Ortega Egea, José Manuel Autor

Publicaciones

Behavioral prediction of environmentally oriented anticonsumption and consumption: A multilevel study of five Eurobarometer surveys

  • Ortega Egea J.
  • García de Frutos N.

Psychology and Marketing - 1/2/2020

10.1002/mar.21302

Número de citas: 0 (Scopus)

How does marketers’ and users’ content on corporate Facebook fan pages influence brand equity?

  • Estrella-Ramón A.
  • García-de-Frutos N.
  • Ortega-Egea J.
  • Segovia-López C.

Electronic Commerce Research and Applications - 1/7/2019

10.1016/j.elerap.2019.100867

Número de citas: 0 (Scopus)

Counter-arguing as barriers to environmentally motivated consumption reduction: A multi-country study

  • Lasarov W.
  • Mai R.
  • García de Frutos N.
  • Egea J.
  • Hoffmann S.

International Journal of Research in Marketing - 1/6/2019

10.1016/j.ijresmar.2018.11.005

Número de citas: 3 (Web of Science) 4 (Scopus)

Anti-consumption for Environmental Sustainability: Conceptualization, Review, and Multilevel Research Directions

  • García-de-Frutos N.
  • Ortega-Egea J.
  • Martínez-del-Río J.

Journal of Business Ethics - 1/3/2018

10.1007/s10551-016-3023-z

Número de citas: 18 (Web of Science) 23 (Scopus)

Anti-consumo para la sostenibilidad medioambiental y social: exploraciones teóricas y empíricas. Anti-consumption for environmental and social sustainability: theoretical and empirical explorations

  • Nieves García de Frutos
  • María Victoria Román González
  • José Manuel Ortega Egea

2015

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Too positive to change? Examining optimism bias as a barrier to media effects on environmental activism

  • Jiménez-Castillo D.
  • Ortega-Egea J.

Journal of Environmental Psychology - 1/9/2015

10.1016/j.jenvp.2015.07.004

Número de citas: 5 (Web of Science) 4 (Scopus)

An Integrative Model of Consumers’ Reluctance to Buy Foreign Products: Do Social and Environmental Country Images Play a Role?

  • García-de-Frutos N.
  • Ortega-Egea J.

Journal of Macromarketing - 1/1/2015

10.1177/0276146714546749

Número de citas: 3 (Web of Science) 6 (Scopus)

Why do some people do "more" to mitigate climate change than others? Exploring heterogeneity in psycho-social associations

  • Ortega-Egea J.
  • García-de-Frutos N.
  • Antolín-López R.

PLoS ONE - 5/9/2014

10.1371/journal.pone.0106645

Número de citas: 25 (Web of Science) 28 (Scopus)

Anticonsumo basado en preocupaciones sociales y medioambientales: un análisis del país de origen y la industria

  • Nieves García de Frutos
  • José Manuel Ortega Egea
  • Javier Martínez del Río

Cuadernos económicos de ICE - 2013

10.32796/cice.2013.86.6066

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Los retos de la comunicación en el camino hacia la sostenibilidad ambiental

  • José Manuel Ortega Egea
  • Nieves García de Frutos

En torno a la comunicación: situación actual y retos de futuro - 2013

Número de citas: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

The internet and global markets

  • Egea J.
  • Menéndez M.

Contemporary Research in E-Marketing - 1/12/2005

10.4018/978-1-59140-824-6.ch009

Número de citas: 0 (Scopus)

EXPLORING COUNTRY-BASED MOTIVES FOR ANTI-CONSUMPTION: A QUALITATIVE STUDY

  • Ortega Egea, Jose Manuel
  • Garcia de Frutos, Nieves
  • Plangger, K

THRIVING IN A NEW WORLD ECONOMY - 2016

DEVELOPMENT AND VALIDATION OF INSTRUMENTS FOR COMPETENCE ASSESSMENT IN B- AND E-LEARNING COURSES

  • Ortega Egea, Jose M.
  • Antolin Lopez, Raquel
  • Roman Gonzalez, Maria V.
  • Chova, LG
  • Belenguer, DM
  • Torres, IC

3RD INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI2010) - 2010

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Scopus: 8

Web of Science: 7

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Última actualización de los datos: 6/07/20 18:43
Próxima recolección programada: 11/07/20 3:00