Fadda, Salvatore Autor
Competency to Study and Learn in Stressful Contexts: Fundamentals of the <i>e-Coping</i> <i>with</i> <i>Academic Stress</i>™ Utility
- Jesús de la Fuente Arias
- José Manuel Martínez Vicente
- Manuel Mariano Vera Martínez
- Lucía Zapata Sevillano
- Mireia López
- Giulliana Solinas
- Salvatore Fadda
ELECTRONIC JOURNAL OF RESEARCH IN EDUCATIONAL PSYCHOLOGY - 1/12/2014
- Cuartil SJR: Q3
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,335 (2014)
- CiteScore: 1 (2020)
- SJR: 0,256 (2014)
- SNIP: 0,366 (2014)
- Categorías SJR: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Do negative acts in Italian academia have a quadratic relationship with determinants of health?
- Fadda S.
- Giorgi G.
- Muñoz J.
- Justicia F.
- Solinas G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL MANAGEMENT - 1/1/2015
- Cuartil SJR: Q2
- CiteScore: 2,1 (2020)
- SJR: 0,413 (2015)
- SNIP: 0,914 (2015)
- Categorías SJR: Education (Q2); Organizational Behavior and Human Resource Management (Q2)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Competencia para Estudiar y Aprender en Contextos Estresantes: Fundamentos de la Utilidad e-Afrontamiento del Estrés Académico®
- Fuente Arias, Jesús de la
- López, Mireia
- Zapata Sevillano, Lucía
- Martínez Vicente, José Manuel
- Vera, Manuel Mariano
- Salinas, Giulliana
- Salvatore, Fadda
Electronic Journal of Research in Education Psychology - 4/12/2017
- Cuartil SJR: Q3
- Categorías SJR: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- ORCID
- OAI-PMH
Combined Effect of Levels in Personal Self-Regulation and Regulatory Teaching on Meta-Cognitive, on Meta-Motivational, and on Academic Achievement Variables in Undergraduate Students
- de la Fuente J.
- Sander P.
- Martínez-Vicente J.
- Vera M.
- Garzón A.
- Fadda S.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 23/2/2017
- Cuartil JCR: Q2 (2017)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,089 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,774 (2017)
- CiteScore: 2,4 (2018)
- SJR: 1,043 (2017)
- SNIP: 1,031 (2017)
- Impacto JCR a 5 años: 2,749
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
A note about two Roman cinerary urns and an altar recently auctioned in London
- Fadda S.
Anales de Arqueologia Cordobesa - 1/1/2018
- CiteScore: 0,3 (2020)
- SJR: 0,113 (2018)
- SNIP: 0,431 (2018)
A Linear Empirical Model of Self-Regulation on Flourishing, Health, Procrastination, and Achievement, Among University Students
- Garzón-Umerenkova A.
- Fuente J.
- Amate J.
- Paoloni P.
- Fadda S.
- Pérez J.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 13/4/2018
- Cuartil JCR: Q2 (2018)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,129 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,613 (2018)
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 0,997 (2018)
- SNIP: 1,087 (2018)
- Impacto JCR a 5 años: 3,916
- Categorías JCR: VIROLOGY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Characteristics, Structure, and Effects of an On-Line Tool for Improvement in Adolescents' <i>Competency for Interaction</i> <i>With Alcohol</i>: The e-ALADO™ Utility
- de la Fuente J.
- Cubero I.
- Peralta F.
- Sánchez M.
- Salmerón J.
- Fadda S.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 26/2/2019
- Cuartil JCR: Q2 (2019)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,067 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,073 (2019)
- CiteScore: 3,2 (2019)
- SJR: 0,914 (2019)
- SNIP: 1,2 (2019)
- Impacto JCR a 5 años: 2,722
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Categorías SJR: Psychology (miscellaneous) (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
The refiguring of Ancient Rome in Fascist Italy's national imagination
- Fadda S.
Nations and Nationalism - 1/1/2020
- Factor Impacto JCR: 1,433 (2020)
- CiteScore: 1,7 (2020)
- SJR: 0,655 (2020)
- SNIP: 1,695 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 1,733
- Categorías JCR: ETHNIC STUDIES
Effects of Levels of Self-Regulation and Regulatory Teaching on Strategies for Coping With Academic Stress in Undergraduate Students
- de la Fuente J.
- Amate J.
- González-Torres M.
- Artuch R.
- García-Torrecillas J.
- Fadda S.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 31/1/2020
- Cuartil JCR: Q2 (2020)
- Factor Impacto JCR: 2,988 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,316 (2020)
- CiteScore: 3,5 (2020)
- SJR: 0,947 (2020)
- SNIP: 1,46 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,618
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Do Learning Approaches Set the Stage for Emotional Well-Being in College Students?
- Jesús de la Fuente
- Francisco Javier Peralta-Sánchez
- José Manuel Martínez-Vicente
- Flavia H. Santos
- Salvatore Fadda
- Martha Leticia Gaeta-González
SUSTAINABILITY - 27/9/2020
- Cuartil JCR: Q3 (2020)
- Factor Impacto JCR: 3,251 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,435 (2020)
- CiteScore: 3,9 (2020)
- SJR: 0,612 (2020)
- SNIP: 1,242 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,473
- Categorías JCR: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- OAI-PMH
- Web of Science
Improving mental health through an online self-assessment and self-help e-utility in university students
- de la Fuente, J.
- López, M.
- Zapata, L.
- Solinas, G.
- Fadda, S.
Progress in Education - 1/01/2015
- Scopus
- ORCID
THE “E-COPING” STRESS MANAGEMENT TOOL FOR UNIVERSITY
ENCYCLOPEDIA OF E-HEALTH AND TELEMEDICINE - 08/2015
- ORCID
Este autor no tiene conferencias.
Este autor no tiene patentes.
Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.
Índice h
Scopus: 5
Web of Science: 8
Índice i10
Scopus: 4
Web of Science: 7
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
Proyectos de investigación en la UAL
- El autor no participa actualmente en ningún proyecto.