Ayala Altamirano, Cristina Alejandra Autor

Word problems associated with the use of functional strategies among grade 4 students

  • Ramírez R.
  • Brizuela B.M.
  • Ayala-Altamirano C.

Mathematics Education Research Journal - 1/1/2020

10.1007/s13394-020-00346-7

Número de citas: 5 (Web of Science) 5 (Scopus)

Meanings Attributed to Letters in Functional Contexts by Primary School Students

  • Ayala-Altamirano C.
  • Molina M.

International Journal of Science and Mathematics Education - 1/10/2020

10.1007/s10763-019-10012-5

Número de citas: 13 (Web of Science) 5 (Scopus)

El Proceso de generalización y la generalización en acto. Un estudio de casos

PNA - 16/07/2021

  • ORCID

Fourth-graders’ justifications in early algebra tasks involving a functional relationship

  • Ayala-Altamirano C.
  • Molina M.

Educational Studies in Mathematics - 1/6/2021

10.1007/s10649-021-10036-1

Número de citas: 6 (Web of Science)

Process of generalizing and generality in action. A case study

  • Ayala-Altamirano C.
  • Molina M.

PNA - 18/7/2021

10.30827/pna.v15i3.18109

Número de citas: 3 (Web of Science)
Open Access

Interacting with Indeterminate Quantities through Arithmetic Word Problems: Tasks to Promote Algebraic Thinking at Elementary School

  • Ayala Altamirano, Cristina Alejandra
  • Pinto, Eder
  • Molina, Marta
  • Cañadas, María C.

Mathematics - 25/06/2022

10.3390/math10132229

Número de citas: 1 (Web of Science)

Fourth graders’ expression of the general case

  • Ayala-Altamirano C.
  • Molina M.
  • Ambrose R.

ZDM-Mathematics Education - 1/1/2022

10.1007/s11858-022-01398-8

Número de citas: 2 (Web of Science) 1 (Scopus)

Promover el sentido algebraico en educación primaria: Tareas con patrones

  • C. Ayala Altamirano
  • María D. Torres
  • Rafael Ramírez Uclés

Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales" - 2022

Número de citas:
  • Dialnet
Open Access

Development of Algebraic Thinking Through Justification in Elementary Education

  • Pinto E.
  • Ayala-Altamirano C.
  • Molina M.
  • Cañadas M.C.

Ensenanza de las Ciencias - 1/1/2023

10.5565/rev/ensciencias.5835

Número de citas:

Atribuciones del sentido algebraico en educación primaria

  • Antonio Moreno
  • María Consuelo Cañadas Santiago
  • María Lourdes Anglada Pozo
  • C. Ayala Altamirano
  • Sandra Fuentes
  • Romina Narváez
  • Maricarmen Pérez Martos
  • María Eugenia Reyes Escobar
  • María Dolores Torres González
... Ver más Contraer

Uno: Revista de didáctica de las matematicas - 2023

Número de citas:
  • Dialnet

Representación de cantidades indeterminadas por estudiantes de tercero de primaria: el caso de la variable dependiente

  • C. Ayala Altamirano
  • M. Molina

Investigación en Educación Matemática XXII - 2018

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Justificación y expresión de la generalización de una relación funcional por estudiantes de cuarto de primaria

  • C. Ayala Altamirano
  • Marta Molina

Investigación en Educación Matemática XXIII - 2019

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

Concepción y representación de cantidades indeterminadas por estudiantes de primaria en contextos funcionales

  • C. Ayala Altamirano
  • Marta Molina

2021

Número de citas:
  • Dialnet

A discussion about the semantic congruence of a translation: an opportunity to promote algebraic thinking at elementary school

  • Eder Pinto
  • C. Ayala Altamirano
  • Marta Molina
  • María Consuelo Cañadas Santiago

Mathematics education research supporting practice: empowering the future - 2022

Número de citas:
  • Dialnet

Desigualdades e inecuaciones en textos escolares chilenos de Educación Primaria: un análisis de las praxeologías matemáticas.

VIII CONGRESO IBEROAMERICANO DE EDUCACIÓN MATEMÁTICA - 2017

  • ORCID

Un modelo de análisis epistemológico sobre de las desigualdades e inecuaciones en libros de texto de Educación Primaria

5th International Congress of Educational Sciences and Development - 2017

  • ORCID

Representation of indeterminate quantities by third grade students: The case of the dependent variable

  • Ayala-Altamirano, C.
  • Molina, M.
  • RodriguezMuniz, LJ
  • MunizRodriguez, L
  • AguilarGonzalez, A
  • Alonso, P
  • Garcia, FJG
  • Bruno, A
... Ver más Contraer

INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXII - 2018

Número de citas:

Representation of indeterminate quantities in functional contexts by third grade students

Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education - 2018

  • ORCID

Este autor no tiene patentes.

Texto escolar matemática. Proyecto Bicentenario 4º básico.

Santillana - 2011

  • ORCID

Texto escolar matemática. Proyecto Bicentenario 3º básico.

Santillana - 2011

  • ORCID

Texto complementario Datos y Azar G

Santillana - 2012

  • ORCID

Texto complementario Datos y Azar H

Santillana - 2012

  • ORCID

Guía didáctica Matemática 1º Básico. Ministerio de Educación de Chile.

FyF Editores - 2012

  • ORCID

Texto escolar de Matemáticas 2º Básico. Ministerio de Educación de Chile.

Ediciones SM - 2018

  • ORCID

Guía didáctica del docente Matemáticas 2º Básico. Ministerio de educación de Chile.

Ediciones SM - 2018

  • ORCID

Correction to: Meanings Attributed to Letters in Functional Contexts by Primary School Students (International Journal of Science and Mathematics Education, (2020), 18, 7, (1271-1291), 10.1007/s10763-019-10012-5)

  • Ayala-Altamirano C.
  • Molina M.

International Journal of Science and Mathematics Education - 1/1/2021

10.1007/s10763-021-10218-6

Número de citas:

Scopus: 2

Web of Science: 3

Scopus: 0

Web of Science: 1

  • El autor no participa actualmente en ningún proyecto.
Última actualización de los datos: 23/03/24 6:09
Próxima recolección programada: 30/03/24 3:00