Gázquez Abad, Juan Carlos Autor
A CULTURAL CONSTRUCTIVIST ANALYSIS OF THE INTERNET'S ROLE IN THE INTERNATIONAL APPROXIMATION OF MARKETS
- Martínez-López, F.J.
- Sousa, C.M.P.
- Gázquez-Abad, J.C.
JOURNAL OF MARKETING THEORY AND PRACTICE - 1/1/2011
- Cuartil SJR: Q2
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,034 (2011)
- CiteScore: 11,5 (2024)
- SJR: 0,627 (2011)
- SNIP: 1,066 (2011)
- Categorías SJR: Marketing (Q2)
- Web of Science
- ORCID
- Scopus
A design strategy for improving adaptive conjoint analysis
- Huertas-Garcia R.
- Gázquez-Abad J.
- Forgas-Coll S.
Journal of Business and Industrial Marketing - 1/1/2016
- Cuartil JCR: Q3 (2016)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,371 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,466 (2016)
- CiteScore: 7,6 (2024)
- SJR: 0,8 (2016)
- SNIP: 1,349 (2016)
- Impacto JCR a 5 años: 2,017
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Business and International Management (Q1); Marketing (Q2)
Análisis de la estructura competitiva entre marcas nacionales y marcas privadas: un análisis empírico con datos de escáner
- Gázquez Abad, Juan Carlos
- Sánchez Pérez, Manuel
Información Comercial Española: Revista de Economía - 2007
- ORCID
- Dialnet
- OAI-PMH
An extension of the technology acceptance model for online learning environments
- Irene Esteban-Millat
- Francisco J. Martínez-López
- Maria Pujol-Jover
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Alejandro Alegret
INTERACTIVE LEARNING ENVIRONMENTS - 3/10/2018
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,929 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 7,338 (2018)
- CiteScore: 13,8 (2024)
- SJR: 0,901 (2018)
- SNIP: 1,283 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 2,056
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- Categorías SJR: Computer Science Applications (Q1); Education (Q1); E-learning (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Asimetría competitiva y competencia entre marcas: análisis a través de modelos logit
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Manuel Sánchez Pérez
Revista Española de Investigación de Marketing-ESIC - 2006
- ORCID
- Dialnet
Asimetría competitiva y competencia entre marcas: Análisis a través de modelos logit
- Gázquez Abad, Juan Carlos
- Sánchez Pérez, Manuel
REVISTA ESPAÑOLA DE INVESTIGACIÓN DE MARKETING ESIC - 2006
- Dialnet
- OAI-PMH
Assortment size and category sales: Is there a direct relationship?
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- Esteban-Millat, Irene
- Antonio Mondejar-Jimenez, Juan
Universia Business Review - 1/1/2014
- Cuartil SJR: Q2
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,042 (2014)
- CiteScore: 0,6 (2017)
- SJR: 0,251 (2014)
- SNIP: 0,404 (2014)
- Categorías SJR: Business, Management and Accounting (miscellaneous) (Q2); Economics and Econometrics (Q3); Finance (Q3)
- Web of Science
- Scopus
- ORCID
A taxonomy of TV scheduling strategies in prime time
- Jiménez Castillo, David
- Sáez González, Elvira Del Milagro
- Gázquez Abad, Juan Carlos
- Sánchez Pérez, Manuel
Revista Română de Marketing - 2007
- ORCID
- OAI-PMH
Betting exclusively by private labels: Could it have negative consequences for retailers?
- José Luis Ruiz Real
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Irene Esteban Millat
- Francisco José Martínez López
Spanish Journal of Marketing Esic - 4/9/2018
- Cuartil SJR: Q2
- CiteScore: 11,7 (2024)
- SJR: 0,396 (2018)
- SNIP: 1,337 (2018)
- Categorías SJR: Marketing (Q2)
Brand/cause advertising: The role of the individual's involvement toward the understanding and evaluation of the ad message
- Rubén Huertas García
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Jorge Lengler
Revista Europea De Direccion Y Economia De La Empresa - 1/7/2014
- CiteScore: 0,5 (2015)
- Dialnet
- Scopus
Análisis de cointegración para el mercado turístico: una propuesta de modelización de demanda
- Juan Antonio Mondéjar Jiménez
- Juan Carlos Gázquez Abad
- José Mondéjar Jiménez
XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo. 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 - 2007
- Dialnet
An integrative framework on the psychological variables explaining the consumers' use of e-commerce-based recommendation systems
- Martínez-López, F.J.
- Gázquez-Abad, J.C.
- Rodríguez-Ardura, I.
- Cabal-Cruz, C.C.
E Business Issues Challenges and Opportunities for Smes Driving Competitiveness - 1/12/2010
10.4018/978-1-61692-880-3.ch020
- ORCID
- Scopus
Áreas comerciales, capacidad de compra y riqueza en la provincia de Almería
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Manuel Sánchez Pérez
2000
- Dialnet
Áreas comerciales, capacidad de compra y riqueza en la provincia de Almería Juan Carlos Gázquez Abad, Manuel Sánchez Pérez
2000
A Review of Online Consumer Behaviour Research: Main Themes and Insights
- Rodríguez-Ardura I.
- Martínez-López F.J.
- Ammetller G.
- Gázquez-Abad J.C.
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2017
- CiteScore: 0,3 (2024)
Assortment size and PL penetration in grocery retailers' portfolios during economic crisis: Empirical evidence from Spain
- Ruiz-Real J.
- Gázquez-Abad J.
- Martínez-López F.
Handbook of Research on Strategic Retailing of Private Label Products in A Recovering Economy - 20/6/2016
10.4018/978-1-5225-0220-3.ch011
- ORCID
- Scopus
Caracterizando a los individuos más propensos al "zapping": análisis utilizando datos de panel de audiometría
- Juan Carlos Gázquez Abad
- David Jiménez Castillo
- Elvira Sáez González
- Manuel Sánchez Pérez
XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo. 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 - 2007
- Dialnet
Casos prácticos de introducción al marketing Juan Carlos Gázquez Abad, José Felipe Jiménez Guerrero
- Juan Carlos Gázquez Abad
- José Felipe Jiménez Guerrero
2009
- Datos BNE
- Dialnet
¿Cómo influye la customización en la intención de compra? Un análisis empírico en adolescentes
- José Jordán Murcia
- Juan Carlos Gázquez Abad
Experiencia y comportamiento del cliente en un entorno multicanal: claves de éxito para fabricantes y detallistas - 2014
- Dialnet
¿Cómo son los consumidores más propensos a utilizar los folletos publicitarios? caracterización a partir de variables económicas y variables relacionadas con el proceso de compra
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Francisco José Martínez López
- Juan Antonio Mondéjar Jiménez
XXI Congreso Nacional de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibersitatea, 16-18 de septiembre de 2009. - 2009
- Dialnet
A proposal for improving the performance of adaptive conjoint analysis
- Huertas-García, R.
- Forgas-Coll, S.
- Gázquez-Abad, J.C.
Studies in Fuzziness and Soft Computing - 27/7/2012
- Cuartil SJR: Q3
- CiteScore: 2,1 (2024)
- SJR: 0,206 (2012)
- SNIP: 0,328 (2012)
- Categorías SJR: Computer Science (miscellaneous) (Q3); Computational Mathematics (Q4)
- ORCID
- Scopus
Assortment and Retailing: A Trendy Couple
- Luis Ruiz-Real, Jose
- Uribe-Toril, Juan
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Roggeveen, A
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 1/05/2019
10.1007/978-3-030-18911-2_4 Ver en origen
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,208 (2019)
- ORCID
- Web of Science
- Scopus
A Theoretical Approximation to the Psychological Aspects related to the Consumer's adoption and use of a Website Recommendation System
- Martínez-López, F.J.
- Cabal, C.C.
- Gázquez-Abad, J.C.
- Rodríguez-Ardura, I.
2009 ANNUAL MEETING OF THE NORTH AMERICAN FUZZY INFORMATION PROCESSING SOCIETY - 2/11/2009
- Categorías SJR: Computer Science (miscellaneous); Mathematics (miscellaneous)
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
A View of Retailing Formats Based on the Assortment Dimension: An Analysis in the Spanish Context
- Ruiz-Real J.L.
- Gázquez-Abad J.C.
- Martínez-López F.J.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2020
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,215 (2020)
- ORCID
- Scopus
Do Store Flyers Work? Implications for NBs and PLs from a Subgroup Analysis with Experimental Data
- Ieva, Marco
- D'Attoma, Ida
- Ziliani, Cristina
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Gijsbrecht, E
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2016
10.1007/978-3-319-39946-1_16 Ver en origen
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,197 (2016)
Estimation of Product Category Sales’ Responsiveness to Assortment Size
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- GazquezAbad, JC
- MartinezLopez, FJ
- EstebanMillat, I
- MondejarJimenez, JA
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2014
10.1007/978-3-319-07194-7_1 Ver en origen
- CiteScore: 0,7 (2024)
How Assortment Composition Affects Consumers’ Intentions to Buy PL
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- GazquezAbad, JC
- MartinezLopez, FJ
- EstebanMillat, I
- MondejarJimenez, JA
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2014
10.1007/978-3-319-07194-7_3 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,832 (2014)
- CiteScore: 0,7 (2024)
How Has Assortment Size in Staples Categories Evolved Over the Last Decade? The Case of Beer in Spain
- del Mar Martín García M.
- Ruiz-Real J.L.
- Gázquez-Abad J.C.
- Uribe-Toril J.
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING, NB&PL 2024 - 1/1/2024
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SJR: 0,165 (2024)
- SNIP: 0,237 (2024)
- Scopus
- Web of Science
- ORCID
Influence of PL Equity on Store Loyalty: A Comparative Analysis Between Spain and the U.S.
- Ruiz-Real J.L.
- Gázquez-Abad J.C.
- Esteban-Millat I.
- Martínez-López F.J.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2018
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,264 (2018)
- ORCID
- Scopus
Memory for Private Label Versus National Brand in Feature Advertising
- Ieva, Marco
- Ziliani, Cristina
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Sethuraman, R
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2015
10.1007/978-3-319-20182-5_5 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,4 (2015)
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,065 (2015)
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 21
Web of Science: 20
Índice i10
Scopus: 34
Web of Science: 30
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo RTI2018-094013-B-I00Desde: 1 de enero de 2019Hasta: 31 de diciembre de 2021Importe de financiación: 36.300,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
-
Acrónimo nanDesde: 1 de enero de 2010Hasta: 7 de septiembre de 2013Importe de financiación: 291.446,41 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
-
Acrónimo SEJ2004-07184Desde: 13 de diciembre de 2004Hasta: 12 de diciembre de 2007Importe de financiación: 35.420,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo 23/2000Desde: 2 de junio de 2003Hasta: 1 de junio de 2004Importe de financiación: 16.679,30 EURRol: Investigador
-
Acrónimo 2003/2/PTDesde: 1 de abril de 2003Hasta: 31 de marzo de 2004Importe de financiación: 27.555,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo CR-UAL-0108Desde: 28 de junio de 2001Hasta: 27 de junio de 2004Importe de financiación: 19.833,40 EURRol: Investigador