Gázquez Abad, Juan Carlos Autor
Worldwide Research on Circular Economy and Environment: A Bibliometric Analysis
- Ruiz-Real J.
- Uribe-Toril J.
- Valenciano J.
- Gázquez-Abad J.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/12/2018
- Cuartil JCR: Q2 (2018)
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 2,468 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 3,251 (2018)
- CiteScore: 8,5 (2024)
- SJR: 0,818 (2018)
- SNIP: 1,19 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 2,948
- Categorías JCR: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
- Categorías SJR: Health, Toxicology and Mutagenesis (Q2); Public Health, Environmental and Occupational Health (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
What factors moderate the effect of assortment reduction on store switching? Insights and implications for grocery brands
- Gázquez-Abad J.C.
- Martínez-López F.J.
- Sethuraman R.
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH - 1/9/2021
- Factor Impacto JCR: 10,969 (2021)
- CiteScore: 25,3 (2024)
- SJR: 2,316 (2021)
- SNIP: 2,684 (2021)
- Impacto JCR a 5 años: 10,602
- Categorías JCR: BUSINESS
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- Web of Science
- Scopus
Utilitarian motivations in online consumption: Dimensional structure and scales
- Martínez-López, F.J.
- Pla-García, C.
- Gázquez-Abad, J.C.
- Rodríguez-Ardura, I.
ELECTRONIC COMMERCE RESEARCH AND APPLICATIONS - 1/1/2014
- Cuartil JCR: Q2 (2014)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,482 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,843 (2014)
- CiteScore: 10,9 (2024)
- SJR: 0,833 (2014)
- SNIP: 2,416 (2014)
- Impacto JCR a 5 años: 2,34
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Computer Networks and Communications (Q1); Computer Science Applications (Q1); Management of Technology and Innovation (Q1); Marketing (Q1)
- ORCID
- Web of Science
- Scopus
Using standard CETSCALE and other adapted versions of the scale for measuring consumers' ethnocentric tendencies: An analysis of dimensionality
- Jiménez-Guerrero J.
- Gázquez-Abad J.
- Linares-Agüera E.
BRQ-BUSINESS RESEARCH QUARTERLY - 1/1/2014
- Cuartil JCR: Q4 (2014)
- Cuartil SJR: Q3
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,492 (2014)
- CiteScore: 11,3 (2024)
- SJR: 0,174 (2014)
- SNIP: 0,549 (2014)
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Business, Management and Accounting (miscellaneous) (Q3); Economics and Econometrics (Q4)
- Web of Science
- ORCID
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- Dialnet
Using response surface methodology to optimise factors in conjoint experiments
- Huertas-Garcia, R.
- Gázquez-Abad, J.C.
- Martínez-López, F.J.
- Esteban-Millat, I.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKET RESEARCH - 19/4/2013
- Cuartil JCR: Q4 (2013)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 0,418 (2013)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,153 (2013)
- CiteScore: 5,3 (2024)
- SJR: 0,628 (2013)
- SNIP: 1,069 (2013)
- Impacto JCR a 5 años: 1,068
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Business and International Management (Q1); Economics and Econometrics (Q2); Marketing (Q2)
- ORCID
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- Web of Science
Understanding the impact of store flyers on purchase behaviour: An empirical analysis in the context of Spanish households
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Francisco J. Martínez-López
JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES - 1/1/2016
10.1016/j.jretconser.2015.08.006
- Cuartil SJR: Q1
- CiteScore: 22,7 (2024)
- SJR: 0,965 (2016)
- SNIP: 1,83 (2016)
- Categorías SJR: Marketing (Q1)
- ORCID
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- Web of Science
Una aproximación a la evolución del sector turístico mediante indicadores sintéticos en Castilla-La Mancha.
- José Mondéjar Jiménez
- Manuel Vargas Vargas
- Juan Antonio Mondéjar Jiménez
- Juan Carlos Gázquez Abad
Papers de Turisme - 2007
- Dialnet
The role of consumers' attitude towards economic climate in their reaction to 'PL-only' assortments: Evidence from the United States and Spain
- Gázquez-Abad J.
- Martínez-López F.
- Esteban-Millat I.
JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES - 1/1/2017
10.1016/j.jretconser.2016.07.012
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,919 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,386 (2017)
- CiteScore: 22,7 (2024)
- SJR: 1,216 (2017)
- SNIP: 1,787 (2017)
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Marketing (Q1)
- ORCID
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- Web of Science
The role of consumers' attitudes in estimating consumer response to assortment composition Evidence from Spain
- Ruiz-Real J.
- Gázquez-Abad J.
- Esteban-Millat I.
- Martínez-López F.
INTERNATIONAL JOURNAL OF RETAIL & DISTRIBUTION MANAGEMENT - 1/1/2017
- Cuartil JCR: Q2 (2017)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,454 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,282 (2017)
- CiteScore: 10,4 (2024)
- SJR: 0,742 (2017)
- SNIP: 1,338 (2017)
- Categorías SJR: Business and International Management (Q1); Marketing (Q2); Tourism, Leisure and Hospitality Management (Q2)
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- Web of Science
The Recreational use Value in Spanish Protected Natural Landscapes: Proposal for a Nature Park "Serrania de Cuenca"
- Mondéjar-Jiménez, J.A.
- Gázquez-Abad, J.C.
- Gómez-Borja, M.A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH - 11/4/2013
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 2,007 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,14 (2013)
- CiteScore: 5,7 (2024)
- SJR: 0,576 (2013)
- SNIP: 1,068 (2013)
- Categorías SJR: Environmental Science (miscellaneous) (Q2)
- Scopus
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- Web of Science
What are the Characteristics Defining Flyer-Prone Consumers? A Theoretical and Empirical Analysis
- Gázquez-Abad J.C.
- Martínez-López F.J.
- Sánchez-Franco M.J.
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2017
- CiteScore: 0,3 (2024)
Un estudio cross-nacional sobre la familiaridad de los productos hortofrutículas con origen específico
- David Jiménez Castillo
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Gema María Marín Carrillo
Economía Agroalimentaria, medio ambiente y medio rural: nuevos enfoques, nuevos desafíos - 2010
- Dialnet
Tipología básica de canales de distribución: organizacionales y de consumo
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Francisco José Martínez López
- José Luis Llacuna Mestres
Distribución comercial - 2009
- Dialnet
The use of structural equation modelling (sem) in marketing research: A critical analysis.
- Francisco José Martínez López
- Juan Carlos Gázquez Abad
XXI Congreso Nacional de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibersitatea, 16-18 de septiembre de 2009. - 2009
- Dialnet
The role of culture and food habits in olive oil purchase behaviour: Evidences from Spain
- Gázquez-Abad, J.C.
- Martínez-López, F.J.
- Mondéjar-Jiménez, J.A.
Agricultural Economics New Research - 1/12/2011
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,081 (2011)
- ORCID
- Web of Science
- Scopus
The Internet as a Context for the Generation and Dissemination of the Future’s Transnational/Global Culture: A Cultural Constructivist-Based Analysis
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- Gazquez-Abad, Juan C.
- Sousa, Carlos M. P.
- Lengler, Jorge
- Sharma, D
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2016
10.1007/978-3-319-18696-2_14 Ver en origen
- CiteScore: 0,3 (2024)
Students’ Flow Experiences in Virtual Learning Environments: A Consumer Behaviour Perspective
- Irene Esteban-Millat
- Francisco J. Martínez-López
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Francisco Rejón-Guardia
- Antoni Messeger-Artola
- Inma Rodríguez-Ardura
Developments in Marketing Science Proceedings of the Academy of Marketing Science - 1/1/2016
- CiteScore: 0,3 (2024)
- ORCID
- Scopus
Sports tourism in the new normal
- María del Mar Martín García
- José Luis Ruiz-Real
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Juan Uribe-Toril
Tourist Behaviour and the New Normal Volume I Implications for Tourism Resilience - 6/2/2024
- ORCID
- Scopus
¿Son los consumidores 100% leales los más rentables para la empresa? Aplicación del modelo Dirichlet en dos contextos culturales diferentes
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Marie Hélène de Cannière
XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo. 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 - 2007
- Dialnet
Why Do We Play Golf? An Exploratory Research
- María del Mar Martín-García
- Jose Luis Ruiz-Real
- Juan Carlos Gazquez-Abad
- Juan Uribe-Toril
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2025
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SJR: 0,165 (2024)
- SNIP: 0,237 (2024)
- Scopus
- ORCID
Understanding PL Purchase Intention in the Context of 'PL-Only' Assortments: An Experimental Approach
- Luis Ruiz-Real, Jose
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Esteban-Millat, Irene
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Gijsbrecht, E
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 1/01/2016
10.1007/978-3-319-39946-1_13 Ver en origen
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,197 (2016)
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- Web of Science
The Role of Previous Experience and Marketing Policy on Consumer Behaviour Towards Different Private Label Categories
- Mbaye Fall-Diallo
- Joseph Kaswengi
- Juan Carlos Gázquez-Abad
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 1/1/2015
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,467 (2015)
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,065 (2015)
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- Web of Science
The Relationship Between Retail Assortment Size and Sales. What Do We Know so Far?
- Sáez-González E.
- Gázquez-Abad J.C.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2024
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SJR: 0,165 (2024)
- SNIP: 0,237 (2024)
The Relationship Between Assortment Size and Category Sales: A Panel Data Analysis on National Brands and Private Labels
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Sethuraman, R
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2015
10.1007/978-3-319-20182-5_8 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,467 (2015)
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,065 (2015)
The Influence of Customer Familiarity and Personal Innovativeness toward Information Technologies on the Sense of Virtual Community and Participation
- Sánchez-Franco, M.J.
- Carballar-Falcón, J.A.
- Martínez-López, F.J.
- Gázquez-Abad, J.C.
HUMAN-COMPUTER INTERACTION - INTERACT 2011, PT III - 20/9/2011
- Factor Impacto JCR: 45,78 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,181 (2011)
- CiteScore: 2,4 (2024)
- SJR: 0,338 (2011)
- SNIP: 0,778 (2011)
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
Store Loyalty in PL-Only Assortment: A Comparative Analysis Between Spain and the US
- Luis Ruiz-Real, Jose
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- Esteban-Millat, Irene
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Ailawadi, KL
- YagueGuillen, MJ
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 1/06/2017
10.1007/978-3-319-59701-0_15 Ver en origen
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,156 (2017)
- ORCID
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- Web of Science
South America: An Opportunity for Growth of Private Labels?
- Garcés-Pinedo L.G.
- Ruiz-Real J.L.
- Gázquez-Abad J.C.
- Martínez-López F.J.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2021
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SNIP: 0,187 (2021)
Online Booking Versus Personalised Service in the Context of a Sports Retailer: A Qualitative Approach to Golf Courses
- Del Mar Martín-García M.
- Luis Ruiz-Real J.
- Gázquez-Abad J.C.
- Uribe-Toril J.
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 1/1/2023
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SJR: 0,151 (2023)
- SNIP: 0,137 (2023)
- Web of Science
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National Brands and Private Label: An Old Friendship
- Ruiz-Real J.L.
- Gázquez-Abad J.C.
- Uribe-Toril J.
- del Mar Martín García M.
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING, NB&PL 2024 - 1/1/2024
- CiteScore: 0,7 (2024)
- SJR: 0,165 (2024)
- SNIP: 0,237 (2024)
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Índice h
Scopus: 21
Web of Science: 20
Índice i10
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Web of Science: 30
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Otros identificadores
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Acrónimo RTI2018-094013-B-I00Desde: 1 de enero de 2019Hasta: 31 de diciembre de 2021Importe de financiación: 36.300,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
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Acrónimo nanDesde: 1 de enero de 2010Hasta: 7 de septiembre de 2013Importe de financiación: 291.446,41 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
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Acrónimo SEJ2004-07184Desde: 13 de diciembre de 2004Hasta: 12 de diciembre de 2007Importe de financiación: 35.420,00 EURRol: Investigador
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Acrónimo 23/2000Desde: 2 de junio de 2003Hasta: 1 de junio de 2004Importe de financiación: 16.679,30 EURRol: Investigador
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Acrónimo 2003/2/PTDesde: 1 de abril de 2003Hasta: 31 de marzo de 2004Importe de financiación: 27.555,00 EURRol: Investigador
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Acrónimo CR-UAL-0108Desde: 28 de junio de 2001Hasta: 27 de junio de 2004Importe de financiación: 19.833,40 EURRol: Investigador