Risk and protective factors for revictimization from intimate partner violence: A systematic review |
|
Romantic breakup distress and flourishing in students: The mediating role of self-compassion |
|
IMPACT OF FIBROMYALGIA ON QUALITY OF LIFE: THE MEDIATING ROLE OF SELF-COMPASSION ON SUBJECTIVE WELL-BEING |
|
Muslim and Christian Women's Perceptions of the Influence of Spirituality and Religious Beliefs on Motherhood and Child-Rearing: A Phenomenological Study |
|
Needs Assessment in Parents of Children Affected by Cancer: A Qualitative Perspective |
|
When Your Child Has Cancer: A Path-Analysis Model to Show the Relationships between Flourishing and Health in Parents of Children with Cancer |
|
Spanish Version of the Flourishing Scale (FS) on the Parents of Children With Cancer: A Validation Through Rasch Analysis |
|
The contexts of war, violence, negotiation and its influence on conflicts at Universidad de Antioquia |
|
Invarianza factorial del burnout académico para estudiantes hispanohablantes |
|
Psychometric properties and dimensionality of the "<i>Flourishing Scale</i>" in Spanish-speaking population |
|
Dificultades y retos en la implantación de los títulos de grado en las universidades españolas |
|
Difficulties and challenges in the implementation of degrees in Spanish universities |
|
Psychosocial consequences of childhood cancer, social support and health in families affected |
|
Repercusiones psicosociales del cáncer infantil: Apoyo social y salud en familias afectadas. |
|
The scenario of quality in Spanish University: where we came from and where we are going |
|
Biweekly cetuximab in combination with FOLFOX-4 in the first-line treatment of wild-type KRAS metastatic colorectal cancer: Final results of a phase II, open-label, clinical trial (OPTIMIX-ACROSS Study) |
|
Coping Style of Parents of Children and Teenagers With Cancer: A Qualitative Perspective |
|
Strategies for Stress Coping in Parents of Children With Cancer: A Pilot Program |
|
Alumnado en riesgo de abandono: análisis de los factores contextuales |
|
Monitoring of Official Degree Qualifications: The Key Role of Academic Quality Assurance Systems (AQAS) |
|
Characteristics of temporal lobe epilepsy with no ictal impairment of consciousness |
|
Positive work-home interference and its effects over psychosocial factors of working females in the university |
|
Well-being in university students: Flourishing and engagement as strategies agianst academic stres |
|
Repercussions of stress and social support on health/wellbeing in parents of children with cancer |
|
?` Cómo acceden los Mayores a la Universidad en España?: nuevas oportunidades para la formación a lo largo de la vida |
|
Adult Students' Entrance System in Spanish Higher Education. New opportunities for Life-Long Learning |
|
Adaptación al español de la “Escala de Apoyo Social Específico para la Enfermedad” de Revenson et al., 1991 |
|
Apoyo funcional vs. disfuncional en una muestra de pacientes crónicos. Su incidencia sobre la salud y el cumplimiento terapéutico. |
|
Training needs assessment in occupational risk prevention into schools |
|
Adaptation to Spanish of the "Scale of perceived social support specific to the disease" of Revenson et al., 1991 |
|
Evaluation of the educational activity in the European Space of Higher Education: A comparative study of quality indicators in European Universities |
|
Factors linked to adhesion to treatment in patients with refractory and non-refractory epilepsy |
|
Functional <i>versus</i> non-functional social support in a sample of chronic patients. Repercussion on health and treatment compliance |
|
Evaluación de la actividad docente en el Espacio Europeo de Educación Superior: un estudio comparativo de indicadores de calidad en universidades europeas. |
|
¿Manifiesta actitudes sexistas el alumnado de Enseñanza Secundaria? |
|
El Seguimiento de los títulos oficiales de grado: el papel fundamental de los sistemas de garantía de calidad para la futura acreditación |
|
Estrategias comportamentales de aculturación y síndrome de Ulises de los inmigrantes latinoamericanos |
|
Do secondary students manifest sexist attitudes? |
|
La Evaluación de la calidad docente en el nuevo marco del EEES: un estudio sobre la encuesta de opinión del Programa DOCENTIA-ANDALUCíA |
|
Análisis del sexismo y estereotipos de género como predictores de la discriminación y violencia hacia las mujeres. |
|
Percepción del cliente de los predictores de calidad en el sector servicios |
|
Influencia de las relaciones interpersonales sobre la salud y la conducta de adherencia en una muestra de pacientes crónicos. |
|
Social support, burnout and wellbeing in teachinf professionals. Contrast of a direct a buffer effect model. |
|
Necesidades, apoyo social y bienestar subjetivo a lo largo del proceso migratorio. |
|
Social support interventions in migrant populations |
|
Determinantes de la satisfacción laboral en trabajadores de la Administración Pública. El valor de las relaciones interpersonales en el lugar de trabajo. |
|
Estructura y funciones del apoyo social en un colectivo de inmigrantes marroquíes |
|
Structure and functions of social support in a group of Moroccan immigrants |
|
The role of informal social support in needs assessment:: Proposal and application of a model to assess immigrants' needs in the south of Spain |
|
Metaevaluation of a total quality management evaluation system |
|
La Evaluación de programas como instrumento de toma de decisiones en el ámbito político |
|
La evaluación del estrés laboral en el personal sanitario: Factores relevantes para el diseño de intervenciones preventivas |
|
La percepción del riesgo en la prevención de accidentes laborales |
|
Percepción de riesgo: una aproximación psicosocial al ámbito laboral |
|
La evaluación de la calidad y su percepción |
|
Predictive variables of adherence to treatment in alcoholics |
|
Análisis de factores psicosociales de riesgo en los profesionales dedicados al cuidado de la salud |
|
Evaluación y formulación política de los Servicios Sociales en España: El caso de la Comunidad Autónoma de Andalucía |
|
Los procesos de atribución causal en estudiantes universitarios y su relación con variables de rendimiento académico |
|
Metaevaluación del sistema de evaluación integral de calidad |
|
Las actitudes de los estudiantes universitarios hacia sus profesores: implicaciones para la mejora de la calidad docente: implicaciones para la mejora de la calidad docente |
|
The 'ideal teacher'. Implications for student evaluation of teacher effectiveness |
|
El fracaso académico en la Universidad: diseño de un sistema de evaluación y detección temprana: diseño de un sistema de evaluación y detección temprana |
|
Dimensiones relativas a la calidad docente universitaria |
|
Análisis y necesidad de formación en prevención de riesgos laborales: Una aproximación a la realidad de Almería |
|
La prevención de riesgos laborales en la organización : propuesta de un programa de formación |
|
Evaluación de la calidad en la educación superior |
|
Ethnic discrimination in public places. The power of norms in judging urban episodes |
|
Utility of transesophageal echocardiography in emboli risk detection in a patient with Staphylococcus aureus endocarditis |
|
Helicobacter pylori, efficacy of the new triple therapy in six and twelve-day schedules |
|
Evaluación del estrés académico en estudiantes universitarios |
|