Mañas Mañas, Israel Autor

Publicaciones

Improving Psychosocial Functioning in Mastectomized Women Through a Mindfulness-Based Program: Flow Meditation

  • Franco C.
  • Amutio A.
  • Mañas I.
  • Sánchez-Sánchez L.
  • Mateos- Pérez E.

International Journal of Stress Management - 1/1/2019

10.1037/str0000120

Número de citas: 0 (Scopus)

Differential Effect of Level of Self-Regulation and Mindfulness Training on Coping Strategies Used by University Students

  • de la Fuente, Jesus
  • Manas, Israel
  • Franco, Clemente
  • Cangas, Adolfo J.
  • Soriano, Encarnacion

International Journal of Environmental Research and Public Health - 11/10/2018

10.3390/ijerph15102230

Número de citas: 5 (Web of Science) 4 (Scopus)

Reducing anxiety, geriatric depression and worry in a sample of older adults through a mindfulness training program

  • Franco C.
  • Amutio A.
  • Mañas I.
  • Gázquez J.
  • Pérez-Fuentes M.

Terapia Psicologica - 1/1/2017

10.4067/s0718-48082017000100007

Número de citas: 3 (Web of Science) 3 (Scopus)

Reducción de la ansiedad, la depresión geriátrica y la preocupación en una muestra de adultos mayores a través de un programa de entrenamiento en mindfulness

  • Franco Justo, Clemente
  • Amutio Kareaga, Alberto
  • Mañas Mañas, Israel
  • Gázquez Linares, José Jesús
  • Pérez-Fuentes, María del Carmen

Terapia psicologica - 2017

  • ORCID
  • Dialnet

Reducing anxiety, geriatric depression and worry in a sample of older adults through a mindfulness training program | Reducción de la ansiedad, la depresión geriátrica y la preocupación en una muestra de adultos mayores a través de un programa de entrenamiento en mindfulness

  • Franco, C.
  • Amutio, A.
  • Mañas, I.
  • Gázquez, J.J.
  • Pérez-Fuentes, M.D.C.

Terapia Psicologica - 2017

  • ORCID

Improvement of the symptoms of anxiety and anxiety sensitivity through the application of a mindfulness meditation

  • Yagüe L.
  • Sánchez-Rodríguez A.
  • Mañas I.
  • Gómez-Becerra I.
  • Franco C.

Psychology, Society and Education - 1/1/2016

Número de citas: 1 (Scopus)

Improvement of the symptoms of anxiety and anxiety sensitivity through the application of a mindfulness meditation | Reducción de los síntomas de ansiedad y sensibilidad a la ansiedad mediante la aplicación de un programa de meditación mindfulness

  • Yagüe, L.
  • Sánchez-Rodríguez, A.I.
  • Mañas, I.
  • Gómez-Becerra, I.
  • Franco, C.

Psychology, Society and Education - 2016

  • ORCID

Reducción de los síntomas de ansiedad y sensibilidad a la ansiedad mediante la aplicación de un programa de meditación mindfunless

  • Yagüe, Laura
  • Sánchez-Rodríguez, Ana Isabel
  • Mañas Mañas, Israel
  • Gómez Becerra, Inmaculada
  • Franco Justo, Clemente

Psychology, Society & Education - 2016

10.25115/psye.v8i1.545

Effect of a Mindfulness Program on Stress, Anxiety and Depression in University Students

  • Gallego J.
  • Aguilar-Parra J.
  • Cangas A.
  • Langer Á.
  • Manãs I.

Spanish Journal of Psychology - 12/1/2015

10.1017/sjp.2014.102

Número de citas: 4 (Scopus)

Learning mindfulness for enhancing relaxation and self- efficacy on academic performance in high school students

  • Amutio-Kareaga A.
  • Justo C.
  • Linares J.
  • Mañas I.

Universitas Psychologica - 1/1/2015

10.11144/javeriana.upsy14-2.apcp

Número de citas: 7 (Scopus)

Formación de relaciones de equivalencia empleando procedimientos de observación de emparejamiento de estímulos animados

  • Luciano Soriano, María Carmen
  • Barnes-Holmes, Dermot

Lectura: Universidad de Almería. Pags: 0 - 2015

  • ORCID
  • Dialnet

Educación consciente: Mindfulness (Atención Plena) en el ámbito educativo: Educadores conscientes formando a seres humanos conscientes

  • Mañas Mañas, Israel
  • Franco Justo, Clemente
  • Gil Montoya, María Dolores
  • Gil Montoya, Consolación

Alianza de civilizaciones, políticas migratorias y educación - 2014

  • ORCID
  • Dialnet

Exploring the effects of a mindfulness program for students of secondary school

  • Franco C.
  • Cangas A.
  • Mañas I.
  • Gallego J.

Governance, Communication, and Innovation in a Knowledge Intensive Society - 30/6/2013

10.4018/978-1-4666-4157-0.ch013

Número de citas: 0 (Scopus)

The applications of mindfulness with students of secondary school: Results on the academic performance, self-concept and anxiety

  • Franco C.
  • Mañas I.
  • Cangas A.
  • Gallego J.

Communications in Computer and Information Science - 14/12/2010

10.1007/978-3-642-16318-0_10

Número de citas: 16 (Scopus)

Este autor no tiene patentes.

Este autor no tiene informes ni otros tipos de publicaciones.

Scopus: 5

Web of Science: 3

  • El autor no participa actualmente en ningún proyecto.
El autor no tiene palabras clave.
  • El histórico del autor está vacío.
Última actualización de los datos: 4/04/20 3:00
Próxima recolección programada: 11/04/20 3:00