Salaberri Ramiro, María Sagrario Author
Writing Professional Genres in a Second Language: Results from a Spanish University Clil Context
- Maria Del Mar Sanchez Perez
- Maria Sagrario Salaberri Ramiro
American Journal of Educational Research - 17/04/2015
- ORCID
- OAI-PMH
Un centro y un plan que van de la mano
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Cuadernos de pedagogía - 2009
- Dialnet
The Use of Text Genres to Improve the Quality of Writing Performance in Clil University Settings
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Sanchez Perez, Maria del Mar
- Lee, G
2014 4th International Conference on Applied Social Science (Icass 2014), Pt 2 - 2014
- ORCID
- Web of Science
The significance of certain prosodic features in the discourse of the teacher in EFL classrooms
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
Cauce - 2002
- Dialnet
- ORCID
Students’ Perceptions of the Use of English in Higher-Education Bilingual Programs
- Maria Sagrario Salaberri-Ramiro
- María del Mar Sánchez-Pérez
LACLIL. Latin American Journal of Content and Language Integrated Learning - 14/06/2021
- ORCID
Starting point towards bilingualism in higher education: results in english at the university entrance test from a gender perspective ; Punto de partida hacia el bilingüismo en educación superior: resultados de inglés en la prueba de acceso a la universidad desde una perspectiva de género
- Francisco Manzano-Agugliaro
- María del Mar Sánchez Pérez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Espiral-Cuadernos del Profesorado - 09/2012
- Category normalized Impact: 0.081 (2012)
- Dialnet
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
STARTING POINT TOWARDS BILINGUALISM IN HIGHER EDUCATION: RESULTS IN ENGLISH AT THE UNIVERSITY ENTRANCE TEST FROM A GENDER PERSPECTIVE
- Sánchez Pérez, María Del Mar
- Manzano Agugliaro, Francisco Rogelio
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
REVISTA ESPIRAL - 1/09/2012
Spanish acquisition : analysis of learner corpora generated through inter-cultural telecollaboration
- Kushner, Julia
- Lantolf, James
- Thorne, Steven
- Jiménez Jiménez, Antonio
- Ross, Brenda
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
2001
- ORCID
Satisfaction’ study in Bilingual Physical Education after applying a schedule based on content and language integrated learning
- Santiago García Calvo
- Darío Luis Banegas
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad - 05/2019
10.17979/sportis.2019.5.2.5235
- Category normalized Impact: 0.879 (2019)
- Dialnet
- Web of Science
Violencia de género e identidad en la literatura irlandesa contemporánea denominada chick-lit: análisis de las novelas whitethorn woods, de maeve binchy y this charming man, de marian keyes
- Nuria del Mar Torres López
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María Elena Jaime de Pablos
2019
- Dialnet
Una mirada hacia la enseñanza del inglés en la educación secundaria
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Aspectos didácticos de inglés, 9 - 2004
- Dialnet
Triangulación y construcción de intersubjetividad en los procesos de observación
- María Sagrario Salaberri Ramiro
La observación como instrumento para la mejora de la enseñanza-aprendizaje de lenguas - 2004
- Dialnet
Training in Higher Education Through Professional Shadowing
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Los caminos de la lengua: Estudios en homenaje a Enrique Alcáraz Varó - 2010
- Dialnet
Traducción y alternancia de códigos en el discurso del profesor de lengua extranjera
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- Juan Jesús Zaro Vera
La traducción, puente interdisciplinar - 2001
- Dialnet
THE USE OF MEDIA FOR BILINGUAL TEACHING IN HIGHER EDUCATION: PERCEPTIONS OF TEACHING STAFF
- Sanchez Perez, Mara del Mar
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Manzano-Agugliaro, Francisco
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
7th International Technology, Education and Development Conference (Inted2013) - 2013
- Category normalized Impact: 2.039 (2013)
- ORCID
- Web of Science
THE USE OF ICT TOOLS FOR INSTRUCTION IN HIGHER EDUCATION CLIL LESSONS: AN INNOVATIVE PRACTICE IN A CHEMISTRY LAB
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Sanchez Perez, Maria del Mar
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
Edulearn13: 5th International Conference on Education and New Learning Technologies - 2013
- Category normalized Impact: 3.059 (2013)
- ORCID
- Web of Science
The role of bilingual programmes when benchmarking internationalisation in higher education institutions: A case study
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María del Mar Sánchez Pérez
Investigación e innovación en didáctica de la lengua y la literatura: Homenaje a Daniel Madrid Fernández - 2022
- Dialnet
The effect of teacher's intonation on error correction
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Errors in the second language classroom: Corrective feedback - 2010
- Dialnet
TEACHING AND LEARNING HOW TO PLAN LESSONS FOR EFL CLASSROOMS: IMPLEMENTATION OF CLASSROOM TECHNIQUES AND ACTIVITIES
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
- Nazmi Abdul-Salam, Al-Masri
- Sánchez Pérez, María Del Mar
1/09/2014
SELF-ORGANISATION AND SELF-ASSESSMENT IN A HIGHER EDUCATION CLIL ENVIRONMENT
- Ramiro S, Salaberri
- Perez M, Sanchez
- Puga J, Lopez
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
5TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2012) - 2012
El uso de las TICs para prácticas de Química en el aula bilingüe de Educación Superior
- Mazzuca Sobczuk, Tania
- Ibáñez González, María José
- Brindley Alias, Celeste
- Sánchez Pérez, María del Mar
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Retos de futuro en la enseñanza superior : Docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica - 2013
- Dialnet
- ORCID
This author has no patents.
h index
Scopus: 3
Web of Science: 5
i10 index
Scopus: 2
Web of Science: 2
Author profiles
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Other identifiers
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Research projects at UAL
-
Acronym P09-HUM-05262Since: March 11, 2011Until: March 11, 2014Funded by: JUNTAFunding / grant amount: 31,991.50 EURPrincipal Investigator (PI)Role: Responsable
-
Acronym PB98-1384Since: December 30, 1999Until: December 30, 2002Funded by: MECFunding / grant amount: 12,020.24 EURRole: Investigador