García De Frutos, Nieves Autor

Anticonsumo basado en preocupaciones sociales y medioambientales: un análisis del país de origen y la industria

  • Nieves García de Frutos
  • José Manuel Ortega Egea
  • Javier Martínez del Río

Cuadernos económicos de ICE - 2013

10.32796/cice.2013.86.6066

Número de citas:
  • Dialnet
Open Access

Why do some people do "more" to mitigate climate change than others? Exploring heterogeneity in psycho-social associations

  • Ortega-Egea J.
  • García-de-Frutos N.
  • Antolín-López R.

PLoS One - 5/9/2014

10.1371/journal.pone.0106645

Número de citas: 58 (Web of Science) 45 (Scopus)

An Integrative Model of Consumers’ Reluctance to Buy Foreign Products: Do Social and Environmental Country Images Play a Role?

  • García-de-Frutos N.
  • Ortega-Egea J.

Journal of Macromarketing - 1/1/2015

10.1177/0276146714546749

Número de citas: 13 (Web of Science) 9 (Scopus)

Fostering product innovation: Differences between new ventures and established firms

  • Antolín-López R.
  • Céspedes-Lorente J.
  • García-De-Frutos N.
  • Martínez-Del-Río J.
  • Pérez-Valls M.

TECHNOVATION - 1/1/2015

10.1016/j.technovation.2015.02.002

Número de citas: 42 (Web of Science) 33 (Scopus)
Open Access

Anti-consumption for Environmental Sustainability: Conceptualization, Review, and Multilevel Research Directions

  • García-de-Frutos N.
  • Ortega-Egea J.
  • Martínez-del-Río J.

JOURNAL OF BUSINESS ETHICS - 1/3/2018

10.1007/s10551-016-3023-z

Número de citas: 63 (Web of Science) 43 (Scopus)
Open Access

Counter-arguing as barriers to environmentally motivated consumption reduction: A multi-country study

  • Lasarov W.
  • Mai R.
  • García de Frutos N.
  • Egea J.
  • Hoffmann S.

INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN MARKETING - 1/6/2019

10.1016/j.ijresmar.2018.11.005

Número de citas: 23 (Web of Science) 9 (Scopus)
Open Access

How does marketers’ and users’ content on corporate Facebook fan pages influence brand equity?

  • Estrella-Ramón A.
  • García-de-Frutos N.
  • Ortega-Egea J.
  • Segovia-López C.

Electronic Commerce Research and Applications - 1/7/2019

10.1016/j.elerap.2019.100867

Número de citas: 14 (Web of Science) 7 (Scopus)

Behavioral prediction of environmentally oriented anticonsumption and consumption: A multilevel study of five Eurobarometer surveys

  • Ortega Egea J.
  • García de Frutos N.

PSYCHOLOGY and MARKETING - 1/2/2020

10.1002/mar.21302

Número de citas: 5 (Web of Science)
Open Access

Anti-consumption beyond boundaries: From niche topic to global phenomena

  • Lee M.
  • Ortega Egea J.
  • García de Frutos N.

PSYCHOLOGY and MARKETING - 1/2/2020

10.1002/mar.21330

Número de citas: 6 (Scopus)

Análisis de la importancia de los objetivos de desarrollo sostenible de las Naciones Unidas en el ámbito universitario: diferencias entre la perspectiva personal y empresarial

  • Raquel Antolín López
  • Nieves García de Frutos
  • María del Mar Martínez Bravo

Hekademos: revista educativa digital - 2020

Número de citas: 3 (Dialnet)
  • Dialnet

Environmental Information Influences on Pro-environmental Behavior Aimed at Fighting Climate Change: Main and Moderating Effects

  • Nieves García de Frutos
  • José Manuel Ortega Egea

Advances in Advertising Research - 2012

Número de citas:
  • Dialnet

Los retos de la comunicación en el camino hacia la sostenibilidad ambiental

  • José Manuel Ortega Egea
  • Nieves García de Frutos

En torno a la comunicación: situación actual y retos de futuro - 2013

Número de citas:
  • Dialnet

Anti-consumo para la sostenibilidad medioambiental y social: exploraciones teóricas y empíricas. Anti-consumption for environmental and social sustainability: theoretical and empirical explorations

  • Nieves García de Frutos
  • María Victoria Román González
  • José Manuel Ortega Egea

2015

Número de citas:
  • Dialnet

Learning in higher education: The role of sustainability integration strategies, legitimacy, and teaching tools

  • Antolin-Lopez R.
  • Garcia-de-Frutos N.

Meeting Expectations in Management Education: Social and Environmental Pressures on Managerial Behaviour - 25/5/2018

10.1007/978-3-319-76412-2_10

Número de citas: 1 (Scopus)

Las píldoras de conocimiento como herramienta para el aprendizaje: Análisis de la aceptación del alumnado universitario

  • Raquel Antolín López
  • Monia Rodorigo
  • Nieves García de Frutos

Experiencias pedagógicas e innovación educativa: Aportaciones desde la praxis docente e investigadora - 2018

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Empresa y sostenibilidad: Un análisis de las actitudes hacia el aprendizaje en el ámbito universitario

  • Nieves García de Frutos
  • Raquel Antolín López

Experiencias pedagógicas e innovación educativa: Aportaciones desde la praxis docente e investigadora - 2018

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Emotional learning in Business & Sustainability education: a classroom methodology proposal

  • María del Mar Gálvez Rodríguez
  • Nieves García de Frutos
  • Raquel Antolín López
  • Jorge Tarifa Fernández
  • Alejandro Sáez

Edulearn 18. 10th International Conference on Education and New Learning Technology (Palma, 2nd-4th of July, 2018): conference proceedings - 2018

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Análisis de los efectos del contenido generado en Facebook en el valor de marca

  • Antonia Estrella Ramón
  • Nieves García de Frutos
  • Cristina Segovia López
  • José Manuel Ortega Egea

I Simposio de investigación en economía y empresa - 2019

Número de citas:
  • Dialnet

Fostering environmental passion through genre-based news: an exploratory study at Higher Education Level

  • Raquel Antolín López
  • Nieves García de Frutos

Innovación docente e investigación en Ciencias Sociales, Económicas y Jurídicas - 2019

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Análisis multi-perspectiva del nivel de preocupación de los estudiantes de Administración de empresas hacia los Objetivos de Desarrollo Sostenible

  • Nieves García de Frutos
  • Raquel Antolín López
  • María del Mar Martínez Bravo

Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa - 2020

Número de citas:
  • Dialnet

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 7

Web of Science: 8

Scopus: 3

Web of Science: 8

Última actualización de los datos: 23/03/24 6:10
Próxima recolección programada: 30/03/24 3:00