García De Frutos, Nieves Autor

Open Access

How do controversial foreign country images affect consumers?

  • José Manuel Ortega‐Egea
  • Nieves García‐de‐Frutos

International Journal of Consumer Studies - 12/07/2023

10.1111/ijcs.12968

Número de citas:

You absolutely (don’t) need this!examining differences on customer engagement components for (anti)haul youtubers’ videos

  • García-de-Frutos N.
  • Estrella-Ramón A.

Journal of Research in Interactive Marketing - 1/1/2021

10.1108/jrim-11-2019-0181

Número de citas: 20 (Web of Science) 9 (Scopus)
Open Access

Mapping the influence of country‐of‐origin knowledge, consumer ethnocentrism, and perceived risk on consumer action against foreign products

  • José Manuel Ortega‐Egea
  • Nieves García‐de‐Frutos

Journal of Consumer Behaviour - 15/02/2021

10.1002/cb.1923

Número de citas: 20 (Web of Science) 3 (Scopus)

Análisis de la importancia de los objetivos de desarrollo sostenible de las Naciones Unidas en el ámbito universitario: diferencias entre la perspectiva personal y empresarial

  • Raquel Antolín López
  • Nieves García de Frutos
  • María del Mar Martínez Bravo

Hekademos: revista educativa digital - 2020

Número de citas: 3 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

Anti-consumption beyond boundaries: From niche topic to global phenomena

  • Lee M.
  • Ortega Egea J.
  • García de Frutos N.

PSYCHOLOGY and MARKETING - 1/2/2020

10.1002/mar.21330

Número de citas: 6 (Scopus)

Behavioral prediction of environmentally oriented anticonsumption and consumption: A multilevel study of five Eurobarometer surveys

  • Ortega Egea J.
  • García de Frutos N.

PSYCHOLOGY and MARKETING - 1/2/2020

10.1002/mar.21302

Número de citas: 5 (Web of Science)
Open Access

How does marketers’ and users’ content on corporate Facebook fan pages influence brand equity?

  • Estrella-Ramón A.
  • García-de-Frutos N.
  • Ortega-Egea J.
  • Segovia-López C.

Electronic Commerce Research and Applications - 1/7/2019

10.1016/j.elerap.2019.100867

Número de citas: 14 (Web of Science) 7 (Scopus)
Open Access

Counter-arguing as barriers to environmentally motivated consumption reduction: A multi-country study

  • Lasarov W.
  • Mai R.
  • García de Frutos N.
  • Egea J.
  • Hoffmann S.

INTERNATIONAL JOURNAL OF RESEARCH IN MARKETING - 1/6/2019

10.1016/j.ijresmar.2018.11.005

Número de citas: 23 (Web of Science) 9 (Scopus)
Open Access

Anti-consumption for Environmental Sustainability: Conceptualization, Review, and Multilevel Research Directions

  • García-de-Frutos N.
  • Ortega-Egea J.
  • Martínez-del-Río J.

JOURNAL OF BUSINESS ETHICS - 1/3/2018

10.1007/s10551-016-3023-z

Número de citas: 63 (Web of Science) 43 (Scopus)

An Integrative Model of Consumers’ Reluctance to Buy Foreign Products: Do Social and Environmental Country Images Play a Role?

  • García-de-Frutos N.
  • Ortega-Egea J.

Journal of Macromarketing - 1/1/2015

10.1177/0276146714546749

Número de citas: 13 (Web of Science) 9 (Scopus)

Is there Homogeneity among business students regarding the level of concern towards the sustainable development goals? A cluster a analysis

  • Nieves García de Frutos
  • Justo Alberto Ramírez Franco
  • Raquel Antolín López

Education and the Collective Construction of Knowledge - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

Análisis longitudinal de la importancia percibida de los Objetivos de Desarrollo Sostenible de los estudiantes de empresariales desde una perspectiva gerencial

  • Justo Alberto Ramírez Franco
  • Raquel Antolín López
  • Nieves García de Frutos

Educación y Sociedad: Pensamiento e innovación para la transformación social - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

Segmentación y caracterización de los alumnos de Administración de Empresas en función de los niveles de preocupación hacia los ODS

  • Nieves García de Frutos
  • Justo Alberto Ramírez Franco
  • Raquel Antolín López

Actas - I International Congress: Education and Knowledge - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

Desarrollando competencias clave para la sostenibilidad mediante la realización de un trabajo fin de estudios (TFE): Un análisis de la perspectiva del alumno

  • Nieves García de Frutos
  • Raquel Antolín López
  • Justo Alberto Ramírez Franco
  • María del Mar Gálvez Rodríguez

Empresa, economía y derecho. Oportunidades ante un entorno global y disruptivo - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

Socially oriented anti- consumption

  • García-de-Frutos N.G.
  • Ortega-Egea J.M.

Anti-Consumption: Exploring the Opposition to Consumer Culture - 1/1/2022

10.4324/9780367821586-16

Número de citas:

Impacto del covid-19 en la percepción de los estudiantes de economía y empresa hacia los objetivos de desarrollo sostenible

  • Justo Alberto Ramírez Franco
  • Raquel Antolín López
  • Nieves García de Frutos

Ecosistema de una pandemia: COVID 19, la transformación mundial - 2021

Número de citas:
  • Dialnet

Emociones sobre la sostenibilidad y desarrollo de actividades. Directivas sostenibles

  • Justo Alberto Ramírez Franco
  • Nieves García de Frutos
  • Raquel Antolín López

Luces en el camino: filosofía y ciencias sociales en tiempos de desconcierto - 2021

Número de citas:
  • Dialnet

Análisis multi-perspectiva del nivel de preocupación de los estudiantes de Administración de empresas hacia los Objetivos de Desarrollo Sostenible

  • Nieves García de Frutos
  • Raquel Antolín López
  • María del Mar Martínez Bravo

Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa - 2020

Número de citas:
  • Dialnet

Fostering environmental passion through genre-based news: an exploratory study at Higher Education Level

  • Raquel Antolín López
  • Nieves García de Frutos

Innovación docente e investigación en Ciencias Sociales, Económicas y Jurídicas - 2019

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Análisis de los efectos del contenido generado en Facebook en el valor de marca

  • Antonia Estrella Ramón
  • Nieves García de Frutos
  • Cristina Segovia López
  • José Manuel Ortega Egea

I Simposio de investigación en economía y empresa - 2019

Número de citas:
  • Dialnet

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 7

Web of Science: 8

Scopus: 3

Web of Science: 8

Última actualización de los datos: 23/03/24 6:10
Próxima recolección programada: 30/03/24 3:00