Gázquez Abad, Juan Carlos Author
La Diferenciación del Producto en el Proceso de Evaluación del Consumidor: Una Aplicación a los Productos Hortícolas
- Jiménez Guerrero, José Felipe
- Gázquez Abad, Juan Carlos
- Sánchez Pérez, Manuel
2009
Characteristics of store flyers as a promotional tool: Hypermarkets vs. discount stores | Características de los folletos publicitarios como herramienta promocional: Hipermercados vs. tiendas de descuento
- Gázquez-Abad, J.C.
- Martínez-López, F.J.
- Mondéjar-Jiménez, J.A.
2010
- ORCID
Assortment size and category sales: Is there a direct relationship? | Tamaño del surtido y ventas de la categoría:¿existe una relación directa?
- Gázquez-Abad, J.C.
- Martínez-López, F.J.
- Esteban-Millat, I.
- Mondéjar-Jiménez, J.A.
2014
- ORCID
Characterising fmcg consumers
- Gaquez Abab, Juan Carlos
- Sanchez Perez, Manuel
UNIVERSIA BUSINESS REVIEW - 2007
- ORCID
- Web of Science
Caracterizando a los consumidores en los mercados de consumo de alta frecuencia
- Gázquez Abad, Juan Carlos
- Sánchez Pérez, Manuel
UNIVERSIA BUSINESS REVIEW - 2007
- Dialnet
- ORCID
- OAI-PMH
Characterising zapping-prone individuals
- Gázquez-Abad J.
- Jiménez-Castillo D.
- Sáez-González E.
- Sánchez-Pérez M.
UNIVERSIA BUSINESS REVIEW - 14/7/2008
- CiteScore: 0.6 (2017)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Assortment size and category sales: is there a direct relationship?
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- Esteban-Millat, Irene
- Antonio Mondejar-Jimenez, Juan
UNIVERSIA BUSINESS REVIEW - 1/1/2014
- SJR Quartile: Q2
- Category normalized Impact: 0.042 (2014)
- CiteScore: 0.6 (2017)
- SJR: 0.251 (2014
- SNIP: 0.404 (2014
- SJR Categories: Business, Management and Accounting (miscellaneous) (Q2); Economics and Econometrics (Q3); Finance (Q3)
Caracterización de los individuos propensos al cambio de canal de televisión
- Juan Carlos Gázquez Abad
- David Jiménez Castillo
- Elvira Sáez González
- Marcelino Sánchez Pérez
Universia Business Review - 2008
- Dialnet
- OAI-PMH
Direct marketing: Theoretical delimitation and impact on consumer buying behavior | Marketing directo: delimitation conceptual e influencia en el comportamiento de compra del consumidor
- Gázquez-Abad J.
- De Cannière M.
Universia Business Review - 1/12/2008
- Category normalized Impact: 0.027 (2008)
- CiteScore: 0.6 (2017)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Casos prácticos de introducción al marketing Juan Carlos Gázquez Abad, José Felipe Jiménez Guerrero
2010
Why Do We Play Golf? An Exploratory Research
- María del Mar Martín-García
- Jose Luis Ruiz-Real
- Juan Carlos Gazquez-Abad
- Juan Uribe-Toril
2025
- ORCID
The use of structural equation modelling (sem) in marketing research: A critical analysis.
- Francisco José Martínez López
- Juan Carlos Gázquez Abad
XXI Congreso Nacional de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibersitatea, 16-18 de septiembre de 2009. - 2009
- Dialnet
¿Cómo son los consumidores más propensos a utilizar los folletos publicitarios? caracterización a partir de variables económicas y variables relacionadas con el proceso de compra
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Francisco José Martínez López
- Juan Antonio Mondéjar Jiménez
XXI Congreso Nacional de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibersitatea, 16-18 de septiembre de 2009. - 2009
- Dialnet
Revisión del concepto de marketing directo: Análisis de las diferentes perspectivas teóricas
- Juan Carlos Gázquez Abad
XXI Congreso Nacional de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibersitatea, 16-18 de septiembre de 2009. - 2009
- Dialnet
Comportamiento de zapping: análisis en diferentes momentos de la semana.
- David Jiménez Castillo
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Elvira Sáez González
- Manuel Sánchez Pérez
XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 17-18-19 de septiembre de 2008 - 2008
- Dialnet
La diferenciación del producto en el proceso de evaluación del consumidor: una aplicación a los productos hortícolas.
- José Felipe Jiménez Guerrero
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Manuel Sánchez Pérez
XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 17-18-19 de septiembre de 2008 - 2008
- Dialnet
Los folletos publicitarios: ¿cuándo son más eficaces?
- Juan Carlos Gázquez Abad
- David Martínez Martínez
- Marie Hélène de Cannière
XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo, 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 - 2007
- Dialnet
Análisis de cointegración para el mercado turístico: una propuesta de modelización de demanda
- Juan Antonio Mondéjar Jiménez
- Juan Carlos Gázquez Abad
- José Mondéjar Jiménez
XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo, 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 - 2007
- Dialnet
¿Son los consumidores 100% leales los más rentables para la empresa? Aplicación del modelo Dirichlet en dos contextos culturales diferentes
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Marie Hélène de Cannière
XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo, 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 - 2007
- Dialnet
Online Booking Versus Personalised Service in the Context of a Sports Retailer: A Qualitative Approach to Golf Courses
- Del Mar Martín-García M.
- Luis Ruiz-Real J.
- Gázquez-Abad J.C.
- Uribe-Toril J.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2023
- CiteScore: 0.7 (2022)
- SNIP: 0.142 (2022
National Brands and Private Label: An Old Friendship
- Ruiz-Real J.L.
- Gázquez-Abad J.C.
- Uribe-Toril J.
- del Mar Martín García M.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2024
- CiteScore: 0.7 (2023)
- SJR: 0.151 (2023
- SNIP: 0.14 (2023
The Relationship Between Retail Assortment Size and Sales. What Do We Know so Far?
- Sáez-González E.
- Gázquez-Abad J.C.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2024
- CiteScore: 0.7 (2023)
- SJR: 0.151 (2023
- SNIP: 0.14 (2023
How Has Assortment Size in Staples Categories Evolved Over the Last Decade? The Case of Beer in Spain
- del Mar Martín García M.
- Ruiz-Real J.L.
- Gázquez-Abad J.C.
- Uribe-Toril J.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2024
- CiteScore: 0.7 (2023)
- SJR: 0.151 (2023
- SNIP: 0.14 (2023
Estimation of Product Category Sales' Responsiveness to Assortment Size
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- GazquezAbad, JC
- MartinezLopez, FJ
- EstebanMillat, I
- MondejarJimenez, JA
NATIONAL BRANDS AND PRIVATE LABELS IN RETAILING - 2014
10.1007/978-3-319-07194-7_1 View source
How Assortment Composition Affects Consumers' Intentions to Buy PL
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- GazquezAbad, JC
- MartinezLopez, FJ
- EstebanMillat, I
- MondejarJimenez, JA
NATIONAL BRANDS AND PRIVATE LABELS IN RETAILING - 2014
10.1007/978-3-319-07194-7_3 View source
- Category normalized Impact: 0.832 (2014)
The Influence of Customer Familiarity and Personal Innovativeness toward Information Technologies on the Sense of Virtual Community and Participation
- Sánchez-Franco, M.J.
- Carballar-Falcón, J.A.
- Martínez-López, F.J.
- Gázquez-Abad, J.C.
HUMAN-COMPUTER INTERACTION - INTERACT 2011, PT III - 20/9/2011
- JCR Impact Factor: 45.78 (2022)
- Category normalized Impact: 0.181 (2011)
- CiteScore: 1.8 (2020)
- SJR: 0.338 (2011
- SNIP: 0.773 (2011
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
THE INTERNET AS A CONTEXT FOR THE GENERATION AND DISSEMINATION OF THE FUTURE'S TRANSNATIONAL/GLOBAL CULTURE: A CULTURAL CONSTRUCTIVIST-BASED ANALYSIS
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- Gazquez-Abad, Juan C.
- Sousa, Carlos M. P.
- Lengler, Jorge
- Sharma, D
CULTURAL PERSPECTIVES IN A GLOBAL MARKETPLACE - 2015
Do Store Flyers Work? Implications for NBs and PLs from a Subgroup Analysis with Experimental Data
- Ieva, Marco
- D'Attoma, Ida
- Ziliani, Cristina
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Gijsbrecht, E
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 2016
10.1007/978-3-319-39946-1_16 View source
The Role of Previous Experience and Marketing Policy on Consumer Behaviour Towards Different Private Label Categories
- Mbaye Fall-Diallo
- Joseph Kaswengi
- Juan Carlos Gázquez-Abad
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 2015
- Category normalized Impact: 0.467 (2015)
- ORCID
- Web of Science
This author has no patents.
Evaluation of the Cognitive Effectiveness on Social Media Advertising Formats
- Francisco Rejón-Guardia
- Francisco J. Martínez-López
- Irene Esteban-Millat
- Juan Carlos Gázquez-Abad
Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era - 2016
- ORCID
How Delisting All National Brands in a Given Assortment Impacts on Consumers’ Store Switching Intentions
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Francisco J. Martínez-López
- Irene Esteban-Millat
- Juan Antonio Mondéjar-Jiménez
- Francisco Rejón-Guardia
Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era - 2016
- ORCID
Students’ Flow Experiences in Virtual Learning Environments: A Consumer Behaviour Perspective
- Irene Esteban-Millat
- Francisco J. Martínez-López
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Francisco Rejón-Guardia
- Antoni Messeger-Artola
- Inma Rodríguez-Ardura
Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era - 2016
- ORCID
h index
Scopus: 17
Web of Science: 20
i10 index
Scopus: 23
Web of Science: 29
Author profiles
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Other identifiers
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Research projects at UAL
-
Acronym RTI2018-094013-B-I00Since: January 1, 2019Until: December 31, 2021Funded by: Ministerio de Ciencia, Innovación y UniversidadesFunding / grant amount: 36,300.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Investigador principal
-
Acronym SEJ2004-07184Since: December 13, 2004Until: December 12, 2007Funded by: MECFunding / grant amount: 35,420.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 2003/2/PTSince: April 1, 2003Until: March 31, 2004Funded by: FIAPAFunding / grant amount: 27,555.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 23/2000Since: November 2, 2001Until: November 2, 2002Funded by: FIAPAFunding / grant amount: 16,047.02 EURRole: Investigador
-
Acronym nanSince: September 3, 2001Until: March 10, 2002Funded by: FIAPAFunding / grant amount: 10,818.23 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Responsable
-
Acronym CR-UAL-0108Since: June 28, 2001Until: June 27, 2004Funded by: Universidad de AlmeríaFunding / grant amount: 19,833.40 EURRole: Investigador