González Jiménez, Antonio José Author
PERCEPTIONS AND ACTIONS OF COUNSELING STAFF ON VIOLENCE IN ADOLESCENT DATING IN DIVERSE CULTURAL SCHOOLS
- Ounia R.D.
- González-Jiménez A.J.
- Martínez D.R.
Revista Espanola de Orientacion y Psicopedagogia - 1/1/2024
10.5944/reop.vol.35.num.1.2024.40829
- CiteScore: 1.7 (2023)
- SJR: 0.271 (2023
- SNIP: 0.547 (2023
Teachers’ Perceptions of Immigrant Students and Families: A Qualitative Study
- Podadera M.d.C.M.
- González-Jimenez A.J.
Sustainability (Switzerland) - 1/8/2023
- Scopus
- ORCID
Teen dating violence from the perspective of socio-educational professionals. A qualitative study
- Ounia R.D.
- González-Jiménez A.J.
- Martínez D.R.
Revista Complutense de Educacion - 5/7/2023
- CiteScore: 2.8 (2022)
- SJR: 0.458 (2022
- SNIP: 1.051 (2022
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Using a comprehensive sexuality education framework to analyse the contents of a Brazilian adolescent health handbook
- Jobim Fischer V.
- González-Jiménez A.
Sex Education - 10/03/2017
- JCR Quartile: Q2 (2017)
- SJR Quartile: Q1
- JCR Impact Factor: 1.649 (2022)
- CiteScore: 3 (2020)
- SJR: 0.697 (2017
- SNIP: 1.249 (2017
- JCR 5-year Impact Factor: 1.653
- JCR Categories: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
- SJR Categories: Education (Q1); Social Sciences (miscellaneous) (Q1)
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Video games, computers, mobile phones & social network use among immigrant and native adolescents in southern Spain
- Soriano Ayala E.
- González-Jiménez A.
- C. Cala V.
Turkish Online Journal of Educational Technology - 1/7/2016
- SJR Quartile: Q3
- CiteScore: 0.4 (2016)
- SJR: 0.233 (2016
- SNIP: 0.537 (2016
- SJR Categories: Education (Q3); E-learning (Q3)
- Scopus
- ORCID
Adolescents Perceptions of Health: Education in Secondary Schools: The Need for a Dialectical, Practical and Transcultural Proposal.
- Verónica C. Cala
- Encarnación Soriano-Ayala
- Antonio J. González
Practice and Theory in Systems of Education - 14/05/2016
- ORCID
La Educación de los jóvenes de origen senegalés en España
- Antonio José González Jiménez
- Encarna Soriano
Educatio Siglo XXI - 2015
- Dialnet
- ORCID
- Web of Science
Breakfast habits and heath perceptions in South-Eastern adolescent.
- Soriano-Ayala, Encarnacion
- Gonzalez-Jimenez, Antonio Jose
- Caliskan, H
- Onder, I
- Masal, E
- Besoluk, S
EDP Sciences - 2015
10.1051/shsconf/20162601030 View source
- ORCID
- Web of Science
The opinion of teachers on the participation of inmigrant associations in the schools: a qualitative research in Spain.
- Encarnación Soriano-Ayala
- Antonio José González-Jiménez
Procedia - Social and Behavioral Sciences - 02/2015
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.1153
- Category normalized Impact: 0.652 (2015)
- SJR Categories: Psychology (miscellaneous); Social Sciences (miscellaneous)
- ORCID
- Web of Science
Spanish and Moroccan Youths on Social Networks: A Quantitative Study in Spain.
- Soriano-Ayala, Encarnacion
- Jose Gonzalez-Jimenez, Antonio
- SorianoAyala, E
- Sleeter, C
- Casanova, MA
Procedia - Social and Behavioral Sciences - 10/11/2014
10.1016/j.sbspro.2014.04.274 View source
- Category normalized Impact: 1.397 (2014)
- ORCID
- Web of Science
Los nuevos desafíos de la Educación y la Salud Transcultura
Editorial Universidad de Almería
- ORCID
Nuevas Formas de Ciudadanía: Las entidades del Tercer Sector Social
Revista de Teoría, Investigación y Práctica Educativa
- ORCID
Los métodos mixtos en investigación educativa
- Antonio José González Jiménez
Investigación y transferencia de las ciencias sociales frente a un mundo en crisis - 2022
- Dialnet
Los proyectos de investigación socioeducativos para la inclusión de los más desfavorecidos en contextos multiculturales
- Antonio José González Jiménez
El camino hacia las sociedades inclusivas - 2022
- Dialnet
El educador social como investigador en contextos multiculturales: propuestas para la investigación orientada a explicar, describir y contrastar la realidad social
- Antonio José González Jiménez
El camino hacia las sociedades inclusivas - 2022
- Dialnet
Violencia en parejas del mismo género: manifestaciones y factores desencadenantes
- Antonio José González Jiménez
Violencia en las relaciones de noviazgo adolescente: estrategias para el cambio - 2022
- Dialnet
La brecha digital, desigualdad social y de género
- Antonio José González Jiménez
Cuestiones transversales en la innovación de la docencia y la investigación de las ciencias sociales y jurídicas: especial referencia al impacto del covid-19, las nuevas tecnologías y metodologías, las perspectivas de género y la diversidad - 2021
- Dialnet
Desk Research: La revisión bibliográfica de escritorio en un proyecto de investigación
- Antonio José González Jiménez
Cuestiones transversales en la innovación de la docencia y la investigación de las ciencias sociales y jurídicas: especial referencia al impacto del covid-19, las nuevas tecnologías y metodologías, las perspectivas de género y la diversidad - 2021
- Dialnet
Estudio cualitativo sobre la necesidad de educación afectiva y sexual en las aulas según los docentes
- Antonio José González Jiménez
- Soraya Hernández Navarrete
Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa - 2019
- Dialnet
Early Maladaptive Schemas in adolescence: A quantitative study
- Gonzalez-Jimenez, Antonio Jose
- Hernandez-Romera, Ma del Mar
- SorianoAyala, E
- Sleeter, C
- Casanova, MA
6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTERCULTURAL EDUCATION "EDUCATION AND HEALTH: FROM A TRANSCULTURAL PERSPECTIVE" - 2014
- Category normalized Impact: 2.095 (2014)
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
h index
Scopus: 3
Web of Science: 2
i10 index
Scopus: 0
Web of Science: 1
Author profiles
-
ORCID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Other identifiers
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Research projects at UAL
-
Acronym RTI2018-101668-B-I00Since: January 1, 2019Until: December 31, 2021Funded by: Ministerio de Ciencia, Innovación y UniversidadesFunding / grant amount: 23,474.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 2011/78Since: August 8, 2013Until: August 8, 2014Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 12,000.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 2011/79Since: August 8, 2013Until: August 8, 2014Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 9,000.00 EURRole: Investigador
-
Acronym EDU2011-26887Since: January 1, 2012Until: December 31, 2014Funded by: MECFunding / grant amount: 30,129.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 2009/119Since: January 27, 2010Until: January 27, 2011Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 12,000.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 2008/104Since: November 17, 2008Until: November 17, 2009Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 10,000.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 2008/100Since: November 1, 2008Until: October 31, 2009Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 6,500.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 521-2007-00000167-13Since: December 5, 2007Until: December 30, 2008Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 6,000.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Responsable
-
Acronym SEJ2007-30287-ESince: November 8, 2007Until: November 8, 2008Funded by: MECFunding / grant amount: 2,000.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 2007/106Since: September 12, 2007Until: September 12, 2008Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 6,000.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 2006/100Since: January 17, 2007Until: January 16, 2008Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 4,500.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 2006/103Since: January 17, 2007Until: July 18, 2008Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 10,000.00 EURRole: Investigador
-
Acronym SEJ2004-06385Since: December 13, 2004Until: June 12, 2008Funded by: MECFunding / grant amount: 9,200.00 EURRole: Investigador
-
Acronym SEJ2004-23140-ESince: November 4, 2004Until: November 6, 2004Funded by: MECFunding / grant amount: 3,000.00 EURRole: Investigador
-
Acronym 547/04Since: September 1, 2004Until: April 30, 2005Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 2,298.05 EURRole: Investigador
-
Acronym 2003/337Since: January 9, 2004Until: January 8, 2005Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 6,600.00 EURRole: Investigador