García Roca, Anastasio Author
Young writers on the web: an exploratory study on <i>Wattpad</i> profiles
- José Manuel de Amo Sánchez Fortún
- Anastasio García Roca
OCNOS-JOURNAL OF READING RESEARCH - 1/1/2019
- Category normalized Impact: 1.582 (2019)
- CiteScore: 1.1 (2020)
- SJR: 0.415 (2019
- SNIP: 1.303 (2019
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Virtually digital reading: the collective challenge of textual interpretation
- Garcia-Roca, Anastasio
CINTA DE MOEBIO - 1/3/2020
10.4067/s0717-554x2020000100065
- Category normalized Impact: 1.382 (2020)
- CiteScore: 0.5 (2020)
- SJR: 0.336 (2020
- SNIP: 0.71 (2020
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The SCP Foundation’s role in the development of academic literacy and the promotion of reading and creative writing
- García Roca, Anastasio
30/06/2021
The SCP Foundation's role in the development of academic literacy and the promotion of reading and creative writing
- Anastasio García-Roca
REVISTA PUBLICACIONES - 30/06/2021
10.30827/publicaciones.v51i1.16488
- Dialnet
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
The reception of Transmedia Narrative Analysis of the model reader
- de Amo Sanchez-Fortun, Jose M.
- Garcia-Roca, Anastasio
- Escandell, D
- Rovira-Collado, J
CURRENT PERSPECTIVES ON LITERARY READING - 2019
Spanish Reading Influencers in Goodreads: Participation, Experience and Canon Proposed
- Anastasio García-Roca
JOURNAL OF NEW APPROACHES IN EDUCATIONAL RESEARCH - 15/7/2020
- Category normalized Impact: 1.446 (2020)
- CiteScore: 5.2 (2020)
- SJR: 0.822 (2020
- SNIP: 1.732 (2020
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Reading practices in affinity spaces: Participatory forms of digital culture,Prácticas lectoras en espacios de afinidad: Formas participativas en la cultura digital
- García-Roca A.
OCNOS - 1/1/2016
- SJR Quartile: Q1
- CiteScore: 1.1 (2020)
- SJR: 0.199 (2016
- SNIP: 0.654 (2016
- SJR Categories: Literature and Literary Theory (Q1); Education (Q3); Social Psychology (Q4)
- Scopus
- ORCID
Reading Practices in Affinity Spaces: Participatory Forms of Digital Culture
- Anastasio García Roca
OCNOS-REVISTA DE ESTUDIOS SOBRE LA LECTURA - 1/1/2016
- Category normalized Impact: 2.38 (2016)
- CiteScore: 1.1 (2020)
- SJR: 0.199 (2016
- SNIP: 0.654 (2016
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- OAI-PMH
- Web of Science
Reading Practices in Affinity Spaces: Participatory Forms of Digital Culture
- García Roca, Anastasio
27/05/2016
Videojuegos y gamificación en el aula de pedagogía terapéutica para elfomento de la lectoescritura
- Ana Manzano León
- Anastasio García Roca
Cercanía en la distancia e intercambio virtual - 2023
- Dialnet
- ORCID
Proyecto LIJería para el desarrollo de un canon formativo de Literatura Infantil: experiencia de aprendizaje colaborativo en la Universidad
- Anastasio García Roca
Desafíos de la investigación y la innovación educativa ante la sociedad inclusiva - 01/2022
- Dialnet
- ORCID
Prácticas lectoras y escritoras en espacios de afinidad: nuevas claves para la educación literaria
- García Roca, Anastasio
2021
- Dialnet
- ORCID
- OAI-PMH
Prácticas lectoras en la era digital: : ¿por qué participan los usuarios en espacios de afinidad? Estudio exploratorio
Nuevos modos de lectura en la era digital - 06/2019
- ORCID
Oportunidades formativas de las APP'S de escritura creativa
- Anastasio García Roca
Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030 - 2021
- Dialnet
Nuevas formas de leer en la era digital: de la hiperficción a las comunidades virtuales
- José Manuel de Amo Sánchez Fortún
- Anastasio García Roca
Tecnología, innovación e investigación en los procesos de enseñanza-aprendizaje - 2016
- Dialnet
- ORCID
Metodología de investigación
La alfabetización académica. Cómo escribir un Trabajo Fin de Estudios - 2021
- ORCID
Los influencers de lectura juvenil: Lectura digital y canon de comunidad.
- Anastasio García Roca
- Ester Marcilla Pedreño
IV Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa INNOVAGOGÍA 2018: libro de actas. 20, 21 y 22 de marzo 2018 - 2018
- Dialnet
Los CreepyPastas como construcción creativa y colaborativa: el rol de los usuarios
- Anastasio García Roca
Innovación Educativa en la Sociedad Digital - 01/2020
- Dialnet
- ORCID
This author has no conferences.
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
h index
Scopus: 3
Web of Science: 6
i10 index
Scopus: 1
Web of Science: 4
Research groups
-
Estudios literarios y culturales
Role: Miembro
Author profiles
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Research projects at UAL
- This author has no currently assigned projects.