Salaberri Ramiro, María Sagrario Autor
Analyzing writing in english-medium instruction at university
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María Del Mar Sánchez Pérez
2015
- ORCID
Aproximación a la enseñanza de estrategias cognitivas: concepto y ejemplificaciones
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
2017
- ORCID
Assessment and Diversity: Development of Personal Identities through Portfolios
2003
- ORCID
Episodes as Units for the Analysis of Task Performance
1999
- ORCID
Spanish acquisition : analysis of learner corpora generated through inter-cultural telecollaboration
- Kushner, Julia
- Lantolf, James
- Thorne, Steven
- Jiménez Jiménez, Antonio
- Ross, Brenda
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
2001
- ORCID
Implementing Cooperative Project-Based Learning: Difficulties and Innovative Solutions
- Abderrazak Zaafour
- María Sagrario Salaberri Ramiro
World Journal of English Language - 27/06/2022
- ORCID
Integrating Flipped Foreign Language Learning through Mobile Devices: Technology Acceptance and Flipped Learning Experience
- Alberto Andujar
- María Sagrario Salaberri-Ramiro
- María Soledad Crúz Martínez
SUSTAINABILITY - 4/2/2020
- Cuartil JCR: Q3 (2020)
- Factor Impacto JCR: 3,251 (2023)
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,195 (2020)
- CiteScore: 3,9 (2020)
- SJR: 0,612 (2020)
- SNIP: 1,242 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,473
- Categorías JCR: GREEN & SUSTAINABLE SCIENCE & TECHNOLOGY
- Scopus
- ORCID
- OAI-PMH
- Web of Science
Physical Education and English: constructivist vs traditional approaches in bilingual and non-bilingual education
- Garcia-Calvo Rojo, Santiago
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
SPORTIS-SCIENTIFIC TECHNICAL JOURNAL OF SCHOOL SPORT PHYSICAL EDUCATION AND PSYCHOMOTRICITY - 5/2018
10.17979/sportis.2018.4.2.3330 Ver en origen
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,599 (2018)
- Dialnet
- Web of Science
Satisfaction' study in Bilingual Physical Education after applying a schedule based on content and language integrated learning
- Santiago García Calvo
- Darío Luis Banegas
- María Sagrario Salaberri Ramiro
SPORTIS-SCIENTIFIC TECHNICAL JOURNAL OF SCHOOL SPORT PHYSICAL EDUCATION AND PSYCHOMOTRICITY - 5/2019
10.17979/sportis.2019.5.2.5235
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,879 (2019)
- Dialnet
- Web of Science
STARTING POINT TOWARDS BILINGUALISM IN HIGHER EDUCATION: RESULTS IN ENGLISH AT THE UNIVERSITY ENTRANCE TEST FROM A GENDER PERSPECTIVE
- Sánchez Pérez, María Del Mar
- Manzano Agugliaro, Francisco Rogelio
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
REVISTA ESPIRAL - 1/09/2012
La aproximación intercultural [Mª Sagrario Salaberri Ramiro]
Sustainable Policies and Strategies in the MENA Region for Teaching English as a Foreign Language
- María Sagrario Salaberri-Ramiro
- Abderrazak Zaafour
2023
- ORCID
TEACHING AND LEARNING HOW TO PLAN LESSONS FOR EFL CLASSROOMS: IMPLEMENTATION OF CLASSROOM TECHNIQUES AND ACTIVITIES
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
- Nazmi Abdul-Salam, Al-Masri
- Sánchez Pérez, María Del Mar
1/09/2014
Clarificaton request, comprehension checks and confirmation checks in EFL classrooms
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Trabajos en lingüística aplicada - 2001
- Dialnet
Aprendiendo en la práctica escolar a través del portafolio
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Towards an understanding of the English language. Past, present and future: studies in honour of Fernando Serrano - 2005
- Dialnet
Assessing internationalisation in european higher education: A descriptive social study of european university in southern Spain
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- María del Mar Sánchez Pérez
- Laura del Carmen Sánchez Sánchez
Temas actuales de investigación en las áreas de la salud y la educación - 2017
- Dialnet
Job Shadowing as a Training Tool for Lecturers in Higher Education Bilingual Teaching
- Maria Sagrario Salaberri Ramiro
- Maria del Mar Sanchez Perez
Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education - 2020
10.4018/978-1-7998-2318-6.ch013
- Dialnet
- ORCID
Estrategias de comprensión lectora transferibles entre la lengua materna y la lengua extranjera
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Sobre didáctica de la lengua y la literatura : homenaje a Arturo Medina - 1989
- Dialnet
El desafío de la enseñanza de la escritura en programas bilingües de educación superior: Indicadores de éxito académico
- María Sagrario Salaberri Ramiro
- Cristina Morilla García
- María del Mar Sánchez Pérez
Retos docentes universitarios como desafío curricular - 15/05/2016
- Dialnet
- OAI-PMH
Análisis de la producción escrita de estudiantes de ingenería en el aula bilingüe de una universidad española
- María del Mar Sánchez Pérez
- María Sagrario Salaberri Ramiro
Procesos de aprendizaje de vanguardia en la Enseñanza Superior - 2014
- Dialnet
CLIL experiences in higher education: an innovative practice in the psychology classroom
- Salaberri Ramiro, Sagrario
- Sánchez Pérez, María del Mar
- López Puga, Jorge
- Taula Rodona Internacional TRI-CLIL
2012
- ORCID
El uso de las TICs para prácticas de Química en el aula bilingüe de Educación Superior
- Mazzuca Sobczuk, Tania
- Ibáñez González, María José
- Brindley Alias, Celeste
- Sánchez Pérez, María del Mar
- Salaberri Ramiro, María Sagrario
XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Retos de futuro en la enseñanza superior : Docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica - 2013
- Dialnet
- ORCID
EVALUATING CONTENT AND LANGUAGE IN BILINGUAL UNIVERSITY CONTEXTS: THE GENRE GUIDING CHECKLIST AS AN ASSESSMENT TOOL IN EXPERIMENTAL SCIENCES
- Perez, M. D. S.
- Ramiro, M. S. S.
INTED2014: 8TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2014
- ORCID
- Web of Science
BILINGUALISM IN ENGINEERING CURRICULA AT CEIA3 UNIVERSITIES
- Manzano-Agugliaro, F.
- Sanchez Perez, M. M.
- Salaberri Ramiro, S.
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
INTED2012: INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE - 2012
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,027 (2012)
- ORCID
- Web of Science
THE USE OF ICT TOOLS FOR INSTRUCTION IN HIGHER EDUCATION CLIL LESSONS: AN INNOVATIVE PRACTICE IN A CHEMISTRY LAB
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Sanchez Perez, Maria del Mar
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
EDULEARN13: 5TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2013
- Impacto Normalizado por Categoría: 3,059 (2013)
- ORCID
- Web of Science
CLIL LESSON PLANNING IN HIGHER EDUCATION: AN EXPERIENCE IN COMPUTER ENGINEERING COURSES
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Sanchez Perez, Maria del Mar
- Martinez Ortigosa, Pilar
- Lopez Redondo, Juana
- Martin Garzon, Ester
- Chova, LG
- Torres, IC
- Martinez, AL
EDULEARN12: 4TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2012
- ORCID
- Web of Science
DESIGN OF CLIL ACTIVITIES FOR COMPUTER ENGINEERING COURSES AT THE UNIVERSITY
- Ortigosa, Pilar M.
- Redondo, Juana L.
- Garzon, Ester M.
- Sagrario Salaberri, M.
- Chova, LG
- Belenguer, DM
- Martinez, AL
EDULEARN11: 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES - 2011
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,904 (2011)
- ORCID
- Web of Science
Multiculturalism and internationalization in Spanish universities: ? North-south socio-cultural differences?
- Laura C. Sánchez-Sánchez
- Sagrario Salaberri
- Mª del Mar Sánchez-Pérez
EDUCATION, HEALTH AND ICT FOR A TRANSCULTURAL WORLD - 02/2017
- Impacto Normalizado por Categoría: 1,062 (2017)
- ORCID
- Web of Science
THE USE OF MEDIA FOR BILINGUAL TEACHING IN HIGHER EDUCATION: PERCEPTIONS OF TEACHING STAFF
- Sanchez Perez, Mara del Mar
- Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
- Manzano-Agugliaro, Francisco
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
7TH INTERNATIONAL TECHNOLOGY, EDUCATION AND DEVELOPMENT CONFERENCE (INTED2013) - 2013
- Impacto Normalizado por Categoría: 2,039 (2013)
- ORCID
- Web of Science
SELF-ORGANISATION AND SELF-ASSESSMENT IN A HIGHER EDUCATION CLIL ENVIRONMENT
- Ramiro S, Salaberri
- Perez M, Sanchez
- Puga J, Lopez
- Chova, LG
- Martinez, AL
- Torres, IC
5TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION (ICERI 2012) - 2012
Este autor no tiene patentes.
Índice h
Scopus: 3
Web of Science: 5
Índice i10
Scopus: 2
Web of Science: 2
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo P09-HUM-05262Desde: 11 de marzo de 2011Hasta: 11 de marzo de 2014Financiado por: JUNTAImporte de financiación: 31.991,50 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Responsable
-
Acrónimo PB98-1384Desde: 30 de diciembre de 1999Hasta: 30 de diciembre de 2002Financiado por: MECImporte de financiación: 12.020,24 EURRol: Investigador