Gázquez Abad, Juan Carlos Autor
Worldwide research on circular economy and environment: A bibliometric analysis
- Ruiz-Real J.
- Uribe-Toril J.
- Valenciano J.
- Gázquez-Abad J.
International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/12/2018
- Cuartil JCR: Q1 (2018)
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 2,468 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 3,435 (2018)
- CiteScore: 3,4 (2020)
- SJR: 0,818 (2018)
- SNIP: 1,19 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 2,948
- Categorías JCR: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
- Categorías SJR: Health, Toxicology and Mutagenesis (Q2); Public Health, Environmental and Occupational Health (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
What factors moderate the effect of assortment reduction on store switching? Insights and implications for grocery brands
- Gázquez-Abad J.C.
- Martínez-López F.J.
- Sethuraman R.
Journal of Business Research - 1/09/2021
- Factor Impacto JCR: 10,969 (2021)
- CiteScore: 9,2 (2020)
- SJR: 2,049 (2020)
- SNIP: 2,852 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 10,602
- Categorías JCR: BUSINESS
- Scopus
- ORCID
Utilitarian motivations in online consumption: Dimensional structure and scales
- Martínez-López, F.J.
- Pla-García, C.
- Gázquez-Abad, J.C.
- Rodríguez-Ardura, I.
Electronic Commerce Research and Applications - 1/1/2014
- Cuartil JCR: Q2 (2014)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 1,482 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,843 (2014)
- CiteScore: 7,4 (2020)
- SJR: 0,833 (2014)
- SNIP: 2,392 (2014)
- Impacto JCR a 5 años: 2,34
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Computer Networks and Communications (Q1); Computer Science Applications (Q1); Management of Technology and Innovation (Q1); Marketing (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Using standard CETSCALE and other adapted versions of the scale for measuring consumers' ethnocentric tendencies: An analysis of dimensionality
- Jiménez-Guerrero J.
- Gázquez-Abad J.
- Linares-Agüera E.
BRQ-Business Research Quarterly - 1/1/2014
- Cuartil JCR: Q4 (2014)
- Cuartil SJR: Q3
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,492 (2014)
- CiteScore: 5,5 (2020)
- SJR: 0,174 (2014)
- SNIP: 0,587 (2014)
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Business, Management and Accounting (miscellaneous) (Q3); Economics and Econometrics (Q4)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Using response surface methodology to optimise factors in conjoint experiments
- Huertas-Garcia, R.
- Gázquez-Abad, J.C.
- Martínez-López, F.J.
- Esteban-Millat, I.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MARKET RESEARCH - 19/4/2013
- Cuartil JCR: Q4 (2013)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 0,418 (2013)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,153 (2013)
- CiteScore: 2,1 (2020)
- SJR: 0,628 (2013)
- SNIP: 1,09 (2013)
- Impacto JCR a 5 años: 1,068
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Business and International Management (Q1); Economics and Econometrics (Q2); Marketing (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Understanding the impact of store flyers on purchase behaviour: An empirical analysis in the context of Spanish households
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Francisco J. Martínez-López
Journal of Retailing and Consumer Services - 1/01/2016
10.1016/j.jretconser.2015.08.006
- Cuartil SJR: Q1
- CiteScore: 9 (2020)
- SJR: 0,965 (2016)
- SNIP: 1,823 (2016)
- Categorías SJR: Marketing (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Una aproximación a la evolución del sector turístico mediante indicadores sintéticos en Castilla-La Mancha.
- José Mondéjar Jiménez
- Manuel Vargas Vargas
- Juan Antonio Mondéjar Jiménez
- Juan Carlos Gázquez Abad
Papers de Turisme - 2007
- Dialnet
The role of consumers' attitude towards economic climate in their reaction to ‘PL-only’ assortments: Evidence from the United States and Spain
- Gázquez-Abad J.
- Martínez-López F.
- Esteban-Millat I.
Journal of Retailing and Consumer Services - 1/1/2017
10.1016/j.jretconser.2016.07.012
- Cuartil JCR: Q2 (2017)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,919 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,38 (2017)
- CiteScore: 9 (2020)
- SJR: 1,216 (2017)
- SNIP: 1,689 (2017)
- Categorías JCR: BUSINESS
- Categorías SJR: Marketing (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The role of consumers’ attitudes in estimating consumer response to assortment composition: Evidence from Spain
- Ruiz-Real J.
- Gázquez-Abad J.
- Esteban-Millat I.
- Martínez-López F.
International Journal of Retail and Distribution Management - 1/1/2017
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,454 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,271 (2017)
- CiteScore: 4,6 (2020)
- SJR: 0,742 (2017)
- SNIP: 1,286 (2017)
- Categorías SJR: Business and International Management (Q1); Marketing (Q2); Tourism, Leisure and Hospitality Management (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The recreational use value in spanish protected natural landscapes: Proposal for a nature park "serranía de cuenca"
- Mondéjar-Jiménez, J.A.
- Gázquez-Abad, J.C.
- Gómez-Borja, M.A.
International Journal of Environmental Research - 11/4/2013
- Cuartil SJR: Q2
- Factor Impacto JCR: 2,007 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,14 (2013)
- CiteScore: 3,7 (2020)
- SJR: 0,576 (2013)
- SNIP: 1,067 (2013)
- Categorías SJR: Environmental Science (miscellaneous) (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Un estudio cross-nacional sobre la familiaridad de los productos hortofrutículas con origen específico
- David Jiménez Castillo
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Gema María Marín Carrillo
Economía Agroalimentaria, medio ambiente y medio rural: nuevos enfoques, nuevos desafíos - 2010
- Dialnet
Understanding PL Purchase Intention in the Context of ‘PL-Only’ Assortments: An Experimental Approach
- Luis Ruiz-Real, Jose
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Esteban-Millat, Irene
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Gijsbrecht, E
Advances in National Brand and Private Label Marketing - 01/2016
10.1007/978-3-319-39946-1_13 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
Tipología básica de canales de distribución: organizacionales y de consumo
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Francisco José Martínez López
- José Luis Llacuna Mestres
Distribución comercial - 2009
- Dialnet
The use of structural equation modelling (sem) in marketing research: A critical analysis.
- Francisco José Martínez López
- Juan Carlos Gázquez Abad
XXI Congreso Nacional de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibersitatea, 16-18 de septiembre de 2009. - 2009
- Dialnet
The role of culture and food habits in olive oil purchase behaviour: Evidences from Spain
- Gázquez-Abad, J.C.
- Martínez-López, F.J.
- Mondéjar-Jiménez, J.A.
Agricultural Economics: New Research - 1/12/2011
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,081 (2011)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The influence of customer familiarity and personal innovativeness toward information technologies on the sense of virtual community and participation
- Sánchez-Franco, M.J.
- Carballar-Falcón, J.A.
- Martínez-López, F.J.
- Gázquez-Abad, J.C.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) - 20/9/2011
- Factor Impacto JCR: 45,78 (2022)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,181 (2011)
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,338 (2011)
- SNIP: 0,773 (2011)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Store Loyalty in PL-Only Assortment: A Comparative Analysis Between Spain and the U.S.
- Luis Ruiz-Real, Jose
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- Esteban-Millat, Irene
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Ailawadi, KL
- YagueGuillen, MJ
Advances in National Brand and Private Label Marketing - 06/2017
10.1007/978-3-319-59701-0_15 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
Sports tourism in the new normal
- María del Mar Martín García
- José Luis Ruiz-Real
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Juan Uribe-Toril
Tourist Behaviour and the New Normal, Volume I: Implications for Tourism Resilience - 6/2/2024
- Scopus
- ORCID
¿Son los consumidores 100% leales los más rentables para la empresa? Aplicación del modelo Dirichlet en dos contextos culturales diferentes
- Juan Carlos Gázquez Abad
- Marie Hélène de Cannière
XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo, 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 - 2007
- Dialnet
The Relationship Between Assortment Size and Category Sales: A Panel Data Analysis on National Brands and Private Labels
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Sethuraman, R
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 2015
10.1007/978-3-319-20182-5_8 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,467 (2015)
THE INTERNET AS A CONTEXT FOR THE GENERATION AND DISSEMINATION OF THE FUTURE'S TRANSNATIONAL/GLOBAL CULTURE: A CULTURAL CONSTRUCTIVIST-BASED ANALYSIS
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- Gazquez-Abad, Juan C.
- Sousa, Carlos M. P.
- Lengler, Jorge
- Sharma, D
CULTURAL PERSPECTIVES IN A GLOBAL MARKETPLACE - 2015
Online Booking Versus Personalised Service in the Context of a Sports Retailer: A Qualitative Approach to Golf Courses
- Del Mar Martín-García M.
- Luis Ruiz-Real J.
- Gázquez-Abad J.C.
- Uribe-Toril J.
Springer Proceedings in Business and Economics - 1/1/2023
- CiteScore: 0,7 (2022)
- SNIP: 0,142 (2022)
Memory for Private Label Versus National Brand in Feature Advertising
- Ieva, Marco
- Ziliani, Cristina
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Sethuraman, R
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 2015
10.1007/978-3-319-20182-5_5 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,4 (2015)
How Assortment Composition Affects Consumers' Intentions to Buy PL
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- GazquezAbad, JC
- MartinezLopez, FJ
- EstebanMillat, I
- MondejarJimenez, JA
NATIONAL BRANDS AND PRIVATE LABELS IN RETAILING - 2014
10.1007/978-3-319-07194-7_3 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,832 (2014)
Estimation of Product Category Sales' Responsiveness to Assortment Size
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- Martinez-Lopez, Francisco J.
- GazquezAbad, JC
- MartinezLopez, FJ
- EstebanMillat, I
- MondejarJimenez, JA
NATIONAL BRANDS AND PRIVATE LABELS IN RETAILING - 2014
10.1007/978-3-319-07194-7_1 Ver en origen
Do Store Flyers Work? Implications for NBs and PLs from a Subgroup Analysis with Experimental Data
- Ieva, Marco
- D'Attoma, Ida
- Ziliani, Cristina
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Gijsbrecht, E
ADVANCES IN NATIONAL BRAND AND PRIVATE LABEL MARKETING - 2016
10.1007/978-3-319-39946-1_16 Ver en origen
A theoretical approximation to the psychological aspects related to the consumer's adoption and use of a website recommendation system
- Martínez-López, F.J.
- Cabal, C.C.
- Gázquez-Abad, J.C.
- Rodríguez-Ardura, I.
Annual Conference of the North American Fuzzy Information Processing Society - NAFIPS - 2/11/2009
- Categorías SJR: Computer Science (miscellaneous); Mathematics (miscellaneous)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Assortment and Retailing: A Trendy Couple
- Luis Ruiz-Real, Jose
- Uribe-Toril, Juan
- Carlos Gazquez-Abad, Juan
- MartinezLopez, FJ
- GazquezAbad, JC
- Roggeveen, A
Springer Proceedings in Business and Economics - 05/2019
10.1007/978-3-030-18911-2_4 Ver en origen
- ORCID
- Web of Science
Este autor no tiene patentes.
The Role of Previous Experience and Marketing Policy on Consumer Behaviour Towards Different Private Label Categories
- Mbaye Fall-Diallo
- Joseph Kaswengi
- Juan Carlos Gázquez-Abad
Advances in National Brand and Private Label Marketing - 2015
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,467 (2015)
- ORCID
- Web of Science
Students’ Flow Experiences in Virtual Learning Environments: A Consumer Behaviour Perspective
- Irene Esteban-Millat
- Francisco J. Martínez-López
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Francisco Rejón-Guardia
- Antoni Messeger-Artola
- Inma Rodríguez-Ardura
Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era - 2016
- ORCID
How Delisting All National Brands in a Given Assortment Impacts on Consumers’ Store Switching Intentions
- Juan Carlos Gázquez-Abad
- Francisco J. Martínez-López
- Irene Esteban-Millat
- Juan Antonio Mondéjar-Jiménez
- Francisco Rejón-Guardia
Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era - 2016
- ORCID
Evaluation of the Cognitive Effectiveness on Social Media Advertising Formats
- Francisco Rejón-Guardia
- Francisco J. Martínez-López
- Irene Esteban-Millat
- Juan Carlos Gázquez-Abad
Let’s Get Engaged! Crossing the Threshold of Marketing’s Engagement Era - 2016
- ORCID
Índice h
Scopus: 17
Web of Science: 19
Índice i10
Scopus: 23
Web of Science: 29
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo RTI2018-094013-B-I00Desde: 1 de enero de 2019Hasta: 31 de diciembre de 2021Financiado por: Ministerio de Ciencia, Innovación y UniversidadesImporte de financiación: 36.300,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
-
Acrónimo SEJ2004-07184Desde: 13 de diciembre de 2004Hasta: 12 de diciembre de 2007Financiado por: MECImporte de financiación: 35.420,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo 2003/2/PTDesde: 1 de abril de 2003Hasta: 31 de marzo de 2004Financiado por: FIAPAImporte de financiación: 27.555,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo 23/2000Desde: 2 de noviembre de 2001Hasta: 2 de noviembre de 2002Financiado por: FIAPAImporte de financiación: 16.047,02 EURRol: Investigador
-
Acrónimo nanDesde: 3 de septiembre de 2001Hasta: 10 de marzo de 2002Financiado por: FIAPAImporte de financiación: 10.818,23 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Responsable
-
Acrónimo CR-UAL-0108Desde: 28 de junio de 2001Hasta: 27 de junio de 2004Financiado por: Universidad de AlmeríaImporte de financiación: 19.833,40 EURRol: Investigador