Martínez Molina, Marina Autor

Open Access

Interaction Effects of Disruptive Behaviour and Motivation Profiles with Teacher Competence and School Satisfaction in Secondary School Physical Education

  • Granero Gallegos, Antonio
  • Gómez López, Manuel
  • Baena Extremera, Antonio
  • Martínez Molina, Marina

23/12/2019

Open Access

Modelo de predicción de la satisfacción y diversión en Educación Física a partir de la autonomía y el clima motivacional

  • Manuel Gómez López
  • Antonio Baena Extremera
  • Antonio Granero Gallegos
  • Marina Martínez Molina

Universitas Psychologica - 1/1/2016

10.11144/javeriana.upsy15-2.mpsd

Número de citas: 34 (Web of Science) 19 (Scopus) 20 (Dialnet)
Open Access

Factorial invariance by sex of the physical education classroom instrument and evaluation of teaching competencies scale adapted to physical education with secondary students

  • MARTÍNEZ-MOLINA M.
  • GRANERO-GALLEGOS A.
  • BAENA-EXTREMERA A.
  • BAÑOS R.

Psychology, Society and Education - 1/1/2020

10.25115/psye.v10i1.3172

Número de citas: 1 (Scopus)
Open Access

Spanish Version of the Learning Climate Questionnaire Adapted to Physical Education

  • Granero-Gallegos, Antonio
  • Baena-Extremera, Antonio
  • Antonio Sanchez-Fuentes, Jose
  • Martinez-Molina, Marina

Psicologia-Reflexao e Critica - 1/1/2014

10.1590/1678-7153.201427403

Número de citas: 15 (Web of Science) 13 (Scopus)
Open Access

Interaction effects of disruptive behaviour and motivation profiles with teacher competence and school satisfaction in secondary school physical education

  • Granero-Gallegos A.
  • Gómez-López M.
  • Baena-Extremera A.
  • Martínez-Molina M.

International Journal of Environmental Research and Public Health - 1/1/2020

10.3390/ijerph17010114

Número de citas: 11 (Web of Science) 8 (Scopus)

Analysis of Misbehaviors and Satisfaction With School in Secondary Education According to Student Gender and Teaching Competence

  • Granero-Gallegos A.
  • Baños R.
  • Baena-Extremera A.
  • Martínez-Molina M.

Frontiers in Psychology - 28/01/2020

10.3389/fpsyg.2020.00063

Número de citas: 11 (Web of Science) 5 (Scopus)

Early Referral to an ALS Center Reduces Several Months the Diagnostic Delay: A Multicenter-Based Study

  • Martínez-Molina M.
  • Argente-Escrig H.
  • Polo M.F.
  • Hervás D.
  • Frasquet M.
  • Cortés V.
  • Sevilla T.
  • Vázquez-Costa J.F.
... Ver más Contraer

Frontiers in Neurology - 18/12/2020

10.3389/fneur.2020.604922

Número de citas: 1 (Scopus)
Open Access

Effects of motivation, basic psychological needs, and teaching competence on disruptive behaviours in secondary school physical education students

  • Granero-Gallegos A.
  • Ruiz-Montero P.
  • Baena-Extremera A.
  • Martínez-Molina M.

Environmental Earth Sciences - 1/12/2019

10.3390/ijerph16234828

Número de citas: 16 (Web of Science) 8 (Scopus)
Open Access

Predictive model of the importance and usefulness of physical education,Modelo predictivo de la importancia y utilidad de la educación física

  • Granero-Gallegos A.
  • Baena-Extremera A.
  • Sánchez-Fuentes J.
  • Martínez-Molina M.

Cuadernos de Psicologia del Deporte - 1/1/2014

10.4321/s1578-84232014000200013

Número de citas: 15 (Scopus) 21 (Dialnet)
Open Access

Motivational profiles of autonomy support, self-determination, satisfaction, importance of physical education and intention to partake in leisure time physical activity,Perfiles motivacionales de apoyo a la autonomía, autodeterminación, satisfacción, importancia de la educación física e intención de práctica física en tiempo libre

  • Granero-Gallegos A.
  • Baena-Extremera A.
  • Sánchez-Fuentes J.
  • Martínez-Molina M.

Cuadernos de Psicologia del Deporte - 1/1/2014

10.4321/s1578-84232014000200007

Número de citas: 37 (Scopus)
Open Access

Relación de las conductas disruptivas con la competencia docente, la motivación y la satisfacción con la escuela en alumnado de Educación Física de secundaria

  • Martínez Molina, Marina

2020

Número de citas:

Este autor no tiene conferencias.

Este autor no tiene patentes.

Open Access

Una experiencia didáctica en metodología integrada: cinco estilos de enseñanza a través de la bicicleta de montaña, patines y monopatines en E.S.O.

  • Baena Extremera, Antonio
  • Calvo Morales, Juan Francisco
  • Martínez Molina, Marina

2009

10.25115/ecp.v2i3.879

Open Access

Analysis of the diagnostic pathway and delay in patients with amyotrophic lateral sclerosis in the Valencian Community

  • Vázquez-Costa J.F.
  • Martínez-Molina M.
  • Fernández-Polo M.
  • Fornés-Ferrer V.
  • Frasquet-Carrera M.
  • Sevilla-Mantecón T.

NEUROLOGIA - 1/1/2018

10.1016/j.nrl.2018.03.026

Número de citas: 5 (Scopus)

Departamento: Informática

Correo electrónico: mmm804@ual.es

Scopus: 7

Web of Science: 6

Scopus: 5

Web of Science: 6

  • El autor no participa actualmente en ningún proyecto.
Última actualización de los datos: 20/04/24 6:10
Próxima recolección programada: 27/04/24 3:00