García Sánchez, María Elena Author
The evolution of content and language integrated learning (CLIL) in Spain: An empirical project at the university level
- Elena Carolina Hewitt
- María Elena García Sánchez
Latin American Journal of Content & Language Integrated Learning - 2012
- Dialnet
Psychological Abuse in Young Couples: Risk Factors
- Manso J.
- Alonso M.
- Sánchez M.
- Barona E.
JOURNAL OF SOCIAL SERVICE RESEARCH - 1/10/2011
- SJR Quartile: Q2
- JCR Impact Factor: 0.439 (2011)
- CiteScore: 1.5 (2020)
- SJR: 0.326 (2011
- SNIP: 0.712 (2011
- JCR 5-year Impact Factor: 0.551
- JCR Categories: SOCIAL WORK
- SJR Categories: Social Sciences (miscellaneous) (Q2); Sociology and Political Science (Q2); Social Work (Q3)
Integrated psychopaths / subclinical couple relationships: Profile, psychological abuse and risk factors
- Romero J.
- Manso J.
- Alonso M.
- Sánchez M.
Papeles del Psicologo - 21/2/2013
- SJR Quartile: Q2
- CiteScore: 1.9 (2020)
- SJR: 0.43 (2013
- SNIP: 0.57 (2013
- SJR Categories: Psychology (miscellaneous) (Q2)
Factores motivacionales extrínsecos e intrínsecos en el aula de inglés: análisis empírico
- María Elena García Sánchez
- María Luisa Cruz Vargas
Porta Linguarum - 2013
- JCR Impact Factor: 0.058 (2013)
- JCR 5-year Impact Factor: 0.079
- JCR Categories: LINGUISTICS
- Dialnet
El alumno motivado: Un análisis empírico de los factores motivadores intrínsecos y extrínsecos en el aula de inglés
- María Elena García Sánchez
- María Luisa Cruz Vargas
Investigación en la escuela - 2016
- Dialnet
A systematic review of EEG neurofeedback in fibromyalgia to treat psychological variables, chronic pain and general health
- Torres C.B.
- Barona E.J.G.
- Molina M.G.
- Sánchez M.E.G.B.
- Manso J.M.M.
European Archives of Psychiatry and Clinical Neuroscience - 1/6/2024
- CiteScore: 8.8 (2023)
- SJR: 1.381 (2023
- SNIP: 1.279 (2023
A study of psychological abuse in couple relationships in young university students
- Alonso M.
- Manso J.
- Sánchez M.
Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 1/9/2009
- SJR Quartile: Q3
- CiteScore: 1 (2020)
- SJR: 0.292 (2009
- SNIP: 0.818 (2009
- SJR Categories: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
Writing courses for students of science and technology
- María Jesús Vicente Pérez
- María Elena García Sánchez
Methodology and New Technologies in Languages for Specific Purposes - 2001
- Dialnet
Un estudio de caso: análisis de las creencias y la actuación del profesor acerca de la motividad en el aula de lengua extranjera
- María Elena García Sánchez
Metodología de investigación en el área de filología inglesa - 2001
- Dialnet
Translation in the EFL classroom
- María Jesús Vicente Pérez
- María Elena García Sánchez
Inmigración, cultura y traducción [Archivo de ordenador] : reflexiones interdisciplinares - 2006
- Dialnet
Teaching reading for academic purposes
- María Jesús Vicente Pérez
- María Elena García Sánchez
El reto de la lectura en el siglo XXI: Actas del VI Congreso de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura - 2002
- Dialnet
Present and future trends in TEFL: obra colectiva
- María Elena García Sánchez
2001
- Dialnet
Modelos de programación para la enseñanza del inglés y materias afines en formación universitaria
- María Elena García Sánchez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
2001
- Dialnet
Metodología de investigación en el área de filología inglesa
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María Elena García Sánchez
2001
- Dialnet
Las creencias y la actuación del profesor acerca de la motivación en el aula de lengua inglesa Mª Elena García Sánchez
Las creencias y la actuación del profesor acerca de la motivación en el aula de lengua inglesa
- María Elena García Sánchez
2000
- Dialnet
This author has no conferences.
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
h index
Scopus: 4
i10 index
Scopus: 0
Web of Science: 0
Research groups
-
Ciencia, consciencia y desarrollo
Role: Miembro
Author profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Research projects at UAL
- This author has no currently assigned projects.