Rodríguez Ferrer, Jose Miguel Autor

Open Access

Unleashing Creativity and Cooperation: A Qualitative Case Study on Designing Digital Breakouts for Social Education Degrees

  • Paula Rodríguez-Rivera
  • Ana Manzano León
  • María Dolores Dapía Conde
  • Jose M. Rodriguez Ferrer

SOCIETIES - 1/9/2023

10.3390/soc13090203

Número de citas: 3 (Web of Science) 4 (Scopus)
Open Access

Transgender and gender-diverse (TGD) training in social education degree: Believing and creating play and narratives for learning

  • Rodríguez-Rivera P.
  • Manzano-León A.
  • Camacho-Sánchez R.
  • Conde M.D.D.
  • Rodríguez-Ferrer J.M.

Environment and Social Psychology - 1/1/2024

10.54517/esp.v9i2.1805

Número de citas: 0 (Scopus)
Open Access

The use of digital escape rooms in nursing education

  • Rodríguez-Ferrer J.M.
  • Manzano-León A.
  • Fernández-Jiménez C.
  • Aguilar-Parra J.M.
  • Cangas A.J.
  • Luque de la Rosa A.

BMC MEDICAL EDUCATION - 29/12/2022

10.1186/s12909-022-03879-6

Número de citas: 16 (Web of Science) 19 (Scopus)
Open Access

The Legends of Elendor: Educational Gamification as an Influential Factor in Academic Flow and Academic Performance in Socially Depressed Communities

  • Ana Manzano-León
  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • José M. Aguilar-Parra
  • Carlos Salavera

EDUCATION SCIENCES - 21/1/2023

10.3390/educsci13010008

Número de citas: 3 (Web of Science) 6 (Scopus)
Open Access

Testing the Factorial Validity of the Classroom Engagement Inventory with Spanish Students

  • Manzano-León A.
  • Rodríguez-Ferrer J.M.
  • Aguilar-Parra J.M.
  • Trigueros R.
  • Díaz-López M.P.D.P.
  • Torres-López N.
  • Fernández-Jiménez C.
... Ver más Contraer

PSYCHOLOGY RESEARCH AND BEHAVIOR MANAGEMENT - 1/1/2021

10.2147/prbm.s316048

Número de citas: 3 (Web of Science) 4 (Scopus)
Open Access

Shall we play together? Game-based learning for engagement and classroom climate in Spanish socially deprived communities

  • Rodríguez-Ferrer J.M.
  • Manzano-León A.
  • Fernández-Jiménez C.
  • Luque de la Rosa A.
  • Fernández-Campoy J.M.
  • Aguilar-Parra J.M.

FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 2/6/2023

10.3389/fpsyg.2023.1163441

Número de citas: 8 (Web of Science) 9 (Scopus)

School Recess to Promote Social Interaction Between Students with ASD and Their Peers: A Systematic Review Study

  • Marina Alferez-Pastor
  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Ana Manzano-León
  • José M. Aguilar-Parra

Review Journal of Autism and Developmental Disorders - 1/1/2025

10.1007/s40489-025-00523-z

Número de citas: 0 (Scopus)
Open Access

Relationship between Emotional Intelligence, Victimization, and Academic Achievement in High School Students

  • Ana María Martínez-Martínez
  • Christian Roith
  • José M. Aguilar-Parra
  • Ana Manzano-León
  • José M. Rodríguez-Ferrer
  • Remedios López-Liria

SOCIAL SCIENCES-BASEL - 1/6/2022

10.3390/socsci11060247

Número de citas: 4 (Web of Science) 4 (Scopus)
Open Access

Promotion of executive functions and fluency through games in students with late entry into the educational system

  • Hajar Ait-Abdellah-Sefian
  • Jose-Miguel Rodríguez-Ferrer
  • Javier Rodríguez-Moreno
  • José M. Aguilar-Parra
  • Ana Manzano-León

OCNOS-JOURNAL OF READING RESEARCH - 1/1/2025

10.18239/ocnos_2025.24.1.483

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)

PROGRAMA DE ESTIMULACIÓN COGNITIVA EN PERSONAS MAYORES A TRAVÉS DE JUEGOS DE MESA

  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Matías E. Rodríguez Rivas
  • Juan Miguel Fernández Campoy
  • Laura Molina Alonso
  • Ana Manzano León
  • Cristina Méndez Aguado
  • Isabel Damiana Alonso López
  • Rocío Collado Soler
... Ver más Contraer

Avances de Investigación en Salud a Lo Largo del Ciclo Vital: Nuevos Retos Y Actualizaciones. - 16/12/2021

10.2307/j.ctv2gz3sf0.7

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • ORCID
  • Dialnet

Una revisión sobre los estereotipos del trastorno mental grave en videojuegos Capítulo de libro

  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana Manzano León

Narrativas y usuarios de la sociedad transmedia - 2022

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Una aproximación hacia el discurso del odio y las redes sociales Capítulo de libro

  • Ana María Martínez Martínez
  • Carlos Sánchez Muñoz
  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

Teorías cognitivas entre el mundo árabe e islámico y Occidente: retos de la comunicación y barreras a la interacción - 2023

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Transgender narrative in video games: analysis of "A Normal Lost Phone" as an educational tool Capítulo de libro

  • Paula Rodríguez Rivera
  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ruben Camacho Sánchez

Technologies, multimodality and media culture for gender equality: Advancing in digital transformation of education - 2023

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Taller formativo de aprendizaje basado en juego para la intervención en trastorno de espectro autista en Educación Superior Capítulo de libro

  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Paula Rodríguez Rivera

Tendencias educativas emergentes en ciencias de la salud y enfermería - 2022

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Sensibilizando en salud mental: un estudio cualitativo con estudiantes de enfermería Capítulo de libro

  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana Manzano León
  • Rocío Collado Soler
  • Ana María Martínez Martínez

Responsabilidad social para la inclusión - 2022

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • ORCID
  • Dialnet

Satisfacción y rendimiento en talleres de aprendizaje basado en juego para el aprendizaje sobre la intervención en trastorno del espectro autista Capítulo de libro

  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana María Cerezo Martínez
  • Paula Rodríguez Rivera

Nuevas tendencias educativas en ciencias de la salud: Libro de resúmenes del I Congreso Internacional sobre Tendencias Educativas en Enfermería y Ciencias de la Salud - 2022

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Revisión sobre el uso de metodologías lúdicas con personas afectadas por TDAH en entornos educativos Capítulo de libro

  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana Manzano León
  • Ana María Martínez Martínez

Participación, innovación y emprendimiento en la escuela - 2022

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Reduciendo el estigma publico hacia personas con trastorno mental grave mediante una escape room on-line en estudiantes universitarios Capítulo de libro

  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana Manzano León
  • Ana María Martínez Martínez

Tendencias educativas emergentes en ciencias de la salud y enfermería - 2022

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

¿Puedes escapar de las drogas? Experciencia de innovación en el Grado de Educación Social Capítulo de libro

  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Ana Manzano León
  • Juan Miguel Fernández Campoy

La necesidad de la transformación social desde la innovación docente y educativa - 2022

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Propuesta de innovación a través de un proyecto de innovación docente: Metodologías innovadoras en educación superior mediante spoc con gamificación y flipped classroom como estrategias educativas Capítulo de libro

  • José Manuel Aguilar Parra
  • Virginia Lérida Ayala
  • Marina Alférez Pastor
  • Rocío Collado Soler
  • Ana Manzano León
  • José Miguel Rodríguez Ferrer

Mejorando la Enseñanza a través de la innovación educativa - 2023

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • ORCID
  • Dialnet
Open Access

Programa Psico-Educativo de sensibilización hacia el Trastorno Mental

  • José Miguel Rodríguez Ferrer
  • Adolfo J. Cangas
  • José Manuel Aguilar Parra

26/09/2022

http://hdl.handle.net/10835/13994

Número de citas: 0 (Dialnet)

Web-based Operator Training System

  • Serra, Manel
  • Franco, Erika
  • Rumi, Luis
  • Ferrer, Jose M.
  • Nougues, Jose M.
  • Espuna, A
  • Graells, M
  • Puigjaner, L
... Ver más Contraer

27TH EUROPEAN SYMPOSIUM ON COMPUTER AIDED PROCESS ENGINEERING, PT C - 2017

10.1016/b978-0-444-63965-3.50491-8

Número de citas: 2 (Web of Science)

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 10

Web of Science: 9

Scopus: 10

Web of Science: 9

  • El autor no participa actualmente en ningún proyecto.
Última actualización de los datos: 4/10/25 13:24
Próxima recolección programada: 11/10/25 3:00