Paterna Roda, Adrián Autor

Open Access

Examining the relationship between fitness-related self-conscious emotions, disordered eating symptoms, and morbid exercise behavior: An exploratory study

  • Alcaraz-Ibáñez M.
  • Sicilia Á.
  • Dumitru D.
  • Paterna A.
  • Griffths M.

Journal of Behavioral Addictions - 23/09/2019

10.1556/2006.8.2019.43

Número de citas: 15 (Web of Science) 8 (Scopus)

Examining the associations between the Big Five personality traits and body self?conscious emotions

  • Manuel Alcaraz‐Ibáñez
  • Alvaro Sicilia
  • Adrian Paterna

PsyCh Journal - 3/12/2019

10.1002/pchj.324

Número de citas: 1 (Web of Science)

Exploring the differentiated relationship between appearance and fitness-related social anxiety and the risk of eating disorders and depression in young adults

  • Manuel Alcaraz‐Ibáñez
  • Álvaro Sicilia
  • Adrian Paterna

SCANDINAVIAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY - 4/12/2019

10.1111/sjop.12584

Número de citas: 10 (Web of Science) 3 (Scopus)

Examining the role of social physique anxiety on the relationship between physical appearance comparisons and disordered eating symptoms among Spanish emerging adults

  • Manuel Alcaraz‐Ibáñez,
  • Adrian Paterna,
  • Mark D. Griffiths
  • Álvaro Sicilia

SCANDINAVIAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY - 27/07/2020

10.1111/sjop.12663

Número de citas: 4 (Web of Science)

Physical appearance comparisons and symptoms of disordered eating: The mediating role of social physique anxiety in Spanish adolescents

  • Alcaraz-Ibáñez M.
  • Sicilia Á.
  • Díez-Fernández D.
  • Paterna A.

Body Image - 1/3/2020

10.1016/j.bodyim.2019.12.005

Número de citas: 17 (Web of Science) 17 (Scopus)
Open Access

Morbid exercise behaviour and eating disorders: A meta-analysis

  • Alcaraz-Ibáñez M.
  • Paterna A.
  • Sicilia Á.
  • Griffiths M.D.

Journal of Behavioral Addictions - 1/6/2020

10.1556/2006.2020.00027

Número de citas: 22 (Web of Science) 5 (Scopus)

Fitness-related self-conscious emotions and risk for exercise addiction: examining the mediating role of passion

  • Sicilia A.
  • Alcaraz-Ibáñez M.
  • Dumitru D.C.
  • Paterna A.
  • Griffiths M.D.

JOURNAL OF SPORT and EXERCISE PSYCHOLOGY - 1/6/2020

10.1123/jsep.2019-0260

Número de citas: 4 (Web of Science) 2 (Scopus)

An Exploratory Examination of the Relationship Between Symptoms of Depression and Exercise Addiction Among Undergraduate Recreational Exercisers

  • Manuel Alcaraz-Ibáñez
  • Adrian Paterna
  • Mark D. Griffiths
  • Álvaro Sicilia

International Journal of Mental Health and Addiction - 7/01/2021

10.1007/s11469-020-00450-6

Número de citas: 9 (Web of Science) 2 (Scopus)
Open Access

A Systematic Review and Meta-Analysis on the Relationship between Body Dissatisfaction and Morbid Exercise Behaviour

  • Manuel Alcaraz-Ibáñez
  • Adrian Paterna
  • Álvaro Sicilia
  • Mark D. Griffiths

International Journal of Environmental Research and Public Health - 12/01/2021

10.3390/ijerph18020585

Número de citas: 18 (Web of Science) 3 (Scopus)
Open Access

Theoretical conceptualisations of problematic exercise in psychometric assessment instruments: A systematic review

  • Álvaro Sicilia
  • Adrian Paterna
  • Manuel Alcaraz-Ibáñez
  • Mark D. Griffiths

Journal of Behavioral Addictions - 16/04/2021

10.1556/2006.2021.00019

Número de citas: 11 (Web of Science)

Fanfiction como propuesta para mejorar la escritura creativa a través de la red

  • Adrián Paterna Roda

Experiencias pedagógicas e innovación educativa: aportaciones desde la praxis docente e investigadora - 2018

Número de citas:
  • Dialnet

Las escuelas democráticas como alternativa pedagógica

  • Adrián Paterna Roda

Investigaciones sobre la formación docente en el siglo XXI - 2018

Número de citas:
  • Dialnet

Booktube, un universo por descubrir.

  • Adrián Paterna Roda

IV Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa INNOVAGOGÍA 2018: libro de actas. 20, 21 y 22 de marzo 2018 - 2018

Número de citas:
  • Dialnet

La inclusión de las TIC en las aulas de Educación Primaria

  • Adrián Paterna Roda

Investigaciones sobre la formación docente en el siglo XXI - 2018

Número de citas:
  • Dialnet

Los hipertextos como recurso en las aulas de Educación Primaria

  • Adrián Paterna Roda

Investigaciones sobre la formación docente en el siglo XXI - 2018

Número de citas:
  • Dialnet

La comunidad Booktube como propuesta para trabajar la animación a la lectura

  • Adrián Paterna Roda

Experiencias pedagógicas e innovación educativa: aportaciones desde la praxis docente e investigadora - 2018

Número de citas:
  • Dialnet

La escritura creativa a través del fanfiction en plataformas digitales.

  • Adrián Paterna Roda

IV Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa INNOVAGOGÍA 2018: libro de actas. 20, 21 y 22 de marzo 2018 - 2018

Número de citas:
  • Dialnet

La gestión de las emociones autoconscientes en las sesiones de entrenamiento

  • Adrián Paterna Roda
  • Manuel Alcaraz Ibáñez

BIAH 2018. International Congress of Body Image & Health 6, 7 y 8 de junio de 2018: Libro de actas - 2019

Número de citas:
  • Dialnet

Temporal stability of the spanish versionof the body and appearance self-conscious emotions scale

  • Manuel Alcaraz Ibáñez
  • Álvaro Sicilia Camacho
  • Adrián Paterna Roda

BIAH 2018. International Congress of Body Image & Health 6, 7 y 8 de junio de 2018: Libro de actas - 2019

Número de citas:
  • Dialnet

Investigaciones sobre el impacto de la imagen corporal

  • María Jesús Lirola Manzano
  • María Carrasco Poyatos
  • Jose Gabriel Espinosa Villegas
  • Adrián Paterna Roda

2019

Número de citas: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Departamento: Educación

Correo electrónico: a.paterna@ual.es

Scopus: 3

Web of Science: 9

Scopus: 1

Web of Science: 7

Última actualización de los datos: 23/03/24 7:18
Próxima recolección programada: 30/03/24 3:00