Jiménez Castillo, David Autor

Open Access

Examining drivers and outcomes of corporate social responsibility in agri-food firms

  • Martos-Pedrero A.
  • Jiménez-Castillo D.
  • Cortés-García F.J.

Agricultural Economics (Czech Republic) - 1/1/2022

10.17221/398/2021-agricecon

Número de citas:

The role of affect in international opportunity recognition and the formation of international opportunity beliefs

  • Eduardo Terán-Yépez
  • David Jiménez-Castillo
  • Manuel Sánchez-Pérez

Review of Managerial Science - 20/04/2022

10.1007/s11846-022-00551-7

Número de citas:

How social media influencers affect behavioural intentions towards recommended brands: the role of emotional attachment and information value

  • Raquel Sánchez-Fernández
  • David Jiménez-Castillo

Journal of Marketing Management - 19/01/2021

10.1080/0267257x.2020.1866648

Número de citas: 1 (Web of Science) 1 (Scopus)

International opportunity recognition: A comprehensive bibliometric review

  • Eduardo Terán-Yépez
  • David Jiménez-Castillo
  • Manuel Sánchez-Pérez

Journal of International Entrepreneurship - 3/06/2020

10.1007/s10843-020-00276-2

Número de citas: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)

The role of digital influencers in brand recommendation: Examining their impact on engagement, expected value and purchase intention

  • Jiménez-Castillo D.
  • Sánchez-Fernández R.

International Journal of Information Management - 1/12/2019

10.1016/j.ijinfomgt.2019.07.009

Número de citas: 53 (Web of Science) 56 (Scopus)
Open Access

The Relationship between Social Responsibility and Business Performance: An Analysis of the Agri-Food Sector of Southeast Spain

  • Martos Pedrero, Antonio
  • Cortés García, Francisco Joaquín
  • Jiménez Castillo, David

14/11/2019

The relationship between social responsibility and business performance: An analysis of the agri-food sector of southeast Spain

  • Martos-Pedrero A.
  • Cortés-García F.
  • Jiménez-Castillo D.

Sustainability (Switzerland) - 1/11/2019

10.3390/su11226390

Número de citas: 12 (Web of Science) 9 (Scopus)
Open Access

Gem-quality tourmaline from LCT pegmatite in adamello massif, central southern alps, Italy: An investigation of its mineralogy, crystallography and 3D inclusions

  • Diella V.
  • Pezzotta F.
  • Bocchio R.
  • Marinoni N.
  • Cámara F.
  • Langone A.
  • Adamo I.
  • Lanzafame G.
... Ver más Contraer

Minerals - 1/1/2018

10.3390/min8120593

Número de citas: 1 (Web of Science) 2 (Scopus)

Dream team or odd couple? Examining the combined use of lectures and podcasting in higher education

  • Jiménez-Castillo D.
  • Sánchez-Fernández R.
  • Marín-Carrillo G.

Innovations in Education and Teaching International - 3/9/2017

10.1080/14703297.2016.1148622

Número de citas: 7 (Web of Science) 7 (Scopus) 2 (Dialnet)

Economic value for university services: Modelling and heterogeneity analysis

  • Sánchez-Fernández R.
  • Jiménez-Castillo D.
  • Iniesta-Bonillo Á.

International Journal of Market Research - 1/1/2017

10.2501/ijmr-2017-046

Número de citas: 2 (Web of Science) 2 (Scopus)

The impact of combining video podcasting and lectures on students' assimilation of additional knowledge: An empirical examination

  • Jiménez-Castillo D.
  • Fernández R.

E-Learning 2.0 Technologies and Web Applications in Higher Education - 21/9/2015

10.4018/978-1-4666-4876-0.ch004

Número de citas: 2 (Web of Science) 7 (Scopus)

¿Cómo crear vídeo podcasts efectivos? Una aplicación al contexto de la enseñanza universitaria

  • Raquel Sánchez Fernández
  • David Jiménez Castillo

Pedagogía audiovisual: Monográfico de experiencias docentes multimedia - 2014

Número de citas:
  • Dialnet
  • ORCID

La validez del instrumento de medida

  • Manuel Sánchez Pérez
  • David Jiménez Castillo

Métodos de investigación social y de la empresa - 2013

Número de citas:
  • Dialnet

La integración de la comunicación interna de marketing y su uso en la gestión del conocimiento del mercado

  • David Jiménez Castillo
  • Manuel Sánchez Pérez

2009

Número de citas:
  • Dialnet

Situación, funciones e impacto de los convention bureaux en la organización de marketing del destino turístico

  • David Jiménez Castillo
  • María Belén Marín Carrillo
  • Manuel Sánchez Pérez

Turismo de negocios y reuniones: "convenciones, congresos e incentivos" - 2008

Número de citas:
  • Dialnet

Perfil de audiencia de un programa de televisión: análisis a través de modelos regresión Tobit

  • Gilbert Swinnen
  • Juan Carlos Gázquez Abad
  • David Jiménez Castillo
  • Elvira Sáez González
  • Gema María Marín Carrillo

XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo, 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 - 2007

Número de citas:
  • Dialnet

Caracterizando a los individuos más propensos al "zapping": análisis utilizando datos de panel de audiometría

  • Juan Carlos Gázquez Abad
  • David Jiménez Castillo
  • Elvira Sáez González
  • Manuel Sánchez Pérez

XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo, 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 - 2007

Número de citas:
  • Dialnet

Propuesta de un modelo de antecedentes y consecuencias de la comunicación integrada de marketing

  • David Jiménez Castillo

XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo, 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 - 2007

Número de citas:
  • Dialnet

Diferencias de percepción en la imagen de productos hortofrutícolas con origen: el papel moderador de la familiaridad

  • David Jiménez Castillo
  • Juan Carlos Gázquez Abad
  • Gema María Marín Carrillo
  • Manuel Sánchez Pérez

XIX Encuentro de profesores universitarios de marketing [Recurso electrónico]: Vigo, 19, 20 y 21 de septiembre de 2007 - 2007

Número de citas:
  • Dialnet

MOVING TO FLIPPED LEARNING: A DYNAMIC FRAMEWORK TO GUIDE INSTRUCTORS' MIGRATION PROCESSES IN HIGHER EDUCATION

  • Jimenez-Castillo, David
  • Estrella-Ramon, Antonia
  • Angeles Iniesta-Bonillo, Ma
  • Sanchez-Fernandez, Raquel
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES (EDULEARN17) - 03/2017

10.21125/edulearn.2017.0799

ANALYSING GRADUATES' MARKET HETEROGENEITY IN HIGHER EDUCATION: AN EMPIRICAL APPROACH BASED ON A RELATIONAL MODEL

  • Angeles Iniesta-Bonillo, M.
  • Jimenez-Castillo, David
  • Sanchez-Fernandez, Raquel
  • Cervera-Taulet, Amparo
  • Schlesinger, Walesska
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC
... Ver más Contraer

INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2014

THE USE OF VIDEO PODCASTING TO COMPLEMENT LECTURES: ANALYZING ITS EFFECT ON STUDENTS' ASSIMILATION CAPACITY

  • Sanchez-Fernandez, Raquel
  • Jimenez-Castillo, David
  • Marin-Carrillo, Gema M.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

7TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2013) - 2013

Este autor no tiene patentes.

REMOTE-LEARNING ADAPTATION: EXPERIENCE AT DIFFERENT EDUCATION LEVELS

  • María del Mar Serrano-Arcos
  • Juan Carlos Pérez-Mesa
  • David Jiménez-Castillo

ICERI2020 Proceedings - 11/2020

10.21125/iceri.2020.1201

  • ORCID

UNIVERSAL ACCESSIBILITY IN HIGHER EDUCATION: AN APPROACH FOR INCLUSION

  • Raquel Sánchez-Fernández
  • María del Mar Serrano-Arcos
  • David Jiménez-Castillo
  • Juan Carlos Pérez-Mesa

ICERI2020 Proceedings - 11/2020

10.21125/iceri.2020.1206

  • ORCID

Scopus: 7

Web of Science: 7

Scopus: 4

Web of Science: 4

Última actualización de los datos: 21/05/22 3:00
Próxima recolección programada: 28/05/22 3:00