Granero Andújar, Alejandro Author

Open Access

Absence of Transgender Identities in Primary Education Teachers' Training and Its Implications in the Classroom: A Phenomenological Study

  • Torrejón, B.S.
  • Alejandro Granero Andújar
  • Jesús Esteban-Mora

EDUCATION SCIENCES - 1/8/2023

10.3390/educsci13080809

Cite count: 4 (Web of Science)
Open Access

A Collective Case Study in Spain about the LGBTI Community in Sexuality Education

  • Alejandro Granero-Andújar
  • Celia Moreno-Morilla

REMIE-MULTIDISCIPLINARY JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH - 1/6/2024

10.17583/remie.11172

Cite count: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)
Open Access

Analysis of the presence and approaches to intersexuality in emotional and sexual education

  • Teresa García Gómez
  • Alejandro Granero Andújar

EDUCAR - 20/07/2020

10.5565/rev/educar.1092

Cite count: 1 (Scopus)
Open Access

Analysis of the Spanish State and Andalusian Regional Regulations Regarding the LGTBI Collective in the Educational Framework

  • Alejandro Granero-Andújar
  • José Ramón Márquez-Díaz

REVISTA ELECTRONICA EDUCARE - 22/08/2022

10.15359/ree.26-3.29

Cite count: 3 (Web of Science)
Open Access

Conceptions that the students of the second cycle of Obligatory Secondary Education (ESO) about intersexualities, trans identities and non-heterosexualities

  • Granero Andujar, Alejandro

METHAODOS-REVISTA DE CIENCIAS SOCIALES - 5/2019

10.17502/m.rcs.v7i1.284

Cite count: 1 (Web of Science) 1 (Dialnet)
Open Access

El Aprendizaje-Servicio como propuesta metodológica para trabajar los Objetivos de Desarrollo Sostenible en Educación Infantil. Percepción del alumnado universitario y las maestras implicadas.

  • Mayor Paredes, Domingo
  • Granero Andújar, Alejandro

Revista Investigación en la Escuela - 2021

10.12795/ie.2021.i105.04

Open Access

Exclusion and discrimination against transgender identities in affective-sexual education

  • Granero Andujar, Alejandro

AULA ABIERTA - 20/12/2021

10.17811/rifie.50.4.2021.833-840

Cite count:
Open Access

Intersexuality: theoretical and practical lack of information in formal education

  • Teresa García Gómez
  • Alejandro Granero Andújar

PROFESORADO-REVISTA DE CURRICULUM Y FORMACION DE PROFESORADO - 31/03/2019

10.30827/profesorado.v23i1.9144

Cite count: 3 (Web of Science) 1 (Scopus) 3 (Dialnet)
Open Access

LGBTI Sexualities and intersectional research: Looking for inclusion beyond gender in Adult Learning and Education (ALE) Practices

  • Rosanna Barros
  • Agustín Romero López
  • Alejandro Granero Andújar

EUROPEAN JOURNAL FOR RESEARCH ON THE EDUCATION AND LEARNING OF ADULTS - 5/05/2021

10.3384/rela.2000-7426.3316

Cite count:
Open Access

LGBTI Sexualities and intersectional research: Looking for inclusion beyond gender in Adult Learning and Education (ALE) Practices.

  • Barros, Rosanna
  • Romero López, Agustín
  • Granero Andújar, Alejandro

2021

http://doi.org/10.3384/rela.2000-7426.3316

Aprendamos Avanzando Juntxs: una experiencia entre alumnado de Educación Social y Personas con Diversidad Funcional Intelectual

  • Alejandro Granero Andújar

Aprendizaje-Servicio en la universidad: Un dispositivo orientado a la mejora de los procesos formativos y la realidad social - 2021

Cite count:
  • Dialnet

Aprendizaje colaborativo.

  • José Ramón Márquez Díaz
  • Alejandro Granero Andújar
  • Cristóbal Torres Fernández

Buenas prácticas de metodologías activas en el aula: Una revisión crítica - 2022

Cite count:
  • Dialnet

Aprendizaje servicio

  • Domingo Mayor Paredes
  • Alejandro Granero Andújar
  • Rosanna Barros

Buenas prácticas de metodologías activas en el aula: Una revisión crítica - 2022

Cite count:
  • Dialnet

Aprendizaje-Servicio en la Universidad. Un dispositivo orientado a la mejora de los procesos formativos y la realidad social

  • Domingo Mayor Paredes
  • Alejandro Granero Andújar

OCTAEDRO - 14/05/2021

Cite count: 2 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

Aprendizaje-servicio, una nueva mirada para pensar el quehacer educativo: Percepción del estudiantado y profesorado universitario

  • Domingo Mayor Paredes
  • Alejandro Granero Andújar

Inclusión, Tecnología y Sociedad: investigación e innovación en educación - 2019

Cite count:
  • Dialnet

Aprendizaje-Servicio: una práctica educativa con fuerte impacto en el saber-hacer del estudiantado

  • Domingo Mayor Paredes
  • Alejandro Granero Andújar

Book of abstracts CIVINEDU 2018: 2nd International Virtual Conference on Educational Research and Innovation 24 - 25 October, 2018 - 2018

Cite count:
  • Dialnet

Aprendizaje-servicio, una práctica educativa experiencial orientada al desarrollo de competencias.: Percepción del estudiantado universitario

  • Alejandro Granero Andújar
  • Domingo Mayor Paredes

Una acción educativa pensada: Reflexiones desde la filosofía de la educación - 2020

Cite count:
  • Dialnet

Aprendizaje-servicio: una práctica educativa innovadora que promueve el desarrollo de competencias del estudiantado universitario

  • Domingo Mayor Paredes
  • Alejandro Granero Andújar

II Congreso Virtual Internacional y IV Congreso Virtual Iberoamericano sobre Recursos Educativos Innovadores CIREI 2018 - 2019

Cite count:
  • Dialnet

Aprendizaje-servicio: Una práctica educativa innovadora que promueve el desarrollo de competencias para la vida en el estudiando universitario.

  • Domingo Mayor Paredes
  • Alejandro Granero Andújar

IV Congreso Virtual Internacional sobre Innovación Pedagógica y Praxis Educativa INNOVAGOGÍA 2018: libro de actas : 20, 21 y 22 de marzo 2018 - 2018

Cite count:
  • Dialnet

Consecuencias psicológicas del sistema heteronormativo en el alumnado LGTB

  • Alejandro Granero Andújar

Educación, salud y psicología: logros y retos de futuro - 2018

Cite count:
  • Dialnet

This author has no conferences.

This author has no patents.

This author has no reports or other types of publications.

Scopus: 1

Web of Science: 3

Scopus: 0

Web of Science: 0

  • This author has no currently assigned projects.
Last data update: 12/21/24 5:24 AM
Next scheduled update: 12/28/24 3:00 AM