punto de vista del profesor y del alumno
Implementación del Master de Profesorado de Secundaria: aspectos metodológicos y resultados de su evaluación
Possibilities of subjective scaling as an analitical tool of preservice science teachers spontaneous thinking
Defective vision and achievement in Primary Education: A pilot study in Granada
Greening curriculum & sustainability: New opportunities in the teachers professionalization. Leading article
Training and Environmental Education: An integrative learning experience based on the problems of the territory
QUALITY ASSESSMENT IN ECO-SCHOOLS: A COMPARATIVE STUDY BETWEEN CHILE AND SPAIN
GREENING CURRICULUM AND SUSTAINABILITY: NEW OPPORTUNITIES IN THE TEACHERS PROFESSIONALIZATION
Training and Environmental Education. An experience at the Facultad de Humanidades y Ciencias Sociales. Universidad Nacional de la Patagonia
Evaluación de la calidad de webs y blogs sobre educación ecológica
TIC and Sustentability: obstacles and possibilities for environmental educators
Factors influencing adolescent eating behaviour: Application and validation of a diagnostic instrument
Design, foundations and validation of a collaborative virtual programme in Environmental Education
Quality evaluation in schools incorporated to the National System of Environmental Certification from Bio Bio Province (Chile)
Diagnoses of the Technical School in Mendoza- Argentina. An insufficient base in Basic Sciences
Lo que el ojo no ve: análisis de una experiencia
INTERDISCIPLINARY COOPERATION KEY: A RETROSPECTIVE. VIEW OF ENVIRONMENTAL EDUCATION AT THE UNIVERSITY OF GRANADA PATHWAY
Analysis of Chemical Bond Images Used in High School Textbooks Based on the Results of Educational Research
THE RESOLUTION OF ENVIRONMENTAL PROBLEMS IN SCHOOL AND INITIAL TEACHER TRAINING
The teaching of physics and cartoons: Can they be interrelated in secondary education?
Teaching physics by means of cartoons: A qualitative study in secondary education
Graphic representation of force in secondary education: Analysis and alternative educational proposals
Ideas previas en óptica geométrica: un estudio descriptivo
MISCONCEPTIONS ON GEOMETRIC OPTICS AND THEIR ASSOCIATION WITH RELEVANT EDUCATIONAL VARIABLES
Los conocimientos previos en óptica geométrica y su relación con diversas variables educativas
Relationship between individual factors and the mistakes on pseudoisochromatic tests for color vision deficiencies
Validation of Ishihara's test. Study of the efficiency of its color plates. I
Validation of Ishihara's test. A test-retest study. II
Libros, capítulos, tesis Todos / Ninguno
La resolución de problemas en física Francisco Javier Perales Palacios
Resolución de problemas F. Javier Perales Palacios ; [con la colaboración de] Pedro Álvarez Suárez ... [et al.]
La evolución del conocimiento sobre la naturaleza corpuscular de la materia
Preconceptos de los alumnos en optica geométrica: un estudio correlacional
Informes y otros Todos / Ninguno
Learning biology and geology through a participative teaching approach: the effect on student attitudes towards science and academic performance
Métricas del autor Todos / Ninguno
Indice H