Sánchez Pérez, María Del Mar Author

Analyzing writing in english-medium instruction at university

  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • María Del Mar Sánchez Pérez

2015

  • ORCID

BILINGUALISM IN ENGINEERING CURRICULA AT CEIA3 UNIVERSITIES

  • Manzano-Agugliaro, F.
  • Sanchez Perez, M. M.
  • Salaberri Ramiro, S.
  • Chova, LG
  • Martinez, AL
  • Torres, IC

Inted2012: International Technology, Education and Development Conference - 2012

Cite count: 3 (Web of Science)
Open Access

Developing business english students' metaphorical competence in foreign language learning higher education contexts

  • María Enriqueta Cortés de los Ríos
  • María del Mar Sánchez Pérez

ES Review - 18/12/2017

10.24197/ersjes.38.2017.113-138

Cite count: 1 (Scopus) 1 (Dialnet)

Developing Writing Skills in Higher Education Clil Contexts: A Case Study in Chemistry Laboratory Lessons

  • Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
  • Sanchez Perez, Maria del Mar
  • Lee, G

2013 2nd International Conference on Education Reform and Management Innovation (Ermi 2013), Pt 1 - 2013

El uso de géneros textuales en la enseñanza bilingüe de educación superior: estudio de caso en aula de Química

  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • María del Mar Sánchez Pérez

E-Aesla - 2015

Cite count:
  • Dialnet
Open Access

Implementing Plurilingualism in Higher Education: Teacher Training Needs and Plan Evaluation

  • Sánchez Pérez M.
  • Ramiro M.

Porta Linguarum Revista Interuniversitaria de Didáctica de las Lenguas Extranjeras - 1/11/2017

10.30827/digibug.54118

Cite count: 7 (Web of Science) 7 (Scopus) 4 (Dialnet)

Implementing plurilingualism in higher education: Teacher training needs and plan evaluation,Implementación del plurilingüismo en educación superior: Necesidades de formación del profesorado y evaluación del plan

  • Sánchez Pérez, María del Mar
  • Salaberri Ramiro, María Sagrario

Porta Linguarum - 2017

  • ORCID

Lo que Juego de Tronos nos enseñó: la traducción audiovisual como recurso para fomentar la competencia gramatical en el aula de inglés como lengua extranjera

  • Irene Rivera Trigueros
  • María del Mar Sánchez Pérez
  • Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

Revista de Lenguas para Fines Específicos - 12/12/2022

10.20420/rlfe.2022.552

Cite count:
Open Access

Motivations of higher education students to enrol in bilingual courses

  • Salaberri-Ramiro M.
  • Sánchez-Pérez M.

Porta Linguarum - 1/4/2018

10.30827/digibug.54161

Cite count: 5 (Web of Science) 2 (Scopus) 1 (Dialnet)

Motivations of higher education students to enrol in bilingual courses,Motivaciones de estudiantes de educación superior para participar en programas bilingües

  • Salaberri Ramiro, María Sagrario
  • Sánchez Pérez, María del Mar

Porta Linguarum - 2018

  • ORCID

A Genre-Register Analysis of a Tourism Brochure Written by Students in an EMI University Context

  • Mar?a d. P?rez
  • Mar?a E. de los R?os

Innovative Perspectives on Tourism Discourse - 10/08/2017

10.4018/978-1-5225-2930-9.ch015

  • ORCID

Análisis de la producción escrita de estudiantes de ingenería en el aula bilingüe de una universidad española

  • María del Mar Sánchez Pérez
  • María Sagrario Salaberri Ramiro

Procesos de aprendizaje de vanguardia en la Enseñanza Superior - 2014

Cite count:
  • Dialnet

A proposal of indicators for mapping sustainable policies and strategies to implement ICLHE

  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • María del Mar Sánchez Pérez

Different perspectives on sustainable ICLHE in Spanish higher education - 2022

Cite count:
  • Dialnet

Assessing internationalisation in european higher education: A descriptive social study of european university in southern Spain

  • María Sagrario Salaberri Ramiro
  • María del Mar Sánchez Pérez
  • Laura del Carmen Sánchez Sánchez

Temas actuales de investigación en las áreas de la salud y la educación - 2017

Cite count:
  • Dialnet

Bilingüismo en ingeniería: propuesta de actividades y metodologías específicas para su mejora

  • Francisco Manzano Agugliaro
  • Julio Gómez López
  • María del Mar Sánchez Pérez

2012

Cite count:
  • Dialnet

Classcraft as a Resource to Implement Gamification in English-Medium Instruction

  • Irene Rivera-Trigueros
  • Maria del Mar Sánchez-Pérez

Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education - 2020

10.4018/978-1-7998-2318-6.ch017

Cite count:
  • Dialnet
  • ORCID

Classcraft as a Resource to Implement Gamification in English-Medium Instruction

  • Irene Rivera-Trigueros
  • Maria del Mar Sánchez-Pérez

2022

10.4018/978-1-6684-3710-0.ch047

  • ORCID

Classcraft en el punto de mira: ¿Qué opina el alumnado de la gamificación en el aula de educación superior?

  • María del Mar Sánchez Pérez
  • Irene Rivera Trigueros

Experiencia en contenidos curriculares docentes - 2020

Cite count:
  • Dialnet

Classcraft en el punto de mira: ¿Qué opina el alumnado de la gamificación en el aula de educación superior?

  • Irene Rivera Trigueros
  • María del Mar Sánchez Pérez

Libro de Actas del X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020) - 2020

Cite count:
  • Dialnet

CLIL LESSON PLANNING IN HIGHER EDUCATION: AN EXPERIENCE IN COMPUTER ENGINEERING COURSES

  • Salaberri Ramiro, Maria Sagrario
  • Sanchez Perez, Maria del Mar
  • Martinez Ortigosa, Pilar
  • Lopez Redondo, Juana
  • Martin Garzon, Ester
  • Chova, LG
  • Torres, IC
  • Martinez, AL
... View more Collapse

Edulearn12: 4th International Conference on Education and New Learning Technologies - 2012

El uso de las TICs para prácticas de Química en el aula bilingüe de Educación Superior

  • Mazzuca Sobczuk, Tania
  • Ibáñez González, María José
  • Brindley Alias, Celeste
  • Sánchez Pérez, María del Mar
  • Salaberri Ramiro, María Sagrario

XI Jornadas de Redes de Investigación en Docencia Universitaria: Retos de futuro en la enseñanza superior : Docencia e investigación para alcanzar la excelencia académica - 2013

Cite count:
  • Dialnet
  • ORCID

This author has no patents.

This author has no reports or other types of publications.

Scopus: 2

Web of Science: 3

Scopus: 0

Web of Science: 0

Last data update: 4/13/24 9:10 AM
Next scheduled update: 4/20/24 3:00 AM