García Roca, Anastasio Author

Open Access

Young writers on the web: an exploratory study on <i>Wattpad</i> profiles

  • José Manuel de Amo Sánchez Fortún
  • Anastasio García Roca

OCNOS-JOURNAL OF READING RESEARCH - 1/1/2019

10.18239/ocnos_2019.18.3.1968

Cite count: 10 (Web of Science) 5 (Scopus) 8 (Dialnet)
Open Access

Virtually digital reading: the collective challenge of textual interpretation

  • Garcia-Roca, Anastasio

CINTA DE MOEBIO - 1/3/2020

10.4067/s0717-554x2020000100065

Cite count: 5 (Web of Science) 1 (Scopus) 4 (Dialnet)
Open Access

The SCP Foundation’s role in the development of academic literacy and the promotion of reading and creative writing

  • García Roca, Anastasio

30/06/2021

https://doi.org/10.30827/publicaciones.v51i1.16488

Open Access

The SCP Foundation's role in the development of academic literacy and the promotion of reading and creative writing

  • Anastasio García-Roca

REVISTA PUBLICACIONES - 30/06/2021

10.30827/publicaciones.v51i1.16488

Cite count: 3 (Web of Science)

The reception of Transmedia Narrative Analysis of the model reader

  • de Amo Sanchez-Fortun, Jose M.
  • Garcia-Roca, Anastasio
  • Escandell, D
  • Rovira-Collado, J

CURRENT PERSPECTIVES ON LITERARY READING - 2019

10.1075/ivitra.22.01dea

Cite count:
Open Access

Spanish Reading Influencers in Goodreads: Participation, Experience and Canon Proposed

  • Anastasio García-Roca

JOURNAL OF NEW APPROACHES IN EDUCATIONAL RESEARCH - 15/7/2020

10.7821/naer.2020.7.453

Cite count: 10 (Web of Science) 6 (Scopus) 5 (Dialnet)
Open Access

Reading practices in affinity spaces: Participatory forms of digital culture,Prácticas lectoras en espacios de afinidad: Formas participativas en la cultura digital

  • García-Roca A.

OCNOS - 1/1/2016

10.18239/ocnos-2016.15.1.979

Cite count: 12 (Scopus)
Open Access

Reading Practices in Affinity Spaces: Participatory Forms of Digital Culture

  • Anastasio García Roca

OCNOS-REVISTA DE ESTUDIOS SOBRE LA LECTURA - 1/1/2016

10.18239/ocnos_2016.15.1.979

Cite count: 23 (Web of Science) 21 (Dialnet)
Open Access

Reading Practices in Affinity Spaces: Participatory Forms of Digital Culture

  • García Roca, Anastasio

27/05/2016

https://doi.org/10.18239/ocnos_2016.15.1.979

Open Access

Nuevos mediadores de la LIJ: Análisis de los BookTubers más importantes de habla hispana

  • García Roca, Anastasio

15/08/2021

https://doi.org/10.7764/cdi.48.1743

Videojuegos y gamificación en el aula de pedagogía terapéutica para elfomento de la lectoescritura

  • Ana Manzano León
  • Anastasio García Roca

Cercanía en la distancia e intercambio virtual - 2023

  • Dialnet
  • ORCID

Proyecto LIJería para el desarrollo de un canon formativo de Literatura Infantil: experiencia de aprendizaje colaborativo en la Universidad

  • Anastasio García Roca

Desafíos de la investigación y la innovación educativa ante la sociedad inclusiva - 01/2022

Cite count:
  • Dialnet
  • ORCID
Open Access

Prácticas lectoras y escritoras en espacios de afinidad: nuevas claves para la educación literaria

  • García Roca, Anastasio

2021

Cite count:

Prácticas lectoras en la era digital: : ¿por qué participan los usuarios en espacios de afinidad? Estudio exploratorio

Nuevos modos de lectura en la era digital - 06/2019

  • ORCID

Oportunidades formativas de las APP'S de escritura creativa

  • Anastasio García Roca

Universidad, innovación e investigación ante el horizonte 2030 - 2021

Cite count:
  • Dialnet

Nuevas formas de leer en la era digital: de la hiperficción a las comunidades virtuales

  • José Manuel de Amo Sánchez Fortún
  • Anastasio García Roca

Tecnología, innovación e investigación en los procesos de enseñanza-aprendizaje - 2016

Cite count: 2 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Metodología de investigación

La alfabetización académica. Cómo escribir un Trabajo Fin de Estudios - 2021

  • ORCID

Los influencers de lectura juvenil: Lectura digital y canon de comunidad.

  • Anastasio García Roca
  • Ester Marcilla Pedreño

IV Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa INNOVAGOGÍA 2018: libro de actas. 20, 21 y 22 de marzo 2018 - 2018

Cite count:
  • Dialnet

Los CreepyPastas como construcción creativa y colaborativa: el rol de los usuarios

  • Anastasio García Roca

Innovación Educativa en la Sociedad Digital - 01/2020

Cite count: 2 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Los "CreepyPastas" como construcción creativa y colaborativa

  • Anastasio García-Roca

Innovación educativa en la sociedad digital - 2019

  • ORCID

This author has no conferences.

This author has no patents.

This author has no reports or other types of publications.

Scopus: 3

Web of Science: 6

Scopus: 1

Web of Science: 4

  • This author has no currently assigned projects.
Last data update: 12/21/24 3:53 AM
Next scheduled update: 12/28/24 3:00 AM