Martínez Vicente, José Manuel Author
Action-Emotion Style, Learning Approach and Coping Strategies, in Undergraduate University Students
- María Cardelle Elawar
- Jesús de la Fuente Arias
- José L. Salmerón
- José Manuel Martínez Vicente
- Manuel Mariano Vera Martínez
ANALES DE PSICOLOGIA - 1/5/2016
- JCR Quartile: Q3 (2016)
- SJR Quartile: Q2
- JCR Impact Factor: 0.871 (2022)
- Category normalized Impact: 0.529 (2016)
- CiteScore: 3.3 (2020)
- SJR: 0.448 (2016
- SNIP: 0.996 (2016
- JCR 5-year Impact Factor: 0.92
- JCR Categories: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- SJR Categories: Psychology (miscellaneous) (Q2)
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Characteristics of inventoried and expressed interests in high school education
- José Manuel Martínez Vicente
- Isabel García Martínez
- María Angeles Segura García
BORDON-REVISTA DE PEDAGOGIA - 1/10/2015
- Category normalized Impact: 0.411 (2015)
- CiteScore: 1.2 (2020)
- SJR: 0.221 (2015
- SNIP: 0.313 (2015
- Dialnet
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
La Autorregulación del aprendizaje a través del programa PRO & REGULA
- José Manuel Martínez Vicente
- Jesús de la Fuente Arias
Electronic journal of research in educational psychology - 2004
- SJR Quartile: Q4
- SJR Categories: Developmental and Educational Psychology (Q4); Education (Q4)
- Dialnet
Efectos de usar herramientas electrónicas en la mejora de la regulación del proceso enseñanza-aprendizaje
- Francisco Cano
- Fernando Justicia Justicia
- María del Carmen Pichardo Martínez
- Ana Belén García Berbén
- José Manuel Martínez Vicente
- Paul Sanders
- Jesús de la Fuente Arias
Electronic journal of research in educational psychology - 2007
- SJR Quartile: Q3
- SJR Categories: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- Dialnet
- ORCID
Estudio y análisis del Position Classification Inventory (PCI) de Gottfredson y Holland
- José Manuel Martínez Vicente
- Federico Valls Fernández
Electronic journal of research in educational psychology - 2003
- SJR Categories: Developmental and Educational Psychology; Education
- Dialnet
Editorial
- José Manuel Martínez Vicente
Electronic journal of research in educational psychology - 2019
- SJR Quartile: Q3
- SJR Categories: Developmental and Educational Psychology (Q3); Education (Q3)
- Dialnet
Enseñanza reguladora, y aprendizaje autorregulado en universitarios: estudio de validez confirmatorio de las escalas EIPEA
- Jesús de la Fuente Arias
- Lucía Zapata Sevillano
- José Manuel Martínez Vicente
- María Cardelle Elawar
- María del Carmen Pichardo Martínez
- Fernando Justicia Justicia
- Paul Sander
- A. B. García Belén
Electronic journal of research in educational psychology - 2012
- SJR Quartile: Q3
- SJR Categories: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- Dialnet
Presentación del Monográfico: orientación Vocacional y Profesional
- José Manuel Martínez Vicente
Electronic journal of research in educational psychology - 2007
- SJR Quartile: Q3
- SJR Categories: Education (Q3); Developmental and Educational Psychology (Q4)
- Dialnet
Study and analysis of the position classification inventory (PCI) by Gottfredson and Holland
- Martínez Vicente J.
- Fernández F.
Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 1/4/2003
- CiteScore: 1 (2020)
- SJR Categories: Developmental and Educational Psychology; Education
Editorial
- Martínez-Vicente J.
Electronic Journal of Research in Educational Psychology - 1/1/2019
- SJR Quartile: Q3
- CiteScore: 1 (2020)
- SJR: 0.29 (2019
- SNIP: 0.461 (2019
- SJR Categories: Developmental and Educational Psychology (Q3); Education (Q3)
Caracteristicas de los intereses vocacionales y profesionales en estudiantes de educación secundaria evaluados a través del cuestionario para la orientación vocacional y profesional explora. Characteristics of vocational and professional interests in secondary education students evaluated through the questionnaire for vocational and professional orientation explora
- Isabel García Martínez
- José Manuel Martínez Vicente
2018
- Dialnet
Conducta vocacional de titulados universitarios con discapacidad activos laboralmente y su relación con la inserción y satisfacción laboral. Vocational behavior of university graduates with disabilities active in the workplace and their relation with the insertion and job satisfaction
- María Angeles Segura García
- José Manuel Martínez Vicente
2017
- Dialnet
Manual técnico y de aplicación del Programa Autoaplicable de Orientación Laboral
- José Manuel Martínez Vicente
- Federico Valls Fernández
2001
- Dialnet
Estudio y adaptación del Self-Directed Search form r (SDS) y del Position Classification Inventory (PCI) a la población española: tesis doctoral
- José Manuel Martínez Vicente
2001
- Dialnet
Personal self-regulation, learning approaches and coping strategies in university teaching-learning processes with stress. (autorregulación personal, enfoques de aprendizaje y estrategias de afrontamiento, en procesos universitarios de enseñanza-aprendizaje con estrés.)
- Lucía Zapata Sevillano
- Jesús de la Fuente Arias
- José Manuel Martínez Vicente
2013
- Dialnet
Estilo de acción - emoción, estrategias de afrontamiento y resiliencia, en contextos estresantes universitarios de enseñanza-aprendizaje
- José Luis Salmerón Valverde
- Jesús de la Fuente Arias
- José Manuel Martínez Vicente
2014
- Dialnet
La formación inicial del profesorado desde las prácticas de enseñanza: retos y perspectivas para su mejora
- José Manuel Martínez Vicente
- Antonio Codina Sánchez
2009
- Dialnet
EIPEA: escalas para la evaluación interactiva del proceso de enseñanza-aprendizaje. Versión para el alumno/a
- María del Rosario Martínez Arias
- Jesús de la Fuente Arias
- José Manuel Martínez Vicente
2004
- Dialnet
EIPEA: escalas para la evaluación interactiva del proceso de enseñanza-aprendizaje : manual técnico y de aplicación
- Jesús de la Fuente Arias
- José Manuel Martínez Vicente
2004
- Dialnet
This author has no conferences.
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
h index
Scopus: 10
Web of Science: 14
i10 index
Scopus: 11
Web of Science: 18
Research groups
-
Investigación psicoeducativa y psicopedagógica
Role: Responsable
Author profiles
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
-
Google Scholar Id
Other identifiers
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Research projects at UAL
-
Acronym UAL18-SEJ-D031-ASince: October 1, 2019Until: September 30, 2021Funded by: Universidad de AlmeríaFunding / grant amount: 60,200.00 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Investigador principal
-
Acronym EDU2011-24805Since: January 1, 2012Until: December 31, 2014Funded by: MECFunding / grant amount: 32,912.00 EURRole: Investigador
-
Acronym SEJ2007-66843Since: October 1, 2007Until: September 30, 2010Funded by: MECFunding / grant amount: 16,630.37 EURRole: Investigador
-
Acronym BSO2003-06493Since: November 20, 2003Until: November 19, 2006Funded by: MECFunding / grant amount: 9,120.00 EURRole: Investigador
-
Acronym EA2003-0151Since: May 19, 2003Until: October 28, 2003Funded by: MECFunding / grant amount: 10,359.00 EURRole: Investigador