Sánchez Ayala, Adoración Author
Interculturalidad y discapacidad: un desafío pendiente en la formación del profesorado
- Figueredo Canos, Victoria
 - Pérez Esteban, Mª Dolores
 - Sánchez Ayala, Adoración
 
Revista de Educación Inclusiva - 12/2017
- Dialnet
 - ORCID
 
The Impact of the University Classroom on Managing the Socio-Educational Well-being: A Global Study
- González-Zamar M.
 - Jiménez L.
 - Ayala A.
 - Abad-Segura E.
 
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL RESEARCH AND PUBLIC HEALTH - 1/2/2020
- JCR Quartile: Q1 (2020)
 - JCR Impact Factor: 3.39 (2020)
 - Category normalized Impact: 1.542 (2020)
 - CiteScore: 8.5 (2024)
 - SJR: 0.747 (2020
 - SNIP: 1.323 (2020
 - JCR 5-year Impact Factor: 3.789
 - JCR Categories: PUBLIC, ENVIRONMENTAL & OCCUPATIONAL HEALTH
 
- Scopus
 - ORCID
 - OAI-PMH
 - Web of Science
 
Design and Validation of a Questionnaire on Influence of the University Classroom on Motivation and Sociability
- González-Zamar, Mariana-Daniela
 - Ortiz Jiménez, Luis
 - Sánchez Ayala, Adoración
 
EDUCATION SCIENCES - 13/4/2021
- Category normalized Impact: 0.564 (2021)
 - CiteScore: 5.5 (2024)
 - SJR: 0.518 (2021
 - SNIP: 1.284 (2021
 
                Dibujo y síndrome de Down Adoración Sánchez Ayala
                Book 
                
            
            2003
                "El museo de los colores". una propuesta interdisciplinar en la especialidad de maestro de educación infantil en la Universidad de Almería
                Book chapter 
                
            
            - Adoración Sánchez Ayala
 - Antonia Rodríguez
 - Asunción Bosch
 
IX Congreso Nacional del Color: Alicante 2010 - 2010
- Dialnet
 
                El Isuela, nuestro río
                Book chapter 
                
            
            - Adoración Sánchez Ayala
 - María Asunción Laplana Sánchez
 - María Carmen Viñau
 
IV Jornadas de experiencias docentes. E.G.B. y EE.MM.: Zaragoza. 9, 10, 11 septiembre de 1991 - 1991
- Dialnet
 
                El desarrollo personal y educativo a través del dibujo
                Book chapter 
                
            
            - Adoración Sánchez Ayala
 
Arte infantil en contextos contemporáneos - 2005
- Dialnet
 
El dibujo en niños y niñas con síndrome de down: análisis formal, estrategias cognitivas y modelos educativos
- Adoración Sánchez Ayala
 - Ricardo Marín Viadel
 - Abelardo Ibáñez Martínez-Dueñas
 
2001
- Dialnet
 
Influencia del diseño del espacio de aprendizaje en la motivación e inclusión socieducativa de los estudiantes universitarios. Una mirada desde la expresión plástica y su didáctica Advisor
- Mariana Daniela González Zamar
 - Luis Ortiz Jiménez
 - Adoración Sánchez Ayala
 
2020
- Dialnet
 
COMPARATIVE STUDY ON THE IMPACT OF ICTS ON THE PERCEPTION AND IDENTIFICATION OF PHYSICAL OR AI-GENERATED MURALS BETWEEN SECONDARY SCHOOL STUDENTS AND TEACHERS IN TRAINING (UNDERGRADUATE AND MASTER'S DEGREES IN EDUCATION)
- Alejandro Galindo Durán
 - Pablo Pereira Hurtado
 - Adoración Sánchez Ayala
 
ICERI Proceedings - 11/2024
- ORCID
 
This author has no patents.
This author has no reports or other types of publications.
h index
Scopus: 2
Web of Science: 2
i10 index
Scopus: 1
Web of Science: 1
Author profiles
- 
                                            
ORCID
 - 
                                            
Scopus Author ID
 - 
                                            
Dialnet id
 
Other identifiers
- 
                                            
URI Datos BNE
 
Research projects at UAL
- 
                                           
                                            Acronym PID2020-114508RB-I00Since: September 1, 2021Until: August 31, 2024Funding / grant amount: 26,200.00 EURRole: Investigador
 - 
                                           
                                            Acronym EDU2016-75574-PSince: December 30, 2016Until: December 29, 2019Funding / grant amount: 46,343.00 EURRole: Investigador
 - 
                                           
                                            Acronym 2008/105Since: November 1, 2008Until: May 17, 2010Funding / grant amount: 7,000.00 EURRole: Investigador
 
