García Sánchez, María Elena Author

Factores motivacionales extrínsecos e intrínsecos en el aula de inglés: análisis empírico

  • María Elena García Sánchez
  • María Luisa Cruz Vargas

Porta Linguarum - 2013

Cite count: 7 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

Integrated psychopaths / subclinical couple relationships: Profile, psychological abuse and risk factors

  • Romero J.
  • Manso J.
  • Alonso M.
  • Sánchez M.

Papeles del Psicologo - 21/2/2013

Cite count: 4 (Scopus)

The evolution of content and language integrated learning (CLIL) in Spain: An empirical project at the university level

  • Elena Carolina Hewitt
  • María Elena García Sánchez

Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning - 2012

10.5294/laclil.2012.5.1.5

Cite count: 5 (Dialnet)
  • Dialnet

Psychological Abuse in Young Couples: Risk Factors

  • Manso J.
  • Alonso M.
  • Sánchez M.
  • Barona E.

JOURNAL OF SOCIAL SERVICE RESEARCH - 1/10/2011

10.1080/01488376.2011.608339

Cite count: 5 (Scopus)

El alumno motivado: Un análisis empírico de los factores motivadores intrínsecos y extrínsecos en el aula de inglés

  • María Elena García Sánchez
  • María Luisa Cruz Vargas

Investigación en la escuela - 2016

10.12795/ie.2017.i90.05

Cite count: 4 (Dialnet)
  • Dialnet

A systematic review of EEG neurofeedback in fibromyalgia to treat psychological variables, chronic pain and general health

  • Torres C.B.
  • Barona E.J.G.
  • Molina M.G.
  • Sánchez M.E.G.B.
  • Manso J.M.M.

European Archives of Psychiatry and Clinical Neuroscience - 1/1/2023

10.1007/s00406-023-01612-y

Cite count:
Open Access

A study of psychological abuse in couple relationships in young university students

  • Alonso M.
  • Manso J.
  • Sánchez M.

Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 1/9/2009

Cite count: 6 (Scopus)

Las creencias y la actuación del profesor acerca de la motivación en el aula de lengua inglesa Mª Elena García Sánchez

Helping students to understand academic language

  • María Elena García Sánchez
  • María Jesús Vicente Pérez

Researching and teaching specialized languages: new contexts, new challenges - 2008

Cite count:
  • Dialnet

El inglés para fines específicos: la asignatura de inglés en el contexto educativo de la Facultad de Farmacia

  • María Elena García Sánchez

Modelos de programación para la enseñanza del inglés y materias afines en formación universitaria - 2001

Cite count:
  • Dialnet

Un estudio de caso: análisis de las creencias y la actuación del profesor acerca de la motividad en el aula de lengua extranjera

  • María Elena García Sánchez

Metodología de investigación en el área de filología inglesa - 2001

Cite count:
  • Dialnet

Writing courses for students of science and technology

  • María Jesús Vicente Pérez
  • María Elena García Sánchez

Methodology and New Technologies in Languages for Specific Purposes - 2001

Cite count:
  • Dialnet

Análisis de intereses lingüísticos de los alumnos de inglés y francés en tres centros de la Universidad de Granada

  • María Luisa Bernabé Gil
  • María Elena García Sánchez
  • Cándida Fernández Morales

Lenguas aplicadas a las ciencias y la tecnología : aproximaciones: 7 Congreso Luso-Hispano de Lenguas aplicadas a las Ciencias y la Tecnología - 1997

Cite count:
  • Dialnet

Developments in syllabus and cottrse design for ESP

  • María Elena García Sánchez
  • María Jesús Vicente Pérez

Las lenguas para fines específicos y la sociedad del conocimiento - 2003

Cite count:
  • Dialnet

Translation in the EFL classroom

  • María Jesús Vicente Pérez
  • María Elena García Sánchez

Inmigración, cultura y traducción [Archivo de ordenador] : reflexiones interdisciplinares - 2006

Cite count:
  • Dialnet

La motivación en el aula de inglés como lengua extranjera

  • María Elena García Sánchez

Humanidades y educación : libro homenaje a los profesores Covadonga Grijalba Castaños y Francisco Alarcón Alarcón - 2001

Cite count:
  • Dialnet

Teaching reading for academic purposes

  • María Jesús Vicente Pérez
  • María Elena García Sánchez

El reto de la lectura en el siglo XXI: Actas del VI Congreso de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura - 2002

Cite count:
  • Dialnet

This author has no conferences.

This author has no patents.

This author has no reports or other types of publications.

Last data update: 4/13/24 9:15 AM
Next scheduled update: 4/20/24 3:00 AM