Salaberri Ramiro, María Sagrario Author

Spanish acquisition : analysis of learner corpora generated through inter-cultural telecollaboration

  • Kushner, Julia
  • Lantolf, James
  • Thorne, Steven
  • Jiménez Jiménez, Antonio
  • Ross, Brenda
  • Salaberri Ramiro, María Sagrario

2001

  • ORCID
Open Access

Analyzing writing in english-medium instruction at university

  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • María Del Mar Sánchez Pérez

30/01/2015

http://hdl.handle.net/10835/15580

Episodes as Units for the Analysis of Task Performance

1999

  • ORCID

Assessment and Diversity: Development of Personal Identities through Portfolios

2003

  • ORCID

Implementing Cooperative Project-Based Learning: Difficulties and Innovative Solutions

  • Abderrazak Zaafour
  • María Sagrario Salaberri Ramiro

World Journal of English Language - 27/06/2022

10.5430/wjel.v12n5p425

  • ORCID
Open Access

Integrating Flipped Foreign Language Learning through Mobile Devices: Technology Acceptance and Flipped Learning Experience

  • Alberto Andujar
  • María Sagrario Salaberri-Ramiro
  • María Soledad Crúz Martínez

SUSTAINABILITY - 4/2/2020

10.3390/su12031110

Cite count: 45 (Web of Science) 70 (Scopus)
Open Access

Satisfaction' study in Bilingual Physical Education after applying a schedule based on content and language integrated learning

  • Santiago García Calvo
  • Darío Luis Banegas
  • María Sagrario Salaberri Ramiro

SPORTIS-SCIENTIFIC TECHNICAL JOURNAL OF SCHOOL SPORT PHYSICAL EDUCATION AND PSYCHOMOTRICITY - 13/5/2019

10.17979/sportis.2019.5.2.5235

Cite count: 6 (Web of Science) 6 (Dialnet)
Open Access

Physical Education and English: constructivist vs traditional approaches in bilingual and non-bilingual education

  • Garcia-Calvo Rojo, Santiago
  • Salaberri Ramiro, Maria Sagrario

SPORTIS-SCIENTIFIC TECHNICAL JOURNAL OF SCHOOL SPORT PHYSICAL EDUCATION AND PSYCHOMOTRICITY - 5/2018

10.17979/sportis.2018.4.2.3330 View source

Cite count: 5 (Web of Science) 4 (Dialnet)

INVESTIGACIÓN SOBRE EL PAPEL LENGUAJE DEL AULA COMO HERRAMIENTA MEDIADORA EN LA CONSTRUCCIÓN DE CONOCIMIENTO EN INGLÉS COMO LENGUA EXTRANJERA

  • Sagrario Salaberri Ramiro

Revista Minerva - 7/07/2022

10.53591/minerva.v3i5.653

  • ORCID
Open Access

STARTING POINT TOWARDS BILINGUALISM IN HIGHER EDUCATION: RESULTS IN ENGLISH AT THE UNIVERSITY ENTRANCE TEST FROM A GENDER PERSPECTIVE

  • Sánchez Pérez, María Del Mar
  • Manzano Agugliaro, Francisco Rogelio
  • Salaberri Ramiro, María Sagrario

REVISTA ESPIRAL - 1/09/2012

La aproximación intercultural [Mª Sagrario Salaberri Ramiro] Book

Open Access

TEACHING AND LEARNING HOW TO PLAN LESSONS FOR EFL CLASSROOMS: IMPLEMENTATION OF CLASSROOM TECHNIQUES AND ACTIVITIES Book

  • Salaberri Ramiro, María Sagrario
  • Nazmi Abdul-Salam, Al-Masri
  • Sánchez Pérez, María Del Mar

24/01/2024

http://hdl.handle.net/10835/15423

Clarificaton request, comprehension checks and confirmation checks in EFL classrooms Book chapter

  • María Sagrario Salaberri Ramiro

Trabajos en lingüística aplicada - 2001

Cite count: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Aprendiendo en la práctica escolar a través del portafolio Book chapter

  • María Sagrario Salaberri Ramiro

Towards an understanding of the English language. Past, present and future: studies in honour of Fernando Serrano - 2005

Cite count: 1 (Dialnet)
  • Dialnet

Assessing internationalisation in european higher education: A descriptive social study of european university in southern Spain Book chapter

  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • María del Mar Sánchez Pérez
  • Laura del Carmen Sánchez Sánchez

Temas actuales de investigación en las áreas de la salud y la educación - 2017

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Job shadowing as a training tool for lecturers in higher education bilingual teaching Book chapter

  • Maria Sagrario Salaberri Ramiro
  • Maria del Mar Sanchez Perez

Teacher Training for English Medium Instruction in Higher Education - 7/2/2020

10.4018/978-1-7998-2318-6.ch013

Cite count: 3 (Scopus) 0 (Dialnet)

Estrategias de comprensión lectora transferibles entre la lengua materna y la lengua extranjera Book chapter

  • María Sagrario Salaberri Ramiro

Sobre didáctica de la lengua y la literatura : homenaje a Arturo Medina - 1989

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

El desafío de la enseñanza de la escritura en programas bilingües de educación superior: Indicadores de éxito académico Book

  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • Cristina Morilla García
  • María del Mar Sánchez Pérez

Retos docentes universitarios como desafío curricular - 24/01/2024

http://hdl.handle.net/10835/15420

Cite count: 0 (Dialnet)

Análisis de la producción escrita de estudiantes de ingenería en el aula bilingüe de una universidad española Book chapter

  • María del Mar Sánchez Pérez
  • María Sagrario Salaberri Ramiro

Procesos de aprendizaje de vanguardia en la Enseñanza Superior - 2014

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Forma y función de la repetición en el discurso del profesor en clases de inglés como lengua extranjera Book chapter

  • María Sagrario Salaberri Ramiro

Perspectivas Pragmáticas en Lingüística Aplicada - 1998

Cite count: 3 (Dialnet)
  • Dialnet
Open Access

Metodología de aprendizaje cooperativo basado en proyectos para motivar y comprometer a los alumnos en el aprendizaje del inglés: Dificultades de implementación Advisor

  • Redondo Olmedilla, José Carlos
  • Salaberri Ramiro, María Sagrario
  • Abderrazak, Zaafour

12/09/2022

http://hdl.handle.net/10835/13940

Open Access

Exploración de las prácticas de coevaluación en una clase de inglés en el programa de diploma en un colegio internacional en España y sus efectos en la comunicación en el aula Advisor

  • Cortés de los Ríos, María Enriqueta
  • Salaberri Ramiro, María Sagrario
  • Salmerón Carmona, María Dolores

28/03/2023

http://hdl.handle.net/10835/14457

Open Access

Formación investigadora del profesorado a través de la metodología de investigación-acción en la Universidad Estatal de Milagro (Ecuador). Advisor

  • Redondo Olmedilla, José Carlos
  • Salaberri Ramiro, María Sagrario
  • Pacheco Mendoza, Silvia Rosa

6/06/2024

http://hdl.handle.net/10835/16596

Violencia de género e identidad en la literatura irlandesa contemporánea denominada chick-lit: análisis de las novelas whitethorn woods, de maeve binchy y this charming man, de marian keyes Advisor

  • Nuria del Mar Torres López
  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • María Elena Jaime de Pablos

2019

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Análisis de las metodologías de evaluación del aprendizaje que aplica el profesorado de la escuela de diseño gráfico (EGD)de la Facultad de Arquitectura de la Universidad de San Carlos de Guatemala Advisor

  • Ana María Saavedra López de Miranda
  • José Carlos Redondo Olmedilla
  • María Sagrario Salaberri Ramiro

2019

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Cooperative project-based learning methodology for motivating and engaging students to learn english: Difficulties of implementation Advisor

  • Abderrazak Zaafour
  • José Carlos Redondo Olmedilla
  • María Sagrario Salaberri Ramiro

2022

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Influencia del aprendizaje integrado de contenido y lengua en la motivación y emoción de los estudiantes: estudio cuantitativo Advisor

  • Santiago García Calvo
  • Esther Nieto Moreno de Diezmas
  • María Sagrario Salaberri Ramiro

2021

Cite count: 2 (Dialnet)
  • Dialnet

Análisis de la práctica docente del español como lengua de herencia en alemania Advisor

  • Francisca María Ferre Pérez
  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • José Angel Aznar Sánchez

2021

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

Exploration of peer-assessment practices in a Diploma Programme English class in an international school in Spain and their effects on classroom talk Advisor

  • Maria Dolores Salmeron Carmona
  • María Enriqueta Cortés de los Ríos
  • María Sagrario Salaberri Ramiro

2023

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet

El discurso del profesor en el aula y su relación con las tareas de aprendizaje

  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • Fernando Serrano Valverde

1998

Cite count: 0 (Dialnet)

CLIL experiences in higher education: an innovative practice in the psychology classroom

  • Salaberri Ramiro, Sagrario
  • Sánchez Pérez, María del Mar
  • López Puga, Jorge
  • Taula Rodona Internacional TRI-CLIL

2012

  • ORCID

El uso de las TICs para prácticas de Química en el aula bilingüe de Educación Superior

  • Mazzuca Sobczuk, Tania
  • Ibáñez González, María José
  • Brindley Alias, Celeste
  • Sánchez Pérez, María del Mar
  • Salaberri Ramiro, María Sagrario

XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Retos de futuro en la enseñanza superior : Docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica - 2013

Cite count: 0 (Dialnet)
  • Dialnet
  • ORCID

EVALUATING CONTENT AND LANGUAGE IN BILINGUAL UNIVERSITY CONTEXTS: THE GENRE GUIDING CHECKLIST AS AN ASSESSMENT TOOL IN EXPERIMENTAL SCIENCES

  • Perez, M. D. S.
  • Ramiro, M. S. S.

INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2014

Cite count: 0 (Web of Science)

BILINGUALISM IN ENGINEERING CURRICULA AT CEIA3 UNIVERSITIES

  • Manzano-Agugliaro, F.
  • Sanchez Perez, M. M.
  • Salaberri Ramiro, S.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

INTED2012: INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2012

Cite count: 3 (Web of Science)

THE USE OF ICT TOOLS FOR INSTRUCTION IN HIGHER EDUCATION CLIL LESSONS: AN INNOVATIVE PRACTICE IN A CHEMISTRY LAB

  • Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
  • Sanchez Perez, Maria del Mar
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

EDULEARN13: 5TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2013

Cite count: 3 (Web of Science)

CLIL LESSON PLANNING IN HIGHER EDUCATION: AN EXPERIENCE IN COMPUTER ENGINEERING COURSES

  • Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
  • Sanchez Perez, Maria del Mar
  • Martinez Ortigosa, Pilar
  • Lopez Redondo, Juana
  • Martin Garzon, Ester
  • Chova, LG
  • Torres, IC
  • Martinez, AL
... View more Collapse

EDULEARN12: 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2012

Cite count: 0 (Web of Science)

DESIGN OF CLIL ACTIVITIES FOR COMPUTER ENGINEERING COURSES AT THE UNIVERSITY

  • Ortigosa, Pilar M.
  • Redondo, Juana L.
  • Garzon, Ester M.
  • Sagrario Salaberri, M.
  • Chova, LG
  • Belenguer, DM
  • Martinez, AL
... View more Collapse

EDULEARN11: 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2011

Cite count: 1 (Web of Science)
Open Access

Multiculturalism and internationalization in Spanish universities: ? North-south socio-cultural differences?

  • Laura C. Sánchez-Sánchez
  • Sagrario Salaberri
  • Mª del Mar Sánchez-Pérez

EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD - 02/2017

10.1016/j.sbspro.2017.02.166

Cite count: 2 (Web of Science)

THE USE OF MEDIA FOR BILINGUAL TEACHING IN HIGHER EDUCATION: PERCEPTIONS OF TEACHING STAFF

  • Sanchez Perez, Mara del Mar
  • Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
  • Manzano-Agugliaro, Francisco
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

7TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2013) - 2013

Cite count: 2 (Web of Science)

SELF-ORGANISATION AND SELF-ASSESSMENT IN A HIGHER EDUCATION CLIL ENVIRONMENT

  • Ramiro S, Salaberri
  • Perez M, Sanchez
  • Puga J, Lopez
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

5TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2012) - 2012

Cite count: 0 (Web of Science)

This author has no patents.

Narrative Development in Second Language Acquisition: Oral and Written

  • M. Sagrario Salaberri

The Encyclopedia of Applied Linguistics - 5/11/2012

10.1002/9781405198431.wbeal0850

  • ORCID

Scopus: 5

Web of Science: 5

Scopus: 4

Web of Science: 2

Last data update: 9/20/25 4:38 AM
Next scheduled update: 9/27/25 3:00 AM